Gå til innhold

Urimelig som ikke vil gi henne en ny sjanse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens. Vil gjerne høre deres synspunkter om denne kjipe situasjonen jeg er i. 

Bakgrunn:

For litt over et par uker siden så gjorde daværende samboer slutt helt plutselig. Hun hadde funnet dametruser i leiligheten våres som ikke var hennes og klikka helt og mente jeg hadde vært utro. 

Jeg ble helt satt ut (har IKKE vært utro) men hun ville ikke høre på meg. Hun kalte meg for stygge ting og hev meg ut av leiligheten og sletta meg på sosiale medier. Heldigvis så kunne jeg flytte inn til en god venn og kollega som eier et hus. Var helt knust og var desperat etter å få tak i henne for å løse situasjonen, prøvde å kontakte venner og familien hennes siden hun hadde blokkert meg men de var ikke intressert i å være behjelpelige siden de trudde jeg hadde vært utro. 

Noen få dager etter hun gjorde det slutt så fikk jeg en epost av henne at jeg måtte hente sakene mine og levere nøkkelen, hun var ikke tilstede når det skjedde men søsteren hennes var der. 

Nå til saken:

For et par dager siden så kontaktet hun meg, hun hadde funnet ut at trusene tilhørte en venninne og skjønte nå at jeg ikke hadde vært utro. Hun var skikkelig lei seg og beklaget og ville ha meg tilbake til henne og fortsette forholdet. Problemet er bare at jeg ikke er interessert lenger. Når hun først gjorde det slutt så var jeg fryktelig lei meg men det gikk fort over i sinne og bitterhet da jeg følte meg skikkelig urettferdig behandlet, jeg kan rett og slett ikke tilgi henne for dette. Det var en traumatisk opplevelse for meg, og jeg har slitit psykisk av det som skjedde.

Hun er sjokkert at jeg ikke vil ha henne lenger mener at jeg er urimelig og at det var et misstak som hvem som helst hadde kunnet gjøre. Vi har en god del felles venner og fått en del feedback der noen er enige med henne og det får meg at tvile litt på meg selv. 

Så, er jeg urimelig? 

Anonymkode: ae645...e88

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du føler som du gjør, du er ferdig med henne. Gå videre.

Anonymkode: 8c5ad...057

• Liker 9
  • Nyttig 11
Skrevet

Hvor glad er du i henne? Er det er forhold det er verdt å kjempe for? Hva vil du tenke om to år når du ser tilbake på dette? Hvilke valg vil du være glad for at du har tatt?

Anonymkode: 75d41...531

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville ikke tilgitt sånn oppførsel. Det sier en del om hvor lite hun stoler på deg, og forsåvidt hvor vimsete hun og venninnen er. 

Anonymkode: 0ef93...b1c

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Når hun reagerte så sterkt og ikke ville ha noen kommunikasjon så blir det slik. Jeg hadde slått av følelsene jeg å. Jeg hadde ikke gått tilbake. 

Anonymkode: e1c11...4ab

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Problemet er bare at jeg ikke er interessert lenger. Når hun først gjorde det slutt så var jeg fryktelig lei meg men det gikk fort over i sinne og bitterhet da jeg følte meg skikkelig urettferdig behandlet, jeg kan rett og slett ikke tilgi henne for dette. Det var en traumatisk opplevelse for meg, og jeg har slitit psykisk av det som skjedde.

Er vel ikke noe problem? 

Du bestemmer over ditt eget liv. 

Anonymkode: 59967...2d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei herregud, hva blir det neste? 

Er det hun som har vært utro med venninna si da, siden hun hadde trusene hennes hjemme hos seg?

Jeg har aldri hatt andre folks truser i hus. 

Klin gærn, finn en mer rasjonell dame.

Anonymkode: 4b7cf...a79

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Er du ikke interessert så er du ikke interessert.

Anonymkode: 8530d...d1e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor glad er du i henne? Er det er forhold det er verdt å kjempe for? Hva vil du tenke om to år når du ser tilbake på dette? Hvilke valg vil du være glad for at du har tatt?

Jeg trodde hun var "the one" men etter dette så har følelsene kjølna. Vet ikke om det er på grunn av at jeg er så sint på henne akkurat nå. Men blir liksom vanskelig å se en fremtid med noen som kan snu sånn helt plutselig uten å gi meg en sjanse til å forklare meg... 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Det er lett å se også hennes side, hvis det tilsynelatende ikke var andre forklaringer på trusen. 

Men du står fremdeles igjen med det faktum at hun ikke stoler på deg, og at hun reagerte ekstremt, du måtte flytte ut av felles hjem så fort.

Det store røde flagget for min del, om jeg hadde stått i din situasjon (jeg er kvinne), det er at eksen din er "sjokkert over at du ikke vil ha henne tilbake og mener du er urimelig". Hun var så kjapp og ekstrem i sin reaksjon med å gjøre det slutt og kaste deg ut. Da er det ikke nok å bare beklage til deg. Når hun blir sjokkert og sier du er urimelig når du ikke vil være sammen med henne lenger, så viser hun at hun ikke har noen forståelse for hva hun utsatte deg for følelsesmessig, og ikke minst hvordan hun gjorde slik at du ikke har grunn til å stole på henne lenger. 

Her er det hun som har gjort en enorm (om enn forståelig) feil. Uten at hun forstår det, at dette ikke bare var en misforståelse, men at hun rokket med alt som heter tillit i forholdet, så er forholdet i realiteten helt over. Her er det hun som må forstå, hun som må jobbe for å vise at hun er verdig din tillit. Forstår hun ikke at det nå er hun som må bevise at hun er en stødigere person som du kan stole på, da vil dette uansett aldri kunne fungere.

Jeg tror du gjør rett i å ikke ville tilbake. Stol på dine egne følelser i dette og ikke la deg presse! Det at flere andre venner blander seg inn i dette via facebook, det ser jeg også på som et signal om at du gjør lurere i å finne deg nye venner og en kjæreste utenfor dette miljøet, for de virker rett og slett veldig umodne hele den gjengen.

Anonymkode: 3190d...8fe

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei herregud, hva blir det neste? 

Er det hun som har vært utro med venninna si da, siden hun hadde trusene hennes hjemme hos seg?

Jeg har aldri hatt andre folks truser i hus. 

Klin gærn, finn en mer rasjonell dame.

Anonymkode: 4b7cf...a79

Det er hennes beste venninne, de har kjent hverandre siden barnehagen. Hun bor et godt stykke unna. Normalt sett så sover hun i stua når hun er på besøk men sist gang hun var her så var jeg ikke hjemme så hun og eksen sov i samme seng.

Eksen hadde funnet trusene under sengen og hadde ikke intelligens nok til å se den koblingen dessverre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor glad kan man være i noen som velger å behandle noen slik ts sin samboer valgte å behandle han?

Vi er ikke ukritisk glad i andre voksne. Vi er glade i voksne mennesker fordi de er den de velger å være. Kjærlighet voksne imell9m kommer med forbehold. Og slik skal det være. Som voksen skal man kunne havne i det uføret dersom man ikke velger å oppføre seg pent mot alle andre at ingen er glad i deg. Og at det er riktig og godt og fortjent.

Ts: det er din avgjørelse. Om du ikke somler utsette deg for risikoen det medfører å utsette deg for slik adferd resten av livet så fremstår det som en rasjonell beslutning. Sørlig om du tenker for fremtiden å få barn bør du velge partner med mer omhu og ha høyere krav til valgt adferd.

Anonymkode: e3dbf...afa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, du er ikke urimelig.

Det er lett å se også hennes side, hvis det tilsynelatende ikke var andre forklaringer på trusen. 

Men du står fremdeles igjen med det faktum at hun ikke stoler på deg, og at hun reagerte ekstremt, du måtte flytte ut av felles hjem så fort.

Det store røde flagget for min del, om jeg hadde stått i din situasjon (jeg er kvinne), det er at eksen din er "sjokkert over at du ikke vil ha henne tilbake og mener du er urimelig". Hun var så kjapp og ekstrem i sin reaksjon med å gjøre det slutt og kaste deg ut. Da er det ikke nok å bare beklage til deg. Når hun blir sjokkert og sier du er urimelig når du ikke vil være sammen med henne lenger, så viser hun at hun ikke har noen forståelse for hva hun utsatte deg for følelsesmessig, og ikke minst hvordan hun gjorde slik at du ikke har grunn til å stole på henne lenger. 

Her er det hun som har gjort en enorm (om enn forståelig) feil. Uten at hun forstår det, at dette ikke bare var en misforståelse, men at hun rokket med alt som heter tillit i forholdet, så er forholdet i realiteten helt over. Her er det hun som må forstå, hun som må jobbe for å vise at hun er verdig din tillit. Forstår hun ikke at det nå er hun som må bevise at hun er en stødigere person som du kan stole på, da vil dette uansett aldri kunne fungere.

Jeg tror du gjør rett i å ikke ville tilbake. Stol på dine egne følelser i dette og ikke la deg presse! Det at flere andre venner blander seg inn i dette via facebook, det ser jeg også på som et signal om at du gjør lurere i å finne deg nye venner og en kjæreste utenfor dette miljøet, for de virker rett og slett veldig umodne hele den gjengen.

Takk for et fint svar! Du satte ord på noen av følelsene og tankene mine. 

Jeg kan jo forstå at hun mistenkte utroskap, hadde jo selv begynt å lure om jeg fant herretruser på soverommet.. Men akkurat som du skriver så har hun ødelagt tilliten, hvordan skal jeg kunne stole på at hun ikke gjør sånn igjen liksom?

Sitter igjen med at følelsene mine ikke er verdt en dritt og at jeg bare skal godta at bli dårlig behandlet. 

Beklager for dårlig svar, men er sliten, har ikke blitt så mye søvn i det siste. 

• Hjerte 12
Skrevet

Ofte er det lurt å ta det litt pent når man finner ut av utroskap. Noen sier de går på flekken, og orker ikke høre parter lyve. Jeg tenker at man bør ha litt is i magen å la alt lande før noen kastes ut. Hadde det vært tilfelle her, så hadde ts og typen ordna opp uten videre drama. 

Anonymkode: 05f05...329

Skrevet

Du gjør vel det som føles rett for deg, men personlig tror jeg ikke at jeg ville gått tilbake. Å gjøre det slutt, betyr for alltid for min del, det er ingen vei tilbake. 

Anonymkode: 4e762...2bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan jo forstå at hun mistenkte utroskap, hadde jo selv begynt å lure om jeg fant herretruser på soverommet.. Men akkurat som du skriver så har hun ødelagt tilliten, hvordan skal jeg kunne stole på at hun ikke gjør sånn igjen liksom?

Sitter igjen med at følelsene mine ikke er verdt en dritt og at jeg bare skal godta at bli dårlig behandlet. 

Beklager for dårlig svar, men er sliten, har ikke blitt så mye søvn i det siste. 

Eksen min reagerte slik, på en manne t-skjorte… jeg hadde fått den av han. Han glemte visst det. Kom på det etterhvert da. Det ordnet seg mellom oss, frem til neste gang :) Samme heftige reaksjonen på helt merkelige ting, som visstnok indikerte at jeg var serieutro. Han var den som viste seg å være utro da. 

mitt råd, tenk deg godt om før du går tilbake eller går for godt. Du har lov til å si at du trenger tid å tenke

Anonymkode: 05f05...329

• Nyttig 6
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig 

Anonymkode: 912aa...308

• Liker 7
Skrevet

Hvis hun hadde vist stor forståelse for at hun skjønte hva hun har utsatt deg for, at det er hun som nå har ødelagt tilliten i forholdet, at det er hun som har oppført seg urimelig og irrasjonelt, og hun hadde en plan om hvordan hun kunne reparere dette - selv da ville det for din vært risiko å gå tilbake i forholdet. Spesielt siden så mange venner har slengt seg inn i en diskusjon om deres forhold.

Men hun forstår jo ikke noe av dette, tvert om mener hun at du er urimelig og er sjokkert over hvordan du kan føle at hun har gjort urett mot deg. Dermed er det som du sier - for henne er ikke dine følelser viktig.

Og da er dessverre konklusjonen at du ikke kan stole på henne. Hun har vist at hun er lite rasjonelt, at hun har lite evne til å se ting fra flere sider, at hun er umoden. Man får ikke et godt forhold med slike, det blir for mye drama, det blir stadig gå på akkord med dine egne følelser, fordi hun vil du skal tekkes hennes ulike dramaer. 

Jeg tenker du med god samvittighet kan avslutte kontakten med henne slik at du får ro i ditt eget liv. Om hun nekter å akseptere det, da beviser hun bare at hun ikke respekterer deg og dine følelser, og også sin egen navlebeskuelse. Om hun fortsetter i samme duren, da bikker hun også over i å trakassere deg.

Du virker som en god mann, da trenger du også en god kvinne som du kan stole på og som også mener at du og dine følelser og meninger er like mye verdt som hennes egne, en kvinne som virkelig ser deg.

Stol på deg selv, og ikke la deg presse, hverken av henne eller felles "venner". 

❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, du føler som du gjør, du er ferdig med henne. Gå videre.

Anonymkode: 8c5ad...057

Enig. Dodged a bullet.

Anonymkode: e7308...849

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei folkens. Vil gjerne høre deres synspunkter om denne kjipe situasjonen jeg er i. 

Bakgrunn:

For litt over et par uker siden så gjorde daværende samboer slutt helt plutselig. Hun hadde funnet dametruser i leiligheten våres som ikke var hennes og klikka helt og mente jeg hadde vært utro. 

Jeg ble helt satt ut (har IKKE vært utro) men hun ville ikke høre på meg. Hun kalte meg for stygge ting og hev meg ut av leiligheten og sletta meg på sosiale medier. Heldigvis så kunne jeg flytte inn til en god venn og kollega som eier et hus. Var helt knust og var desperat etter å få tak i henne for å løse situasjonen, prøvde å kontakte venner og familien hennes siden hun hadde blokkert meg men de var ikke intressert i å være behjelpelige siden de trudde jeg hadde vært utro. 

Noen få dager etter hun gjorde det slutt så fikk jeg en epost av henne at jeg måtte hente sakene mine og levere nøkkelen, hun var ikke tilstede når det skjedde men søsteren hennes var der. 

Nå til saken:

For et par dager siden så kontaktet hun meg, hun hadde funnet ut at trusene tilhørte en venninne og skjønte nå at jeg ikke hadde vært utro. Hun var skikkelig lei seg og beklaget og ville ha meg tilbake til henne og fortsette forholdet. Problemet er bare at jeg ikke er interessert lenger. Når hun først gjorde det slutt så var jeg fryktelig lei meg men det gikk fort over i sinne og bitterhet da jeg følte meg skikkelig urettferdig behandlet, jeg kan rett og slett ikke tilgi henne for dette. Det var en traumatisk opplevelse for meg, og jeg har slitit psykisk av det som skjedde.

Hun er sjokkert at jeg ikke vil ha henne lenger mener at jeg er urimelig og at det var et misstak som hvem som helst hadde kunnet gjøre. Vi har en god del felles venner og fått en del feedback der noen er enige med henne og det får meg at tvile litt på meg selv. 

Så, er jeg urimelig? 

Nei du er ikke urimelig 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...