Gå til innhold

Ville du gått til lege med dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i ett døgn nå hatt et hold midt i brystet men kun når jeg puster veldig dypt inn, ikke med vanlig pust. Det har ikke blitt verre men heller ikke bedre. Er så engstelig for blodpropp. Jeg trente igår og kom etter det, så kan være muskulært. Når bør jeg ringe? Er dame i 30årene 

Anonymkode: 5b3c5...97b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel litt mye magesyre. 

Jeg hadde ikke gått til legen.

Anonymkode: 13fcd...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har vel litt mye magesyre. 

Jeg hadde ikke gått til legen.

Anonymkode: 13fcd...421

Gjør det vondt der da? Hvorfor akkurat midt mellom puppene. Er ikke magesekken, men brystet. Ok, jeg lavær å gå så lenge det ikkw blir verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gått.

Anonymkode: a8026...c03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hadde ikke gått.

Anonymkode: a8026...c03

Oki, hadde du gått om det ble verre? Burde jo snart gå bort. Kjennes litt verre nå 🫢😌 

AnonymBruker
Skrevet

Høres hypokonder ut, men ja jeg er livredd for blodpropp.  

• Liker 2
Skrevet

Er du usikker så ring legen i stedet for å spørre fremmende på nettet, er mitt råd. ;)
Legen kan vurdere om du bør komme, eller ei. 
God bedring. :)

• Liker 1
Skrevet

Høyst sannsynligvis muskulært! Hva trente du – og trener du jevnlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, men nå har ikke jeg helseangst heller. Det er vanlig å kjenne det litt her og der etter trening. Ikke bry legen med det og  se det an noen dager.

Anonymkode: baf80...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker halsbrann, og hadde ikke gått til lege, men du må jo velge selv.

Anonymkode: f6b12...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å ringe legen om du er bekymret. Det sitter jo legesekretærer der som kan høre om du bør inn. Evt kan du sende en melding til legen via helsenorge.no 

Anonymkode: 3f9ad...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig muskulært ut, at det kommer av treningen, bare en ørliten vridning, eventuelt en feil sovestilling.

Anonymkode: f414e...371

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er usikker, går du til lege. Heller en gang for mye enn for lite er min erfaring. 

Anonymkode: 47130...534

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg kun hadde kjent det ved dype pust, og ikke konstant hadde jeg ikke gått til legen med det.

Heller ikke om det kom ved bevegelse. Det tyder det på at det er muskulært etter treningen din.

Blir det en konstant smerte hadde jeg ringt og snakket med de på legekontoret.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du ha blodpropp? Har du det i familien? Nylig startet opp p-piller?

Anonymkode: 4ca8b...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gått til legen for det nei. 

Anonymkode: 9f8fc...d02

Skrevet

Ved kun dype pust ville jeg def tenkt muskulært. Er det ikke da noe som strekker seg når du puster dypt? Det ville jeg tenkt. Blodpropp ville jeg trodd ga vedvarende smerte eller ubehag. 

Men, det fine er at du kan jo faktisk også ringe legekontoret og spørre? Er en grunn for lang telefonkø for å si det sånn. Mange som skal spørre om ting. Men du vil jo få en vurdering av saken :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt og fått en time hos en fysioterapeut.

Anonymkode: 7a659...385

AnonymBruker
Skrevet

Garantert kreft tenker jeg. Ville ringt etter ambulanse. 

Anonymkode: 50942...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har i ett døgn nå hatt et hold midt i brystet men kun når jeg puster veldig dypt inn, ikke med vanlig pust. Det har ikke blitt verre men heller ikke bedre. Er så engstelig for blodpropp. Jeg trente igår og kom etter det, så kan være muskulært. Når bør jeg ringe? Er dame i 30årene 

Tror du kan roe helt ned. Mest sannsylig muskulært. Er det hjerte, vil smertene være diffuse og du kan ikke peke på et spesifikt området hvor det gjør vondt. Blodpropp er vel mest vanlig å få i leggen for damer? Sier ikke at det ikke kan komme andre steder også, men tror ikke du trenger å være bekymret.

Anonymkode: d1333...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...