Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så ungen måtte være lenger i barnehagen pga en telefon???

Anonymkode: 266fd...3ae

Ja, sånn er livet. Jeg henter ikke for sent, var godt innafor åpningstidene. 

ts

Anonymkode: 7e363...ada

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å ikke ta en slik samtale kunne kostet meg inntekt, men lett å sitte der å ha en mening når man ikke har en jobb som krever slikt av deg. 

Anonymkode: 98372...84f

Dette! Jeg hadde prøvd å runde denne kunden mange ganger og endelig ringer han tilbake. Om jeg ikke hadde tatt samtalen da måtte jeg ventet til i kveld, og da er det ikke sikkert jeg hadde fått tak i han igjen. Det var viktig. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan vet du de var inne ? De kan jo ha vært ure

Anonymkode: b1313...1e9

De var inne, derfor jeg ikke trodde barnet hadde sett meg også. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvor du mener at den ansatte kjeftet på deg?
Er det noe du ikke forteller i historien?

Hvorfor sa du ikke bare at du måtte snakke ferdig i telefonen?

Anonymkode: b8e67...4b4

Når jeg kom inn i garderoben fikk jeg kjeft. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Nå i ettertid har jeg selvsagt masse jeg kunne sagt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. 

Anonymkode: 605d5...a1a

Hahaha. Koste meg med den. Hilsen pedagogen som sitter hver kveld og jobber 

Anonymkode: d4a15...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg synes heller ikke at det er greit, Hvis du satt der i 15-20 minutter, så gråt kanskje barnet i 15-20 minutter. Ofte bare 1 på jobb fra kl 14.00. Men jeg hadde selvfølgelig hatt forståelse, og gitt beskjed på en fin måte. At barnet ble veldig lei seg, og at det kanskje var lurt å ikke sitte i mobilen, rett foran barnehagen så lenge. Henting tar kanskje 3 minutter, den samtalen kunne kanskje ventet i de 3 minuttene. 

Anonymkode: c1f46...494

Det vet du jo ingenting om. I vår bhg er det 3 stk frem til 15:30. 

Anonymkode: 1675c...8aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så hvis sykehuset ringer fordi de har fått en avbestilling om to dager for en spesialisttime til barnet ditt, så ignorerer du den telefonen og henter barnet, sånn at barnet ditt må vente enda lengre på denne timen?

Anonymkode: 55188...bbd

Da kjører man til et annet sted og tar den telefonen. Man sitter ikke rett foran inngangen til barnehagen i en lang telefonsamtale. Jeg husker hvertfall hvordan det var da jeg var liten. 

Anonymkode: d9596...f28

AnonymBruker
Skrevet
Bestebesta skrev (1 time siden):

Kunne du ikke prate et sted barnet ditt ikke ser deg? Stoppe på en busslomme eller annet? Syns egentlig bhg har helt rett her, hvorfor skal du pine barnet ditt? 
Du står fritt til å gjøre det du vil, men så fort svinger inn på parkeringen, så skal barnet ditt være i fokus. Det er dagens viktigste møte! Gjør deg ferdig, så hent barnet. 

Jeg visste jo ikke at barnet hadde sett meg. Planen var heller ikke at han skulle ringe meg tilbake akkurat da. Livet skjer liksom. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan umulig tenke meg at du var barn i en tid der folk er blitt like avhengige av mobilen som idag; det er stor forskjell for et barn å ha en mor som må ha egentid av og til, og en mor som ikke klarer å leve uten å ta fram smarttelefonen fire ganger i timen, der dette overstyrer alt annet; dagens barn lærer fort at uansett hva voksne sier, er telefonen langt viktigere for dem enn lek med barna.

En del av dagens voksne er blitt så avhengige av mobilen at det ikke er noe som skiller deres psyke fra en heroinist som lever og ånder for å skaffe seg dop, og i likhet med heroinisten ser de på dette som noe høyst "normalt".

Anonymkode: a4c16...84c

Det er jo stor forskjell på å være avhengig av telefonen i form av scrolling og det å bruke den til å ringe med i jobbsammenheng da.. 

Anonymkode: 1675c...8aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg visste jo ikke at barnet hadde sett meg. Planen var heller ikke at han skulle ringe meg tilbake akkurat da. Livet skjer liksom. 

ts

Det skjønner jeg godt, og det går ikke an å tenke på alle omstendigheter her i livet bestandig. Du kunne ikke vite at det skapte styr inne i barnehagen at du satt der i en telefon, jeg ville nok heller ikke tenkt over det.

Syns det er helt greit av den ansatte å si fra til deg om det, så vet du det til en annen gang. Kjefting er unødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget med tråden. Du er åpenbart helt overbevist om at denne situasjonen var uunngåelig, at du handlet slik du måtte, og at den ansatte var urimelig. Da er det vel enten bare å ta en samtale med barnehagen, eller å svelge hendelsen og gå videre? 

Anonymkode: 3bdb9...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg kom inn i garderoben fikk jeg kjeft. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Nå i ettertid har jeg selvsagt masse jeg kunne sagt. 

Kjeft ? Eller en helt grei tilbakemelding?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kjeft fordi jeg ikke sa hei og hadde en dag jeg og far ble trakkasert og kjefta på for dumme ting  men hu dama hadde psykiske problemer 4 andre foreldre hadde klaget på henne også, hun var så irritert hele tiden passiv aggressiv og negativ at min sønn var redd henne.   sjefen ville sparke henne men kunne ikke fordi dem trenger nok personal.  Er mye rare folk der ute.

Anonymkode: 3a2c7...657

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du virkelig kjeft eller beskjed?

Voksne skal da ikke gi "beskjeder" til andre voksne. De skal prate høflig og rolig, ha DIALOG. 

Anonymkode: 294a3...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det viktigste er barnet , alt annet kan vente 

Så om du får en telefon ang noe som har skjedd ditt andre barn,  el, at det er på vei i ambulanse til sykehus, så måtte den telefonen bare vente? 

AnonymBruker
Skrevet

Hev deg over dette og gi beskjed på en rolig måte at det dukket opp en viktig telefon og at barnet er ikke hentet før du har gått inn porten.

Jeg ser for meg en barnehageansatt i vår barnehage. Jeg skulle inn og ha en prat med ped leder (barnet skulle ikke være med) og sniker meg inn usett bakveien inn. En ansatt løper bort til mitt barn og roper ut - «se Kari, mamma er her». Det ble ikke noe møte med ped leder den dagen for å si det sånn. Jeg måtte avspasere en annen dag i tillegg pluss at ped leder måtte igjen gjøre om på sin plan tid- så hun skapte mye ekstraarbeid for alle parter 

Anonymkode: ef5af...43a

AnonymBruker
Skrevet

Om det var på hennes plass å si ifra, usikker. Det kommer ann på helhetsbilde. Dersom kunden i dette tilfellet ikke har svart deg hele dagen, så forstår nok hen også at du og har et liv... utenfor jobben. Slike samtaler ser jeg ikke som livsnødvendig å ta før du hentet barnet ditt. Men det igjen visste nok ikke den ansatte, det kunne vært superviktig. 

Kanskje den ansatte oppfatter at du setter alt annet foran barnet ved flere anledninger. Som feks å gå med snus synlig i lomma, men må vente med å kjøpe ny vinterdress i større str. Som et eksempel.

Hvordan er barnet, har det lange dager, er det tydelig tegn på at barnet har stort oppmerksomhetsbehov i barnehagen, som de mistenker har sammenheng med opptatte foreldre? Mange ting, så ja - helhetsbilde. Det er ikke et klar ja eller nei, selv om det sannsynligvis ikke var på hennes plass.

Anonymkode: 0926b...a09

AnonymBruker
Skrevet

Noen skal tales barnas sak, formuleringen var kanskje ikke den beste 

Anonymkode: 0926b...a09

Skrevet

Fikk du kjeft, altså? Det var ikke bare det at den barnehageansatte snakket til deg, etter at barnet ditt hadde hatt en reaksjon inne i barnehagen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 17.01):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Åh, spar oss…. 

Anonymkode: a7228...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...