Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor lenge er en stund da, ts? 

Anonymkode: 0d118...6b3

15-20 minutter. Jeg var ikke for sen i barnehagen eller noe. Jeg så heller ikke at barnet hadde sett meg. 

ts

Anonymkode: 7e363...ada

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

15-20 minutter. Jeg var ikke for sen i barnehagen eller noe. Jeg så heller ikke at barnet hadde sett meg. 

ts

Da var det synd at barnet så deg. Skjønner godt at du fikk en kommentar på det. Men voksenkjeft er ikke greit. 

(i vår barnehage hadde det også vært ugreit med tanke på å oppta parkeringsplass så lenge)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Opplagt at de i barnehagen skal fortelle det til mor. Det vil påvirke barnet den dagen og kanskje senere. Viktig at mor er klar over konsekvensene så får hun velge selv. Hvis mor ikke vet hvor tramatisk den kan bli så får ikke basis for gode avgjørelser senere. Kanskje noen ganger er det viktigere å ta telefonen selv om det er ødeleggende for barnet. Andre ganger er det ikke det.

Anonymkode: 43af9...c6a

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lyslys skrev (21 minutter siden):

Da var det synd at barnet så deg. Skjønner godt at du fikk en kommentar på det. Men voksenkjeft er ikke greit. 

(i vår barnehage hadde det også vært ugreit med tanke på å oppta parkeringsplass så lenge)

Hvorfor skal man kommentere på det når det er en engangshendelse? For alt den ansatte vet så kunne det vært en langt mer alvorlig samtale som ts hadde. Da må man heller avlede barnet i den situasjonen. 

Anonymkode: 6c2a5...1a6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo dårlig gjort mot barnet ditt! I henting har ikke mobiltelefonen noen plass! Å hente barnet ditt er det viktigste møtet du har hele dagen! Her bør du virkelig skjerpe deg!! 

Anonymkode: 479cd...696

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo dårlig gjort mot barnet ditt! I henting har ikke mobiltelefonen noen plass! Å hente barnet ditt er det viktigste møtet du har hele dagen! Her bør du virkelig skjerpe deg!! 

Hjelpes 

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var på parkeringsplassen og ts så ikke at barnet hadde sett henne, så det blir feil å kalle det "i henting". 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller ikke at det er greit, Hvis du satt der i 15-20 minutter, så gråt kanskje barnet i 15-20 minutter. Ofte bare 1 på jobb fra kl 14.00. Men jeg hadde selvfølgelig hatt forståelse, og gitt beskjed på en fin måte. At barnet ble veldig lei seg, og at det kanskje var lurt å ikke sitte i mobilen, rett foran barnehagen så lenge. Henting tar kanskje 3 minutter, den samtalen kunne kanskje ventet i de 3 minuttene. 

Anonymkode: c1f46...494

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Du må tulle. Tror du virkelig barn har godt av å vokse opp med at alt i hele verden kretser rundt dem, 24/7, og aldri vente til mamma eller pappa er ferdig med boe? Det er absolutt ikke bra for barnets utvikling og forventninger til livet senere. Jeg er helt sikker på at TS kan ivareta sitt barn på utmerket vis og samtidig ta en jobbsamtale på parkeringsplassen. 

Anonymkode: 79d24...11c

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg må ta en telefon akkurat når jeg kjører inn i bhg, så parkerer jeg slik at barnet ikke kan se meg fra vinduet. Eller så kan vedkommende i telefonen vente i 5 minutter mens jeg henter barnet. 

Anonymkode: 5093e...708

Du er fornuftig 

Anonymkode: b1313...1e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts

Skjønner  godt de reagerte da

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette var på parkeringsplassen og ts så ikke at barnet hadde sett henne, så det blir feil å kalle det "i henting". 

Parkeringsplassen er som regel trett ved bhg og er barna ute så vil de se

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Opplagt at de i barnehagen skal fortelle det til mor. Det vil påvirke barnet den dagen og kanskje senere. Viktig at mor er klar over konsekvensene så får hun velge selv. Hvis mor ikke vet hvor tramatisk den kan bli så får ikke basis for gode avgjørelser senere. Kanskje noen ganger er det viktigere å ta telefonen selv om det er ødeleggende for barnet. Andre ganger er det ikke det.

Anonymkode: 43af9...c6a

Herregud :himle:  Det er ikke TRAUMATISK at barnet må vente fordi mor tar en telefon. Det er ikke ødeleggende for et barn… ærlig talt!!!

Anonymkode: 8c2ba...df5

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at dersom dette hadde vært en far, hadde ikke den ansatte åpnet kjeften. 

Anonymkode: 8ab0c...707

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var FØR henting. Ts gjorde unna en telefon nettopp for å kunne være høyst tilstede UNDER hentingen …

Anonymkode: 8c2ba...df5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er denne ungen 1 eller 5? Det har jo litt å si for hva man kam forvente av både forståelse og tidsperspektiv - og 15-20 minutter er lenge å vente på noen man vet er rett utenfor døra uansett alder... Hadde det vært bedre å ikke få beskjed om at det på grunn av dine valg oppsto en litt vanskelig situasjon som gjorde ungen lei seg?

Anonymkode: 7bda2...3f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

En ansatt kan på to sekunder tenke seg frem til årsaken til at en mor sitter i bilen lengre enn ventet. Og kan da svare «jeg tror hun snakker i telefonen, sikkert jobben hennes. La oss se hvor langt vi kommer med denne perlingen før hun kommer inn. Tror du vi rekker å ta på 20 perler? Eller kanskje 10?».

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ungen måtte være lenger i barnehagen pga en telefon???

Anonymkode: 266fd...3ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fortsatt ikke gjort det , hadde ringt igjen i morgen 

Å ikke ta en slik samtale kunne kostet meg inntekt, men lett å sitte der å ha en mening når man ikke har en jobb som krever slikt av deg. 

Anonymkode: 98372...84f

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så ungen måtte være lenger i barnehagen pga en telefon???

Anonymkode: 266fd...3ae

Kanskje 10 min? Har skjedd meg også flere ganger. Og til gjengjeld har barna mine en trygg, svært økonomisk sterk og tilstedeværende mor. Men ja, i blant må de kanskje vente 10 min ekstra i bhg mens jeg ferdigstiller en viktig telefon. 

Anonymkode: 98372...84f

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...