Thyra Skrevet 3 timer siden #21 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Viljestyrke er en begrenset ressurs. De som får til vektnedgang og trening over lang tid gjør det ofte fordi de gjør disse tingene om til en integrert vane i hverdagen, ikke fordi de lener seg bare på viljestyrken. Man har ikke stor viljestyrke om man pusser tennene eller går på jobb hver dag. Man bare gjør det, på vane. Slik kan sunt kosthold og trening også bli, og det er slik man får det til å bli varig. Anonymkode: 42ce1...a10 Mye enig i det du skriver. Men for noen kan det faktisk kreves enorm viljestyrke å pusse tenner å gå på jobb hver dag. For noen er det faktisk umulig.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Skrevet 2 timer siden Fordi man reagerer ulikt på ulike stimuli. Noen får mer kick av sukker enn heroisk. Noen mer av niktorin enn orgasme. Noen mer av trening enn å hoppe i fallskjerm. Mennesker er ulike, og det krevers dermed ulike ting for å nå "samme" mål. Jeg veide 150 kilo. Tenkte på mat hele tiden, var så sulten selv om jeg spiste, og var aldri mett eller tilfredsstillt. Så begynte jeg på wegovy som regulerte systemet mitt bedre. Jeg har fremdeles lyst på sjokolade og mer middag, men nå har jeg en følelse av metthet. Jeg merker når har har spist, og å velge vekk sjokolade er mer ety aktivt valg. Det er dermed faktisk viljestyrke som får meg ned i vekt, men det er ikke uten å ha regulert kroppens reaksjon på mat og sukker. Anonymkode: 7fb01...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Skrevet 2 timer siden Thyra skrev (1 time siden): Mye enig i det du skriver. Men for noen kan det faktisk kreves enorm viljestyrke å pusse tenner å gå på jobb hver dag. For noen er det faktisk umulig. Jeg snakker jo ikke om de som har en psykisk lidelse, angst el.lign. Regner med du forsto det. Anonymkode: 42ce1...a10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå