Gå til innhold

Utvide kjøkkengulvet med en planke, stabilt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, vi pusser opp kjøkkenet og de som er her for å montere så at det av diverse grunner ikke var nok gulv etter det første kjøkkenet. Vi måtte utvide gulvet og pga tid kunne vi ikke legge hele gulvet. Derfor kuttet vi furuplanker som vi la til utpå den lille firkanten av gulv på kjøkkenet. Gulvplankene går horisontalt og planken skulle legges inn vertikalt med trelim, dette skulle være godt nok.

Nå ser jeg at kjøkkenet fremdeles ikke står helt på planken med de ytterste bena og det er en sprekk der jeg mener at det før var lim. Jeg ser ikke hvordan dette skal holde særlig lenge når det balanserer slik på kanten.

Kan noen hjelpe med å forklare meg om dette er sikkert, trygt evt hvor mange år det vil holde seg slik? Legger ved bilde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også bekymret for om vekten av kjøkkenet vil sprekke opp trelimet mellom den nye planken og resten av gulvet

AnonymBruker
Skrevet

Uff jeg forstår deg så godt. Jeg også er redd for at ting skal rase ned. Det blir en sånn guffen vond klump i magen. Kan du leie inn en snekker for å se på det? Eventuelt klarer du få inn en plankebit til bak der det er sprekk? 

Anonymkode: 6735d...601

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kommer ikke til å rase. Kjøkkenet kan ikke hoppe bakover gjennom veggen, og planken kan ikke dra noen plasser

Anonymkode: 5252a...086

• Nyttig 1
Skrevet

Kan dere ikke bare kjøpe noen flere bord med plank/gulv? gulv? 🤔 jekke litt opp for å få smøyd bordene under? 

• Liker 1
Skrevet

Nei ikke rase, men jeg ser for meg at planken vipper opp langs gulvet og at det blir større og større sprekk. Det er jo bare trelim som holder den sammen

Skrevet (endret)

Jeg tenker kanskje det er bedre å skru den ned i gulvet og kamuflere skruene som kvisthull?

Endret av popla
  • Nyttig 1
Skrevet
popla skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker kanskje det er bedre å skru den ned i gulvet og kamuflere skruene som kvisthull?

Men det sprekker kanskje opp enda mer da hvis vi skrur ned rett ved siden av der det er limt med trelim? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...