Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes heller ikke at det er greit, Hvis du satt der i 15-20 minutter, så gråt kanskje barnet i 15-20 minutter. Ofte bare 1 på jobb fra kl 14.00. Men jeg hadde selvfølgelig hatt forståelse, og gitt beskjed på en fin måte. At barnet ble veldig lei seg, og at det kanskje var lurt å ikke sitte i mobilen, rett foran barnehagen så lenge. Henting tar kanskje 3 minutter, den samtalen kunne kanskje ventet i de 3 minuttene. 

Anonymkode: c1f46...494

Ikke alle samtaler kan gjennomføres med barn i bilen som trenger å få kontakt. Da er det bedre at de venter litt inne med voksne og andre barn.

Er tydelig at dere perfekte mødre har helt basic A4 jobber som klokker inn og klokker ut. 

Anonymkode: 98372...84f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (1 time siden):

En ansatt kan på to sekunder tenke seg frem til årsaken til at en mor sitter i bilen lengre enn ventet. Og kan da svare «jeg tror hun snakker i telefonen, sikkert jobben hennes. La oss se hvor langt vi kommer med denne perlingen før hun kommer inn. Tror du vi rekker å ta på 20 perler? Eller kanskje 10?».

Hvordan vet du de var inne ? De kan jo ha vært ure

Anonymkode: b1313...1e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å ikke ta en slik samtale kunne kostet meg inntekt, men lett å sitte der å ha en mening når man ikke har en jobb som krever slikt av deg. 

Å hva hadde du gjort om du var inni bhg? Du hadde fortsatt tatt tlf?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke alle samtaler kan gjennomføres med barn i bilen som trenger å få kontakt. Da er det bedre at de venter litt inne med voksne og andre barn.

Er tydelig at dere perfekte mødre har helt basic A4 jobber som klokker inn og klokker ut. 

For en nedlatende antakelse 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. 

jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. 

Anonymkode: 7e363...ada

Syns IKKE at du gjorde noe galt. Herlighet… Om den ansatte så deg så bør den også ha sett at du pratet, eller antatt det, og betrygget barnet om at mor kommer straks.

Jeg har også måttet ta telefoner i blant før jeg går inn, og barna har sett meg. De VET at mors jobb innebærer å svare på tlf/mail i ugunstige tidsrom i blant. Jeg er ingen dårlig mor av den grunn. Barna mine får kos, kjærlighet, tilstedeværelse, en mor som leker med dem og lytter også. Men de har også en ressurssterk og økonomisk sterk mor som jobber, og er engasjert i jobben. Om dere skal sitte der og fortelle at litt ventetid i barnehagen er skadelig for barna så lager dere bomullsbarn. Lykke til med det!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med barnehagen, men vet jeg selv har gjort som TS.

Anonymkode: a42b6...6b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en nedlatende antakelse 

Er mer nedlatende å kritisere en mor for at hun tok en telefon i bilen før henting….

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. 

jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. 

Jeg skjønner ikke hvor du mener at den ansatte kjeftet på deg?
Er det noe du ikke forteller i historien?

Hvorfor sa du ikke bare at du måtte snakke ferdig i telefonen?

Anonymkode: b8e67...4b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å hva hadde du gjort om du var inni bhg? Du hadde fortsatt tatt tlf?

Hvis det er tidssensitivt, så ja. Som regel har jeg avtalt med mannen min at jeg skal slippe å hente når jeg har hektiske dager med mye tidssensitive samtaler, men ikke alltid det går fordi livet skjer, så ja, det kan skje en sjelden gang i blant. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og sånn ser vi det jo i samfunnet, hvir mange barn i dag er meg-meg-meg og tror de er verdens sentrum. 

Blir et hardt slag i tryne når de forstår av de faktisk ikke er så himla viktige. 

Anonymkode: 051a2...790

Eller du kan snu på det å si at manglende oppmerksomhet fra foreldre, slik som i dette tilfelle, gjør at barna blir oppmerksomhetsyke og "meg meg meg". 

Jeg skal love deg at det var sårt og vokse opp med to foreldre som var på jobb hele tiden, selv om de flekset, og vi hadde korte dager sånn sett. Til og med på ferie var de på jobb, og på telefon/PC hele tiden. Det gjorde nok meg ekstra oppmerksomhetssyk. 

De forklarer det med at de gjorde det for oss, altså hadde de jobbene de hadde og jobbet så mye som de gjorde. Jeg derimot mener det er pur egoisme! 

Anonymkode: cb149...c0b

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis det er tidssensitivt, så ja. Som regel har jeg avtalt med mannen min at jeg skal slippe å hente når jeg har hektiske dager med mye tidssensitive samtaler, men ikke alltid det går fordi livet skjer, så ja, det kan skje en sjelden gang i blant. 

Så hvis telefonen hadde kommet npen minutter senere, hadde du bare dumpet ungen i garderoben og forsvunnet ut et kvarters tid uten videre? Med mindte du er transplantasjonskirurg eller liknende, er den telefonen neppe så vanvittig presserende at den trumfet alt annet - og i så fall burde du vel blitt på kontoret til den var unnagjort. Det er sikkert stas å kunne framheve hvor viktig man er, men de fleste klarer å skjyle det såpass at de ikke skryter av at de vil nedprioritere sin egen tilstedeværende unge for en jobbtelefon...

Anonymkode: 7bda2...3f1

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis telefonen hadde kommet npen minutter senere, hadde du bare dumpet ungen i garderoben og forsvunnet ut et kvarters tid uten videre? Med mindte du er transplantasjonskirurg eller liknende, er den telefonen neppe så vanvittig presserende at den trumfet alt annet - og i så fall burde du vel blitt på kontoret til den var unnagjort. Det er sikkert stas å kunne framheve hvor viktig man er, men de fleste klarer å skjyle det såpass at de ikke skryter av at de vil nedprioritere sin egen tilstedeværende unge for en jobbtelefon...

Som jeg skrev - hvis du leste ordentlig, litt sent så forstår hvis ikke - så er det mannen som pleier å hente når jeg vet det er hektiske dager, men i blant skjer livet og han kan ikke. Men interessant at du skal bokse folk inn i hva som er viktig jobb, eller ikke. Da tar jeg ungen med så klart, med propp i ene øret. Har heldigvis barn som syns det er fint at foreldre er engasjerte :) 

Det lærer dem å engasjere seg for det de liker også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forskjell på "kjeft" og "sa til meg" da...

Anonymkode: 5d25f...31a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som jeg skrev - hvis du leste ordentlig, litt sent så forstår hvis ikke - så er det mannen som pleier å hente når jeg vet det er hektiske dager, men i blant skjer livet og han kan ikke. Men interessant at du skal bokse folk inn i hva som er viktig jobb, eller ikke. Da tar jeg ungen med så klart, med propp i ene øret. Har heldigvis barn som syns det er fint at foreldre er engasjerte :) 

Det lærer dem å engasjere seg for det de liker også. 

Så hva i dette:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

som du skrev som svar på et direkte spørsmål om du ville tatt telefon om den hadde kommet mens du var inne i barnehagen er det jeg ikke leser korrekt når jeg leser det som at ja, du ville svart?

Du sier at ungene liker at du er engasjert, men akkurat i dag ble faktisk ungen din kjempelei seg da du ikke kom selv om du var i nærheten - det er også en del av livet som skjer. At du fyrer på barnehagen for at de tillater seg å fortelle deg dette og går rett i strupen på alle som ikke støtter prioriteringene dine, roper mer Tårnfrid og dårlig samvittighet enn mor som er trygg i sine valg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hva i dette:

som du skrev som svar på et direkte spørsmål om du ville tatt telefon om den hadde kommet mens du var inne i barnehagen er det jeg ikke leser korrekt når jeg leser det som at ja, du ville svart?

Du sier at ungene liker at du er engasjert, men akkurat i dag ble faktisk ungen din kjempelei seg da du ikke kom selv om du var i nærheten - det er også en del av livet som skjer. At du fyrer på barnehagen for at de tillater seg å fortelle deg dette og går rett i strupen på alle som ikke støtter prioriteringene dine, roper mer Tårnfrid og dårlig samvittighet enn mor som er trygg i sine valg.

Jeg er ikke TS :) 

Men jeg er derimot en mor som er trygg i mine valg. Har for øvrig aldri hatt et problem med verken bhg eller barna over at jeg må svare i telefon til tider ved henting. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du fikk kjeft, men du fikk vel beskjed om at barnet ble påvirket. Helt riktig av den ansatte å gi beskjed, de kan ikke vite om det var en viktig telefon og da vet du til neste gang at barnet kan se deg på parkeringen og kommer til å bli lei seg. Så kan du ta det med i vurderingen om telefonen må tas eller ikke. Noen ganger må man, oftest må man ikke ta den eller kan ta den og avtale kjapt et bedre tidspunkt for samtale (ja jeg jobber også i fleksibel jobb med kunder så trenger ikke si noe nedlatende om 8-16-jobb til meg). Det normale her ville vel vært at du takket for at de sa ifra, at du er klar over det men at det var en spesiell situasjon der du måtte ta den telefonen denne gangen. (Gitt at det var tilfelle)

Her fikk vi felles beskjed på foreldremøte å huske at barna ofte ser foreldrene før vi ser dem, og å unngå å bli stående på parkeringsplass eller utenfor barnehagen og for eksempel ta jobbtelefoner. Rett og slett fordi barna blir lei seg og urolige. Det er ikke alltid nok voksne der til å ivareta og "lære ungen å tåle å vente" og urolige barn kan påvirke andre barn igjen også, de er jo en gruppe.

Og akkurat ettermiddagen etter lang dag i barnehage, slitne barn som savner foreldre og blir glade når de ser dem.. er det virkelig tidspunktet der de skal drive å lære seg å vente..? Kynisk holdning til barn. 

Jeg syntes det var en fin påminnelse at de sa det i plenum til oss. For meg er det ganske selvfølgelig men greit å være bevsst på det. Og ser jo fra tråden her at det ikke er det for alle. Så vil det kanskje skje en gang iblant at man venter en veldig viktig telefon. Men for de fleste så er det faktisk mulig å planlegge litt og velge hva man prioriterer også. 

Anonymkode: c75b4...508

• Liker 12
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tviler på at du fikk kjeft, men du fikk vel beskjed om at barnet ble påvirket. Helt riktig av den ansatte å gi beskjed, de kan ikke vite om det var en viktig telefon og da vet du til neste gang at barnet kan se deg på parkeringen og kommer til å bli lei seg. Så kan du ta det med i vurderingen om telefonen må tas eller ikke. Noen ganger må man, oftest må man ikke ta den eller kan ta den og avtale kjapt et bedre tidspunkt for samtale (ja jeg jobber også i fleksibel jobb med kunder så trenger ikke si noe nedlatende om 8-16-jobb til meg). Det normale her ville vel vært at du takket for at de sa ifra, at du er klar over det men at det var en spesiell situasjon der du måtte ta den telefonen denne gangen. (Gitt at det var tilfelle)

Her fikk vi felles beskjed på foreldremøte å huske at barna ofte ser foreldrene før vi ser dem, og å unngå å bli stående på parkeringsplass eller utenfor barnehagen og for eksempel ta jobbtelefoner. Rett og slett fordi barna blir lei seg og urolige. Det er ikke alltid nok voksne der til å ivareta og "lære ungen å tåle å vente" og urolige barn kan påvirke andre barn igjen også, de er jo en gruppe.

Og akkurat ettermiddagen etter lang dag i barnehage, slitne barn som savner foreldre og blir glade når de ser dem.. er det virkelig tidspunktet der de skal drive å lære seg å vente..? Kynisk holdning til barn. 

Jeg syntes det var en fin påminnelse at de sa det i plenum til oss. For meg er det ganske selvfølgelig men greit å være bevsst på det. Og ser jo fra tråden her at det ikke er det for alle. Så vil det kanskje skje en gang iblant at man venter en veldig viktig telefon. Men for de fleste så er det faktisk mulig å planlegge litt og velge hva man prioriterer også. 

Anonymkode: c75b4...508

👏👏

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart fra enkelte barnehageansatte ja, jeg fikk kjeft fordi ungen på 1,5 år ikke ville ha på genser og hadde tøyset med maten ved matbordet.

Anonymkode: 7ae20...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man har prøvd å få tak i en person en hel dag og de endelig ringer, så kan man like gjerne ta telefonen og bli ferdig med det. 

Anonymkode: 8c2ba...df5

NEI.

Fordi det nettopp er disse menneskene som alltid må avbryte begravelsen, barnedåpen eller bryllupsseremonien med en ringende mobil, da det er noe "viktig" som må snakkes om, og de må selvfølgelig på liv og død være tilgjengelige der og da, uten å kunne slå av den ******** telefonen i en halv time.

Og gjett om man blir populær når 300 mennesker er helt stille, og så er det alltid én idiot som må ødelegge.

Anonymkode: a4c16...84c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kanskje sagt til kunden at du ringer tilbake om en times tid. Eller avtalt å ringe dagen etter. Spesielt hvis samtalen varte veldig lenge og du kunne se barnet ditt fra bilen som var ute. Samtidig forstår jeg også at noe må takes der og da. 

Anonymkode: 3388f...09d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...