Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

No offence men jeg liker ikke å jobbe med damer. Synes de er slitsomme å forholde seg til og jobber nå i et veldig kvinnedominert yrke. Har jobbet mye med mannfolk før og merker at jeg trives mye bedre med galgenhumoren og at man er rett på sak om det oppstår noe og mindre småsnakk og babling om irrelevante ting. Jeg er veldig direkte av natur og liker å få det samme tilbake. Synes rett og slett mannfolk er lettere å være rundt. Problemet er at jeg har master i sosialt arbeid, og det er jo ikke akkurat flust av mannfolk i denne sektoren. 
Bør jeg omskolere?

Anonymkode: c8e2a...bf7

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

No offence men jeg liker ikke å jobbe med damer. Synes de er slitsomme å forholde seg til og jobber nå i et veldig kvinnedominert yrke. Har jobbet mye med mannfolk før og merker at jeg trives mye bedre med galgenhumoren og at man er rett på sak om det oppstår noe og mindre småsnakk og babling om irrelevante ting. Jeg er veldig direkte av natur og liker å få det samme tilbake. Synes rett og slett mannfolk er lettere å være rundt. Problemet er at jeg har master i sosialt arbeid, og det er jo ikke akkurat flust av mannfolk i denne sektoren. 
Bør jeg omskolere?

Ja, du bør omskolere. Jobben er en alt for stor del av livet til å gjøre noe man ikke trives med.

Anonymkode: 713b0...6a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, enten må du gjøre noe med problemet ditt eller slutte å klage. 

Anonymkode: 75555...f0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du bør omskolere. Jobben er en alt for stor del av livet til å gjøre noe man ikke trives med.

Det som er kjipt er at jeg trives med jobben (selve faget), så jeg aner ikke hva jeg kan trives med i mannsdominerte yrker 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, enten må du gjøre noe med problemet ditt eller slutte å klage. 

Anonymkode: 75555...f0c

Holder på🫡

Skrevet

Ta en ny utdanning 👏🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Full forståelse herfra (kvinne)! Småslarving og baksnakking, samtaler om interiør og andre uinteressante hverdagsting og ingen evne til å være direkte er ting jeg ikke tåler. Jeg jobber mest med menn og er veldig fornøyd med det: bedre fagrelevante diskusjoner, mer direkte kommunikasjon og ellers mye mer interessante samtaletemaer og bedre humor. Jeg tar heller et par groviser enn den uendelige barnepraten!

Anonymkode: 5d983...d45

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er meg. Sånne arbeidmiljø er ikke til å holde ut. 

Anonymkode: d2118...157

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lignende master. Søk deg til jobb i tungpsykiatrien eller lukkede mannsfengsler. Det er kvinner der også, men det er overvekt av menn og de kvinnene som jobber der er en litt annen type en de som skvaldrer på skyllerommet. 

Anonymkode: d465d...047

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et kontor med flest damer, og kjenner meg ikke igjen i dette. Her er det lite babling om irrelevante ting, ingen sladring eller baksnakking, og interessante samtaler rundt lunsjbordet.

Men så jobber jeg med høyt utdannede folk, og ikke i et omsorgs- eller sosialfaglig yrke. Så kanskje typen folk har noe med det å gjøre… 

Anonymkode: b2d85...9e1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei både kvinner og menn, så jeg har hjemmekontor 😅

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer; et veldig kvinnedominerende yrke, men vi har ikke sånne diskusjoner som TS beskriver. Her sitter vi både menn og kvinner sammen, og har ganske så variert humor mellom oss. Hos oss jobber det ca. 70% kvinner. 

Anonymkode: b8c4c...918

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer; et veldig kvinnedominerende yrke, men vi har ikke sånne diskusjoner som TS beskriver. Her sitter vi både menn og kvinner sammen, og har ganske så variert humor mellom oss. Hos oss jobber det ca. 70% kvinner. 

Anonymkode: b8c4c...918

Lærere er ofte oppadgående, de kan snakke om mye. Hjelpepleiere, pleieassistenter, tom sykepleiere er lettvektere. Sykepleie er et ekstremt lett studie  tro meg, jeg har tatt det selv😅

Anonymkode: d2118...157

AnonymBruker
Skrevet

No offence, TS, men med en sånn utdannelse må du forvente å havne på kvinnedominerte arbeidsplasser. Alle omsorgsyrker tiltrekker seg flest kvinner. 

Jeg er kvinne selv og jobber i et yrke med 99% menn. Jeg er bekymret for at ungjenter skal bite på alle rektutteringskampanjene rettet mot dem, men så langt er det lite interesse å spore. Jeg hadde ikke orket slarv og baksnakking, prat om graviditeter, unger, Skal vi Danse etc. 

Har jobbet på flere kvinnedominerte arbeidsplasser før. Aldri mer.

Anonymkode: 645c2...0d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en overvekt menn, og de er nå ikke helt dramafrie så det er ikke sånn at mannsdominert nødvendigvis er dramafritt. Det er en skummel fattning å trekke, og jeg ville vært var med å omskolere meg dersom det var eneste motivasjonen. Støtter heller den over med å finne en arbeidsplass innenfor faget du liker med en sammensetning du tror du kan trives med.

Vil forøvrig bare nevne noe ac mannedramaet vi har:

- gambling, og tilhørende humørsvingninger og despereasjon.

- dårlig livsstil som fører til dårlig helse, og tilhørende misnøye med egen situasjon.

- dårlige relasjoner med familie. Alle er idioter

- labert kjærlighetsliv med tilhørende kvinnehat, kommer til syne gjennom bitter humor og stikk.

- liten mestringsfølelse som forelder, bekymring og sinne hvor barnet beskyldes for å være et dårlig barn fremfor at de ser på sin egen rolle som forelder.

- dårlig økonomi og tilhørebde tungsinn.

- lav selvfølelse som følge av å ikke holde tritt med forfremmelser.

Lista goes on. Vi er en vanlig arbeidsplass med kontorstillinger og ulik utdannibgsbakgrunn, men består av middelklass ine general. Felles for de over er jo at de kommer til uttrykk gjennom "enkle" følelser som irritasjon og sinne, og av en eller annen grunn så omtales det som dramafritt XD jeg orker ikke være en nosy nancy, da jeg allerede er eneste dame, men jesus. Noen dager føler jeg at jeg står opp og pynter meg for å se en haug begravelser i veeeldig slow motion. Men "dramafritt" er det, ingen anerkjenner jo at at de er lei seg eller har det tungt i livet, ingen prøver å bistå, og ingen blir holdt ansvarlig for egen oppførsel. Ganske enkelt.

Anonymkode: 864e5...c32

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber med en overvekt menn, og de er nå ikke helt dramafrie så det er ikke sånn at mannsdominert nødvendigvis er dramafritt. Det er en skummel fattning å trekke, og jeg ville vært var med å omskolere meg dersom det var eneste motivasjonen. Støtter heller den over med å finne en arbeidsplass innenfor faget du liker med en sammensetning du tror du kan trives med.

- dårlig livsstil som fører til dårlig helse, og tilhørende misnøye med egen situasjon.

- labert kjærlighetsliv med tilhørende kvinnehat, kommer til syne gjennom bitter humor og stikk.

- liten mestringsfølelse som forelder, bekymring og sinne hvor barnet beskyldes for å være et dårlig barn fremfor at de ser på sin egen rolle som forelder.

Lista goes on. Vi er en vanlig arbeidsplass med kontorstillinger og ulik utdannibgsbakgrunn, men består av middelklass ine general. Felles for de over er jo at de kommer til uttrykk gjennom "enkle" følelser som irritasjon og sinne, og av en eller annen grunn så omtales det som dramafritt XD jeg orker ikke være en nosy nancy, da jeg allerede er eneste dame, men jesus. Noen dager føler jeg at jeg står opp og pynter meg for å se en haug begravelser i veeeldig slow motion. Men "dramafritt" er det, ingen anerkjenner jo at at de er lei seg eller har det tungt i livet, ingen prøver å bistå, og ingen blir holdt ansvarlig for egen oppførsel. Ganske enkelt.

Gud. Jeg må begynne å bruke autocorrect når jeg taster i halvsøvne etter våkenatt..

AnonymBruker
Skrevet

Så sant, så sant!

Anonymkode: 22611...510

AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne selv, og styrer unna typiske kvinneyrker! Det er så mye drama, henger seg opp i filleting, sladring og masing! 

Anonymkode: 45068...7d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bør jeg omskolere?

Nei, du bør bruke dine kunnskaper i mannsdominerte miljø som bygg anlegg olje osv, gjerne der folk ligger borte eller jobber lenge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bør jeg omskolere?

Nei du bør ikke omskolere. Skap det arbeidsmiljøet du ønsker å ha. Kanskje du klarer å tiltrekke deg flere menn på jobben over tid.

Overvekt av bare menn eller bare damer på en arbeidsplass er like ille. Har prøvd begge, og trives best med litt balanse. Har opplevd menn på arbeidsplassen som sladrer, bare prater om barna og snakker om irrelevante ting. De slipper merkelig nok unna sosialt med det, mens damene som er direkte og bare prater fag blir sett på som ufine og upersonlige. 

Jeg ønsker meg direkte kommunikasjon over tripping rundt grøten, hinting og passiv agressivitet når som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...