AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #21 Skrevet i går, 17:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du sier jo heller ikke noe om hvorfor du ikke vil være hos svigers så er ikke lett og vite hva som er problemet da jeg og mannen min er alltid hos hans familie og syns det alltid er hyggelig, dem tar mer henysn enn min egen familie gjør Anonymkode: 5bfae...536 Fordi svigermor liker eksen bedre. Tramper rundt i huset, løper fra bordet i sinne, og velter stoler. Foran henne, og barna til mannen hun har valgt til sin kjæreste. Anonymkode: d6cca...613 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:29 #22 Skrevet i går, 17:29 Ofte er det sånn at barn går inn i gamle vante roller og er ikke klar over hvor dysfunksjonelt det er for ektefellen. Selv synes jeg det er slitsomt å være hos svigers, de vil ha oss raskt hjem, klager over pris på alt, klager over at våre barn får mange gaver fra mine foreldre (jeg er enebarn og mine barn er eneste barnebarn og begge foreldre har alltid jobbet og arvet litt) og så favoriserer svigermor en av de to andre barnebarna, hun er så stakkarslig og overser alt spesielt min yngste gjør bra. Min mann ser ikke problemet.. Anonymkode: 00c51...dcd 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:31 #23 Skrevet i går, 17:31 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts her. kort forklart, vi snakker forferdelig svigermor, som går aggressivt rundt i huset fordi hun hater deg og stolen har til og med veltet når hun reiste seg i sinne fra bordet. så det er en konstant ubehagelig stemning mot meg. Grunn : hun liker eksen hans. Anonymkode: c351e...689 Jeg hadde faktisk blitt svært skuffet over samboeren som alltid måtte feire jul med sine foreldre, om moren hans hadde oppført seg sånn mot meg. Anonymkode: 96b0c...a81 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:52 #24 Skrevet i går, 17:52 Felles barn eller partners? Jeg hadde ikke feiret jul uten barna mine om jeg ikke måtte, nei. Hvis julefeiringen gjentagende var kjip for en av oss, hadde vi jo ikke fortsatt med den. Da hadde vi sikkert feiret hjemme. Anonymkode: 8ceaf...24c
AnonymBruker Skrevet i går, 17:53 #25 Skrevet i går, 17:53 Hva gjør mannen din når svigermor tramper rundt da? Anonymkode: 2e2b7...1be 2
AprilLudgate Skrevet i går, 18:00 #26 Skrevet i går, 18:00 (endret) Er det dine eller partners barn? Går utfra det er hans barn, og med lang reisevei til begge hadde jeg kanskje jobbet dersom oppholdet var helt uutholdelig og en var mer «pappas kjæreste» enn bonusmor. Edit: slik du beskriver svigermor er det jo snålt at samboer vil feire der 🤷♀️ Men her hadde jeg definitivt holdt meg unna ja. Hadde satt meg opp på jobbing, og kost meg hjemme alene. Dratt til egen familie om det var hyggelig. Endret i går, 18:02 av AprilLudgate 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #27 Skrevet 23 timer siden Det beste er å lyve på seg sykdom og holde seg hjemme sammen med familien i jula. Er utrolig godt å ha noen ene fridager i året i stedet for å flakse rundt i hytt og pine! Anonymkode: 85cd0...06b
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Felles barn eller partners? Jeg hadde ikke feiret jul uten barna mine om jeg ikke måtte, nei. Hvis julefeiringen gjentagende var kjip for en av oss, hadde vi jo ikke fortsatt med den. Da hadde vi sikkert feiret hjemme. Anonymkode: 8ceaf...24c Vi har 3 felles barn, men det er nok! Anonymkode: c351e...689
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #29 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har 3 felles barn, men det er nok! Anonymkode: c351e...689 Men hva gjør mannen din når moren hans oppfører seg slik? Eller er det kun du som mener hun oppfører seg dårlig? Anonymkode: 2e2b7...1be
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #30 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her. kort forklart, vi snakker forferdelig svigermor, som går aggressivt rundt i huset fordi hun hater deg og stolen har til og med veltet når hun reiste seg i sinne fra bordet. så det er en konstant ubehagelig stemning mot meg. Grunn : hun liker eksen hans. Anonymkode: c351e...689 Problemet her er egentlig ikke svigermoren din, det er mannen din som er problemet som ikke forstår at dere bør feire for dere selv. Svigermor kan være så idiot som hun vil men hun kan faktisk elimineres fra ditt liv. Men da må du ha en mann som står opp for kona si da... Anonymkode: 47545...836 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Skrevet 2 timer siden Men kjære TS, hva gjør mannen din når svigermor/moren hans oppfører seg slik mot deg? Sier han ingenting? Hva med barna deres? og andre familiemedlemmer? Anonymkode: a137d...7a1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Skrevet 2 timer siden Problemet her er jo ikke svigermor alene, men at mannen din ikke forteller rimelig overtydelig hvor skapet skal stå. Hadde hun ikke skjerpet seg etter det, så burde han fortelle henne at dere ikke besøker henne. Hvorfor i all verden lar han henne behandle deg sånn? Jeg var "ny" kone, min mann var gift før han traff meg, hadde til og med barn fra før. Allikevel tok svigers meg i mot med åpne armer (var riktignok i starten åpen om at det var uvant, men det er veldig lov!). Selv mannens besteforeldre som var gift med sine partnere i 60 år før de døde tok meg imot på en veldig fin måte. Hadde de oppført seg som din svigermor TS, så hadde mannen min aldri akseptert det, og aldri dratt meg eller barna med dit. Anonymkode: 55ad2...0b5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Skrevet 2 timer siden Hadde aldri gått glipp av jul med egne barn for en jul hos svigers. Men hadde jul hos svigers vært noe dritt så hadde ikke jeg eller mine barn reist der, da hadde vi feiret hjemme og så kunne mannen gjort som han ville. Anonymkode: 5a5d2...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #34 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ts her. kort forklart, vi snakker forferdelig svigermor, som går aggressivt rundt i huset fordi hun hater deg og stolen har til og med veltet når hun reiste seg i sinne fra bordet. så det er en konstant ubehagelig stemning mot meg. Grunn : hun liker eksen hans. Anonymkode: c351e...689 Jobb. Anonymkode: dd8fa...30e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå