Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte gavekalender til kjæresten og fikk ikke et takk engang. Han så ikke på den engang. Bare: «hmm». Ingen takk, ingen klem. Ingen takknemlighet. 

si i fra til han eller la det passere i stillhet? Skuffet.

Jeg har aldri opplevd han sånn.  

Anonymkode: 465ef...1fa

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skriver du innlegg her inne istedet for å snakke med han? Må gå an å prate sammen om man er kjærester.

Anonymkode: dd758...2e4

• Liker 7
Skrevet

Regner med han er som meg og mener kalender i voksen alder er noe tull, men da må han kommunisere det.

Viss du faktisk klarer å la det passere kan du la det passere. Men om dette medfører kaldt klima, ulmende stemning e.l. så bør du si at du er såra.

Anonymkode: f7a05...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøpte gavekalender til kjæresten og fikk ikke et takk engang. Han så ikke på den engang. Bare: «hmm». Ingen takk, ingen klem. Ingen takknemlighet. 

Hvilken kalender kjøpte du? 

Anonymkode: 416bf...52b

Skrevet

Har dere diskutert eller ytret at dette er noe han har lyst på? 

Anonymkode: 01f7e...a1c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ah har en eks som er sånn.

Emosjonellt utilgjengelig, maktet ikke at andre gjorde noe positivt eller koselig for ham, var bare han som skulle gjøre noe for andre, og da bare fordi det ga ham noe. Umoden, egoistisk, asshole. 

Anonymkode: 0235a...b56

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel typisk noe dere burde kommunisere om på forhånd, men han bør jo være normalt høflig. Det hadde jeg definitivt tatt opp. 

• Liker 2
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Dette er vel typisk noe dere burde kommunisere om på forhånd, men han bør jo være normalt høflig. Det hadde jeg definitivt tatt opp. 

Jeg forventer ikke at han skal kjøpe noe til meg, men normal høflighet og «takk» hadde jeg forventet. 

TS

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forventer ikke at han skal kjøpe noe til meg, men normal høflighet og «takk» hadde jeg forventet. 

TS

Ja og det er helt normal forventning. 

Anonymkode: 0235a...b56

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min reagerer slik når han blir overveldet. Gaver overvelder min. Han blir skuffet fordi han ikke klarer å gjengjelde det. Veldig dårlig på å motta gaver og kjærlighet generelt. Han blir kjempestressa og føler umiddelbart et ansvar om å gjengjelde det i samme eller større volum.

Anonymkode: 4602e...150

• Hjerte 2
Skrevet

Er ikke mindre utakknemlig å gi folk ting de ikke har bedt om, for så å forvente at de blir glade.

Det er deg selv du ville gi positiv oppmerksomhet her.

Ble han ikke glad, da lærte du at du ikke trenger gi han det neste år.

Generelt er vel JULEKALENDER for barn og ikke voksne.

Anonymkode: bdf2f...87d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Slik at du kan gjøre det samme neste gang? 

Nei. Bedre å være ærlig. 

Skrevet

Jeg er helt enig i at han kunne sagt «takk, det var hyggelig gjort av deg», for tanken din har jo bare vært god.

Det jeg lurer på er når det eventuelt ville vært passende å si at han ikke er så interessert i julekalender om han ikke er det. Nå? På julaften? I januar? September neste år?
Hvis han ikke sier noe, vil du jo tro han ønsker seg dette hvert år.

Anonymkode: 6925d...a13

• Liker 1
Skrevet

Min tenåring ba meg spesifikt om julekalender.  Hen var usikker på om det var slutt på julekalender pga alder, så sa tydelig at hen ønsket seg det. Og etter første gaven i dag, null respons. Selv da vi snakket om det. Ingenting. Null. Ingen kommentar. 

Jævla helv....neida. Hen er enda et barn.

Er du sammen med et barn, TS?

Anonymkode: 32c7f...ac6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er helt enig i at han kunne sagt «takk, det var hyggelig gjort av deg», for tanken din har jo bare vært god.

Det jeg lurer på er når det eventuelt ville vært passende å si at han ikke er så interessert i julekalender om han ikke er det. Nå? På julaften? I januar? September neste år?
Hvis han ikke sier noe, vil du jo tro han ønsker seg dette hvert år.

Anonymkode: 6925d...a13

Greit å vente med å si noe i 23 dager. Til det er over. Og legge saken såpass død at ingen forventer kalender til neste år.

Romantikken er død. Romantikk kommer av overskudd og et ønske om å glede. Hører du, TS?

Anonymkode: 32c7f...ac6

• Liker 1
Skrevet

Ta den selv 

Anonymkode: fe7fd...af6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pleier du å kjøpe julekalender til han ? Og er det avtalt å kjøpe julekalender ?

Kanskje han tenkte at det var unødvendig. Eller ubrukelig.

Jeg kjøpte til eksen. Han åpnet ikke en av lukene. Heldigvis sjokolade det meste, så jeg tok den selv. Det var første og siste gang jeg gjorde det. 

Uansett burde han ha sagt noe.Enten takk eller at dette var ikke nødvendig,men takk likevel.

Typen min ville ikke ha kalender i år, mente vi heller kunne bruke pengene på noe nyttig. Så da var jeg informert og kunne forholde meg til det. 

Jeg ville ikke sagt noe. Siden det er gavekalender, så trenger du vel ikke å gi resten av gavene. Samle gavene i en kasse og gi det på julaften. Er det ferdig kalender, gjør det samme. Er det godteri, ta alt opp i en skål og server på julaften. Spør han etter neste gave, så si det som det er. At han virket lunken til hele greia.

Anonymkode: 0b445...a57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde nok ikke følt noe behov for å være overstrømmende selv om mannen kom med en kalender til meg. Men hadde  selvfølgelig takket av ren høflighet om det så viktig ut for han. 
Kalender til voksne er jo en rimelig unødvendig produksjon av søppel som er konstruert av handelsstanden for å øke forbruket av ting man ikke trenger. En ting man kjøper til seg selv om man vil ha det. 
Det er jo ikke noe romantisk i å gi en gave som gjør at mottaker må huske den hver dag så ikke giver blir skuffet. Du gir liksom bort en plikt. 

Anonymkode: 032db...f2c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det hadde blitt den siste kalenderen han fikk av meg, for å si det sånn...!

Jeg har gitt både gavekalendere og ølkalendere til min ekser, de har vært strålende fornøyde. Utrolig at noen ser ut til å synes det er dårlig gjort, at det "krever så mye å åpne en pakke/luke her dag"?

Nope. Dere er nok litt ulike der, og jeg forstår godt at det er skuffende. Vinteren er lang og mørk nok om ikke de lysglimtene man forsøker å skape også skal rakkes ned på ;).

Ville for øvrig bare latt det gå forbi, og latt det bli med denne kalenderen. Om han ikke åpner pakkene underveis får du bare samle dem og gi ham på julaften i stedet, og ta det som en erfaring.

Endret av micromaya
Trykkleif ;)
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

En refleksjon etter å ha lest flere svar.

Er det så uvanlig å snakke om ønsker og forventninger i et forhold? 

Jeg og mannen har gjort det nærmest fra dagen vi traff hverandre. At jeg ikke liker Halloween, at han foretrekker opplevelses-gaver, at jeg ønsker kjøpe kalender til meg selv da jeg er kresen, at om han skal ha noe så er det øl-kalender, at vi ønsker å reise på en SPA helg i januar for å få avbrudd i den mørke måneden... 

Jeg kunne aldri bare kommet hjem med en kalender om temaet ikke hadde vært på bordet en gang. 

Ingen er jo tankelesere i dette livet. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...