Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke rart at barn er veike idag når barnet man oppdrar ikke klarer å se foreldrene sine prater i telefonen. Er det mulig. Haha

Når jeg så min mor pratet i tlf eller med sine venninner så tenkte jeg ike på: Herregud, mamma er mer opptatt av tlf/venninne sine enn meg. Eller når vi var på besøk hos noen.

Anonymkode: d48bf...22b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke rart at barn er veike idag når barnet man oppdrar ikke klarer å se foreldrene sine prater i telefonen. Er det mulig. Haha

Når jeg så min mor pratet i tlf eller med sine venninner så tenkte jeg ike på: Herregud, mamma er mer opptatt av tlf/venninne sine enn meg. Eller når vi var på besøk hos noen.

Kan umulig tenke meg at du var barn i en tid der folk er blitt like avhengige av mobilen som idag; det er stor forskjell for et barn å ha en mor som må ha egentid av og til, og en mor som ikke klarer å leve uten å ta fram smarttelefonen fire ganger i timen, der dette overstyrer alt annet; dagens barn lærer fort at uansett hva voksne sier, er telefonen langt viktigere for dem enn lek med barna.

En del av dagens voksne er blitt så avhengige av mobilen at det ikke er noe som skiller deres psyke fra en heroinist som lever og ånder for å skaffe seg dop, og i likhet med heroinisten ser de på dette som noe høyst "normalt".

Anonymkode: a4c16...84c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan umulig tenke meg at du var barn i en tid der folk er blitt like avhengige av mobilen som idag; det er stor forskjell for et barn å ha en mor som må ha egentid av og til, og en mor som ikke klarer å leve uten å ta fram smarttelefonen fire ganger i timen, der dette overstyrer alt annet; dagens barn lærer fort at uansett hva voksne sier, er telefonen langt viktigere for dem enn lek med barna.

En del av dagens voksne er blitt så avhengige av mobilen at det ikke er noe som skiller deres psyke fra en heroinist som lever og ånder for å skaffe seg dop, og i likhet med heroinisten ser de på dette som noe høyst "normalt".

Anonymkode: a4c16.

Vi hadde fasttelefon, ja. Hva har det med saken å gjøre? Fasttelefon eller mobil, hva er forskjellen? Forskjellen er vel kanskje at den ene er mer mobilt, den andre. 

• Liker 1
Skrevet

Sjønner at barnet løper mot vidu og  og ser mamma komme, og så kommer ikke mamma. Barnet skriker og gråter, noe som er utrolig slitsomt for barn og voksende på avdelingen og skaper masse uro.  

Men mamma henter ikke før hun er i barnehagen.  Noen ganger går hun først på butikken, så henter storebror og så henter sistemann. 

Nesten alle barn reagerer slik når de ser mamma, og det burde de voksende i barnehagen kunne forstå og roe ned barnet. 

Bra mamma tok den samtalen i bilen istedet for på vei inn i barnehagen! 

Jobbet i barnehage i mange år, sett mange slike tilfeller. 

Anonymkode: 0321d...485

• Liker 2
Skrevet

Gud bedre så mye drama i en tråd 😂

Anonymkode: 72760...8e9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi hadde fasttelefon, ja. Hva har det med saken å gjøre? Fasttelefon eller mobil, hva er forskjellen? Forskjellen er vel kanskje at den ene er mer mobilt, den andre. 

Ser du virkelig ikke forskjellen på forholdet til fasttelefonen i en analog tid, og dagens skjermavhengighet, der mobilen er noe man konstant må sjekke og ta fram?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser du virkelig ikke forskjellen på forholdet til fasttelefonen i en analog tid, og dagens skjermavhengighet, der mobilen er noe man konstant må sjekke og ta fram?

Skjønner du virkelig ikke forskjellen på det å sitte i en bil og scrolle og se på fb/tiktok eller lese nyheter i en bil, kontra det å ta en telefon som ringer

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner du virkelig ikke forskjellen på det å sitte i en bil og scrolle og se på fb/tiktok eller lese nyheter i en bil, kontra det å ta en telefon som ringer

Begge deler handler om avhengighet av skjermen.

Mobilen som ringer er nemlig alltid så viktig at man på liv og død må svare på samtalen der og da, om dette så er i en begravelse eller et bryllup - psykologisk sett er dette avhengighet på høyt nivå..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begge deler handler om avhengighet av skjermen.

Mobilen som ringer er nemlig alltid så viktig at man på liv og død må svare på samtalen der og da, om dette så er i en begravelse eller et bryllup - psykologisk sett er dette avhengighet på høyt nivå..

Vil du si det samme for de som jobber innenfor helsevesenet eller andre instanser? Eller andre begivenheter?

"Hvorfor tok du ikke telefonen? Barnet ditt på 10 år har havnet i ulykke og er døden nær" 

"Oida.. nei du skjønner jeg skulle hente barnet mitt på 3 år. Og da er det ingen telefon. Sønnen min får vente til jeg har hentet broren hans :)"

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du mangler nok bare empati og er et dårlig litt dårlig menneske, fair det

Anonymkode: 2e4f6...dcf

Nei. Det er du som mangler empati som ikke forstår at dette var en unntakssituasjon for ts. Når det skal så lite til for at du må bruke «mammaskam kortet», så er det du som er et dårlig menneske.

Anonymkode: 79a64...378

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vil du si det samme for de som jobber innenfor helsevesenet eller andre instanser? Eller andre begivenheter?

"Hvorfor tok du ikke telefonen? Barnet ditt på 10 år har havnet i ulykke og er døden nær" 

"Oida.. nei du skjønner jeg skulle hente barnet mitt på 3 år. Og da er det ingen telefon. Sønnen min får vente til jeg har hentet broren hans :)"

Når man ser på oppførselen til dem som på liv og død alltid må ta mobilen når den ringer, skulle man nesten tro at barnet deres hadde havnet i en ulykke der det stod om livet flere ganger i uken.

Begriper du ikke at det faktisk er mulig å slå av telefonen, og leve et liv uten å måtte være tilgjengelig 24/7?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når man ser på oppførselen til dem som på liv og død alltid må ta mobilen når den ringer, skulle man nesten tro at barnet deres hadde havnet i en ulykke der det stod om livet flere ganger i uken.

Begriper du ikke at det faktisk er mulig å slå av telefonen, og leve et liv uten å måtte være tilgjengelig 24/7?

Så hvis jeg som lege skal informere deg om at ditt barn er alvorlig syk og må komme til sykehuset så fort som mulig, så foretrekker du et brev i postkassen? 

Joda, men nå er det ikke slikt at alle gjør det. Kanskje i din vennekrets, siden du har erfaring?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Ellers har du det bra eller?

Anonymkode: 2829d...459

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så hvis jeg som lege skal informere deg om at ditt barn er alvorlig syk og må komme til sykehuset så fort som mulig, så foretrekker du et brev i postkassen? 

Joda, men nå er det ikke slikt at alle gjør det. Kanskje i din vennekrets, siden du har erfaring?

Og hvor stor er sjansen - rent statistisk sett - for at barnet plutselig blir alvorlig sykt utenfor hjemmet, og man må komme til sykehuset så snart som mulig? Like stor som at man vinner en halv milliard i et lotteri ...?

Regner med at folk med synet ditt har mobilen med seg over alt, også i dusjen og når man har sex, for teoretisk sett vet man aldri når det kan komme en samtale om en ulykke; hvordan kan man sove rolig hvis denne samtalen skulle komme når man sover?

Eller man bare kan skru av telefonen, senke skuldrene, og leve et normalt liv uten å måtte være tilgjengelig 24/7.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du de var inne ? De kan jo ha vært ure

Anonymkode: b1313...1e9

Det må være lov å bruke eksempler. Men hvis du må ha et eksempel fra utetid også:

«mammaen din er sikkert i en telefonsamtale. Kanskje med noen på jobb. Kom så se vi hvor mange runder du klarer å sykle rundt barnehagen før hun kommer inn porten».

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det siste skanse av forsvar når man innser at egen oppdragelse feiler? 

Anonymkode: 605d5...a1a

Ja for ditt barn er vel drilla i alle mulige slike situasjoner🫠

Anonymkode: 17b10...0f5

• Liker 1
Skrevet

Mulig det er et større problem enn du tror da, selv om det bare gjaldt deg denne ene gangen? Jeg fikk en kommentar om at det var så fint at jeg kom rett ut og hentet barnet etter jeg kom for de ser oss når vi kjører inn på parkeringen, og de blir skuffet når vi bruker lang tid på å dukke opp. 

Anonymkode: 7f900...565

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. 

jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. 

Anonymkode: 7e363...ada

Hadde bare ignorert dette uhøflige mehet. Når voksne folk mener de har rett til å KJEFTE på andre voksne folk, så er det noe galt med dem. 

Anonymkode: 294a3...18f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Noen ganger er faktisk min jobb viktigere enn å hente barnet. 

Barnet er viktigere enn jobben min, misforstå meg rett. Men det er jobben min som betaler alt hos oss, så greit å kunne ha mat på bordet. 

Og når man driver eget AS med mange ansatte, blir barnet en gang i blant nedprioritert. Uten dårlig samvittighet. 

Anonymkode: e7dbc...e94

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde bare ignorert dette uhøflige mehet. Når voksne folk mener de har rett til å KJEFTE på andre voksne folk, så er det noe galt med dem. 

Anonymkode: 294a3...18f

Joda, man snakker skikkelig til hverandre.

Men fikk hun egentlig kjeft? Sitat "Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. "  

Vi vet jo ikke hva som egentlig skjedde, men jeg har bare merket meg en økende tendens til at folk kaller det "kjeft" og "skjelt ut" når de egentlig bare har fått en beskjed på vanlig vis som de ikke var helt enig i. 

• Liker 9
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...