Gå til innhold

Utdannet sykepleier, men ønsker mer fleksibilitet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg da jobbe som? 

Ønsker mer fleksibilitet, god lønn, mulighet for hjemmekontor, litt reising osv… 

Hva kan jeg jobbe innen da?

Anonymkode: 59b0a...754

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velferdsteknologi.

Anonymkode: 7f18c...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God lønn og mulighet for hjemmekontor med bachelor i sykepleie er ikke en realistisk kombo. Sjekk ut arbeidstilsynet, som inspektør kan man ha litt hjemmekontor, reise litt og helt normal lønn. Men du må nok ta noe videreutdanning.

Anonymkode: 084ee...ac2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

God lønn og mulighet for hjemmekontor med bachelor i sykepleie er ikke en realistisk kombo. Sjekk ut arbeidstilsynet, som inspektør kan man ha litt hjemmekontor, reise litt og helt normal lønn. Men du må nok ta noe videreutdanning.

Uenig. Sykepleiere er ettertraktet innenfor teknologi knytter til velferd og helse. De må riktignok ha erfaring og for eksempel "konsulentpersonlighet", spesielt hvis det er i det private.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tar man videreutdanning er det selvfølgelig realistisk. Som andre nevner, så kan velferdsteknologi være aktuelt.

Anonymkode: 5ef7a...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar man videreutdanning er det selvfølgelig realistisk. Som andre nevner, så kan velferdsteknologi være aktuelt.

Anonymkode: 5ef7a...3db

Realistisk uten også, men må som sagt ha et sett ganske konkrete, personlige egenskaper i tillegg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som saksbehandler hos Statsforvalteren/fylkeslegen og i prosjekt i kommunehelsetjenesten (digital/virtuell oppfølging). Nå jobber jeg som rådgiver i en pasientorganisasjon, og har hjemmekontor, fleksitid, reisevirksomhet, god lønn (men ikke ledende på lønnsfronten). Har videreutdanninger og master, og var «mangogførti» før jeg vågde å søke på stillinger utenfor det tradisjonelle løpet. 

Anonymkode: 11733...78b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe i det private. Men er vel helst gode penger om du er villig til å ta på oppdrag på kort varsel, gjerne doble vakter, sommerferie osv. Men til gjengjeld kan du tjene greit, og derfor ta fri i perioder (uker eller et par måneder). Men da må du huske på pensjon, rettigheter mtp sykdom osv. 

Ellers vet jeg det er rift om dagjobber hvis det er den fleksibiliteten du ønsker. Men du kan sjekke stillinger på legekontor, forsikring/helseforsikring, dagsenter, forvaltningen, psykiatri, privat hjemmehjelp, private sykehus. Men spesielt god lønn er det kanskje ikke. 

Anonymkode: a900c...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Realistisk uten også, men må som sagt ha et sett ganske konkrete, personlige egenskaper i tillegg.

Hva slags egenskaper da? 

Anonymkode: 71273...30b

AnonymBruker
Skrevet

Du må kanskje ta en ny utdanning eller en master/videreutdanning. 
Hvis du ikke er villig til det så kan du jo se på jobbannonser og sjekke om kvalifikasjoner og personlige egenskaper stemmer overens med deg. Og så vurdere om det høres ut som en arbeidsplass hvor du kunne ha trivdes. Da er det bare å søke i vei. 

Anonymkode: 329c4...719

AnonymBruker
Skrevet

Hva med selger innen medisinsk utstyr/teknologi? Noe som dette?

Anonymkode: 25a09...cae

Skrevet

Slik som kommer frem her i en annen topik så tener en sykepleier mellom 0,8-1,3 mill. 

hva tenker du er god lønn?

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Slik som kommer frem her i en annen topik så tener en sykepleier mellom 0,8-1,3 mill. 

hva tenker du er god lønn?

Hvor får man det i grunnlønn med bachelor? Lurer fordi da bytter jeg gjerne beite. Jeg har master og 600K med 8 års ansiennitet. Og det verste er at den lønnen forhandlet jeg meg frem til, hvis ikke hadde det vært 580K.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor får man det i grunnlønn med bachelor? Lurer fordi da bytter jeg gjerne beite. Jeg har master og 600K med 8 års ansiennitet. Og det verste er at den lønnen forhandlet jeg meg frem til, hvis ikke hadde det vært 580K.

Da må du søke jobb som hjemmesykepleier i Oslo kommune helst med full ansiennitet og hvis du er 43 år/ midt i livet som meg. Tjener godt, litt over 800 K. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er en egen topik om dette. Ikke mange som tente under 800 k. Og mange over 1 mill, men om den lønnen er ved 07-15 arbeid 5 dager i uken vet eg ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da må du søke jobb som hjemmesykepleier i Oslo kommune helst med full ansiennitet og hvis du er 43 år/ midt i livet som meg. Tjener godt, litt over 800 K. 

I grunnlønn, altså dagjobb? 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Er en egen topik om dette. Ikke mange som tente under 800 k. Og mange over 1 mill, men om den lønnen er ved 07-15 arbeid 5 dager i uken vet eg ikke

Det er selvfølgelig ikke grunnlønn. Det er ikke engang vanlig lønn ved 3delt turnus. Det er snakk om sykepleiere som jobber tredelt og mye overtid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler/rådgiver i helseforsikring. Da får du mye fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor. Men du tjener ikke kjempegodt der, da. Jeg har 578 000 i årslønn, med 16 års ansiennitet. 

Anonymkode: 1a84b...2f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke grunnlønn. Det er ikke engang vanlig lønn ved 3delt turnus. Det er snakk om sykepleiere som jobber tredelt og mye overtid. 

Nei de stemmer. Men sykepleiere har tillegg for det meste, selv for å komme på jobb ved noen arbeidsplasser

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I grunnlønn, altså dagjobb? 

Nei, todelt turnus dag og kveld og hver 3. helg. Da er det vel ikke aktuelt for deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...