Gå til innhold

Høy toleranse, bedøvelse virker ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker lite til lokalbedøvelse, Paralgin Forte, Tramadol, Ibux og Paracet.

Får magesmerter av Tramadol og Ibux, men merker ingen smertelindring.

Narkose fungerer fint, men tar litt lengre tid, kanskje, og går fortere ut?

Har verken ADHD eller Autismespekterforstyrrelse.

Har derimot en bindevevssykdom og IBS.

Anonymkode: c113d...abc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville også bedt om cyp-test. Det er én ting som forvirrer meg, og som strider mot dette, og det er at tannlegebedøvelse fungerer mens hudbedøvelse tilsynelatende ikke gjør det. Virkestoffene er jo de samme, og da skulle ikke tannlegebedøvelse fungert, heller. 

Selv om huden er bedøvet kjenner man både trykk og drag. Stikk og skjæring, derimot, skal man ikke kjenne. 

Anonymkode: 4428b...ca3

Fordi hjelpestoffet kan være annerledes, og du kan ha svikt eller normalt funksjon i enzymet som metaboliserer hjempestoffet. 

Anonymkode: e0e88...944

Skrevet
Ulven skrev (8 timer siden):

Klassisk cyp-variasjons reaksjon på smertestillende og bedøvelse. Be om en full cyp-test. 

Gjelder dette for alle typer opiater/opioider, benzodiazepiner, bedøvelser og alkohol også? Det har jo tydeligvis en effekt, siden hun beskriver rusopplevelse av tramadol (og muligens benzo) og har opplevd noe smertelindrende effekt før. Hvorfor tåler hun alkohol så godt og ikke blir fyllesyk? Og hvorfor hjelper bedøvelse hos tannlegen? Tror det skal godt gjøres å få et svar på alt dette. 

Du må ikke svare, men har du brukt noen illegale stoffer som cannabis, mdma, ketamin etc og opplevd effekt av det?

Anonymkode: 29165...6a2

Skrevet

Takk for alle svar, skal få sjekket dette hos fastlegen. Håper hun er villig til å ta en test, har nevnt dette for henne når hun skulle fjerne pstav, men hun virket ikke bekymret eller sa noe på det. 

Vet at det er vanlig å kjenne at det dras i huden osv med sying, men her er det snakk om smerter og nåla som stikkes inn. Vil ikke si jeg har lav smerteterskel, mange sier jeg har høy smerteterskel, men jeg mener den er mer normal, hverken over eller under. 

Som noen nevner over her så er jeg også redd for at jeg skal bli stemplet som en som bare vil ha sterkere smertestillende.. fikk prolaps i ryggen en gang og hadde nerver i klem, klarte ikke stå oppreist, fikk 50 mg tramadol 3 ganger om dagen. Endte opp på legevakta der de ga meg 200 mg 3 ganger om dagen, men ingen effekt. Og da føler jeg man blir «stemplet» som narkoman om man spør om noe annet / mer.. 

Har både adhd, Asperger og tourettes som noen nevner her + at jeg har rødskjær i håret, så det kan ha noe å si? Begynte på adhd medisiner for tre år siden og der er jeg godt over maksdose og må ta de tre ganger om dagen - Aduvanz+attentin. Aduvanz skal jo vare 14 timer, men hos meg varer den rundt 4 og attentin merker jeg kun i 1 time. Så noe rart er det jo her 

Anonymkode: 91d0f...12c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gjelder dette for alle typer opiater/opioider, benzodiazepiner, bedøvelser og alkohol også? Det har jo tydeligvis en effekt, siden hun beskriver rusopplevelse av tramadol (og muligens benzo) og har opplevd noe smertelindrende effekt før. Hvorfor tåler hun alkohol så godt og ikke blir fyllesyk? Og hvorfor hjelper bedøvelse hos tannlegen? Tror det skal godt gjøres å få et svar på alt dette. 

Du må ikke svare, men har du brukt noen illegale stoffer som cannabis, mdma, ketamin etc og opplevd effekt av det?

Anonymkode: 29165...6a2

Ja det er merkelig og jeg lurer på det samme selv.. hos tannlegen må de riktignok fylle på underveis, men nå er det mest «dramatiske» jeg har gjort hos tannlegen borring da. Men på tannsteinfjerning som involverer tannkjøttet gjør det fortsatt veldig vondt, men tannlegen sier det er vanlig at tannkjøttet ikke blir bedøvet? 

Ikke brukt, jeg har prøvd diverse i festsammenheng, men ja, jeg har absolutt ikke fått den samme effekten som andre som inntar det samme, et par av de hadde null effekt. Kanskje like greit for da har man ikke lyst å prøve igjen 

Skrevet

Dette var en tråd som var interessant, jeg sliter med mye av det samme ts. 
Snakket med min lege om dette før han sa seg ikke villig til å henvise. Jeg har nevø i min familie som har denne "genfeilen", jeg har også bindevevsykdom som gjør at dette kan være årsaken. Jeg er redd for å komme i ulykke med sterke smerter og ingen lindring. 
Jeg skal prøve igjen med tanke på både medisiner som ikke fungerer og mye bivirkninger. 
Lykke til ts. 

Anonymkode: 556bd...924

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 1.12):

Takk for alle svar, skal få sjekket dette hos fastlegen. Håper hun er villig til å ta en test, har nevnt dette for henne når hun skulle fjerne pstav, men hun virket ikke bekymret eller sa noe på det. 

Vet at det er vanlig å kjenne at det dras i huden osv med sying, men her er det snakk om smerter og nåla som stikkes inn. Vil ikke si jeg har lav smerteterskel, mange sier jeg har høy smerteterskel, men jeg mener den er mer normal, hverken over eller under. 

Som noen nevner over her så er jeg også redd for at jeg skal bli stemplet som en som bare vil ha sterkere smertestillende.. fikk prolaps i ryggen en gang og hadde nerver i klem, klarte ikke stå oppreist, fikk 50 mg tramadol 3 ganger om dagen. Endte opp på legevakta der de ga meg 200 mg 3 ganger om dagen, men ingen effekt. Og da føler jeg man blir «stemplet» som narkoman om man spør om noe annet / mer.. 

Har både adhd, Asperger og tourettes som noen nevner her + at jeg har rødskjær i håret, så det kan ha noe å si? Begynte på adhd medisiner for tre år siden og der er jeg godt over maksdose og må ta de tre ganger om dagen - Aduvanz+attentin. Aduvanz skal jo vare 14 timer, men hos meg varer den rundt 4 og attentin merker jeg kun i 1 time. Så noe rart er det jo her 

Vil tro du mangler CYP2D6, CYP2C19 og CYP3A4. Jeg har nettopp vært igjennom testing av disse, etter en grusom opplevelse i etterkant av en operasjon. Våknet opp og fikk null smertelindring. Sykepleierene bare kjørte på med Oxy, til sammen fire doser, selv om jeg sa at jeg merket null smertelindring etter dose på dose.

Jeg har nå fått bekreftet at jeg fullstendig mangler CYP2D6 og har nedsatt CYP2C19. Jeg venter fremdeles på svar på CYP3A4. Legen har nå lagt til i kjernejournalen min at jeg ikke skal ha opioider, bare morfinpreparat. Ingen vits i å gi meg noe som rett og slett ikke virker. 

Jeg går på mange ulike medisiner, som nå må justeres grunnet dette. CYP26D påvirker alt fra antidepressiva, betablokkere og brystkreftmedisin. 

Be om å få testet deg for alle ulike varianter av CYP, i tillegg til OPRM1, som også går på opioider. 

Anonymkode: 942b6...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...