Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Poenget var egentlig at barnet ikke vil se annet enn en bil og ikke at det var forelderen. Om den skal ha fått med seg at moren kom, må det ha vært fordi noen sa at mamma kom.

Barnet kjente vel igjen bilen da.. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Barnet kjente vel igjen bilen da.. 

det er det jeg mener få små barn vil klare. Var ikke dette en ettåring? 

Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Står ikke alder 

Anonymkode: b1313...1e9

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (7 timer siden):

Barnet er 3.

ts

Anonymkode: 7e363...ada

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå var det vel personen i andre enden av mobilen som i dette tilfellet var viktig å kommunisere med akkurat da. Det er ikke selve mobilen. Og det var et engangstilfelle. 

Anonymkode: 65fb5...69b

Engangstilfelle?

Vrøvl, da en lang rekke foreldre gjør dette hele tiden i forholdet med barn; ringer telefonen, er det ikke lenger barnet eller leken som er i sentrum.

Og den som hadde ansvaret for at samtalen fant sted, var mor, som på liv og død måtte ta mobilen.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barnet er 3.

ts

Anonymkode: 7e363...ada

For en 3-åring er et en halv time en evighet.

Så et velment råd hvis du ønsker et godt forhold til barnet ditt i årene som kommer: Lær deg å slå av mobilen.

Verden går ikke under hvis den som ringer, i stedet ringer dagen etter; barnet har alltid førsteprioritet.

Anonymkode: a4c16...84c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Engangstilfelle?

Vrøvl, da en lang rekke foreldre gjør dette hele tiden i forholdet med barn; ringer telefonen, er det ikke lenger barnet eller leken som er i sentrum.

Og den som hadde ansvaret for at samtalen fant sted, var mor, som på liv og død måtte ta mobilen.

For en 3-åring er et en halv time en evighet.

Så et velment råd hvis du ønsker et godt forhold til barnet ditt i årene som kommer: Lær deg å slå av mobilen.

Verden går ikke under hvis den som ringer, i stedet ringer dagen etter; barnet har alltid førsteprioritet.

Det var et engangstilfelle for ts. Forhold deg til saken og ikk skriv vrøvl.

Anonymkode: 6443c...4ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var et engangstilfelle for ts. Forhold deg til saken og ikk skriv vrøvl.

Anonymkode: 6443c...4ca

Hvordan kan du med 100% sikkerhet slå fast at dette var et engangstilfelle?

Skrevet
Brunello skrev (På 3.12.2025 den 23.09):

Selvfølgelig kan de det. I vår barnehage har vi en dør med vinduer og utsikt til der hvor foreldre parkerer, som for øvrig er en snuplass og ikke parkeringsplass, men sånn er nå det.

Jeg har ikke interesse av, og derfor heller ikke peiling på biler som voksen. Men det er flere av barna som kikker bort på vinduet ved hentetid og plutselig roper "mamma mamma mamma" uten at noen har kommet ut av bilen. Så kommer de ut og jeg ser dem da også. Så barn kan fint kjenne igjen biler.

Vi evner da selvsagt å ta opp barna om de blir lei seg og si at mamma/pappa kommer snart og la oss gjøre noe annet, se på den morsomme bilen da den er jo helt gul, og dulledilledalle. Men dette er ikke like lett når det kun er en ansatt og mange barn igjen.

Nå reagerer heller ikke alle barn med gråt, men også glede og står da ved porten og venter. Hos oss ser imidlertid foreldre oftest barna og kommer med en gang. 

Hadde et av barna sett bilen og blitt hysterisk er det ikke sikkert man får roet barnet ned og må da si til foreldrene at "de så deg utenfor og ble litt lei seg, men nå er jo mamma/pappa her" (det siste henvendt til barnet). Forelderen må jo få en forklaring på hvorfor barnet eventuelt gråter. 

Har vanskelig å tro på at du fikk kjeft eller at det ble ordelagt på den måten, men om det mot all formodning skulle stemme så burde gjerne den ansatte ha tenkt over at om han/hun formidler dette på en annen måte så blir dette kanskje første og siste gangen.

Anonymkode: 40a81...66e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dersom parkeringsplassen ikke er særlig stor, så kan tråd-starter fort bli et irritasjonsmoment for barnehagen og for alle de andre foreldrene som kommer dit for å hente deres egne barn. 

Hvis flere foreldre holder på sånn som tråd-starter her gjør, så blir det jo plent umulig for noen andre å faktisk komme seg frem der...      

Anonymkode: 4d667...e0d

• Liker 1
Skrevet

Tydelig at mange her inne ikke aner noe om hva det vil si å ha en jobb med resultatansvar. 

Anonymkode: ae46b...150

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 16.57):

Vi fikk kjeft i barnehagen av at ungen på 5 år visste at oldemora skulle dø. Når hun døde, var det gale det også, det ble snakket så mye om.

I vår barnehage letes det etter ting å lage ett nummer av. Jeg hadde tatt det med en klype salt.

Anonymkode: 5ba21...0a5

Vi fikk tilsnakk av læreren når dem skulle lære bokstaver og dem skulle si et ord på d. Min datter sa død. Fikk beskjed om at slike ord snakker man ikke om. Jeg svarte. Jo det gjør vi. Det er en naturlig del av livet og ungene vet hva vi jobber med. Så det er naturlig at vi snakker om jobben vår. Jeg blir oppgitt. For et samfunn vi skaper. 

Anonymkode: 4f2d7...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydelig at mange her inne ikke aner noe om hva det vil si å ha en jobb med resultatansvar. 

Er vel en grunn til at de er her inne 😅

Anonymkode: 98372...84f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tydelig at mange her ikke aner hva det vil si å ha en jobb der du har ansvar for en stor barnegruppe ofte alene på ettermiddagen. Og ansvar for å kommunisere med foreldre for å bedre feks levering- og henting. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er jo også her 😄

Anonymkode: c75b4...508

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

🤦🏻‍♀️ du er jo her du også 

Anonymkode: b1313...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...