Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Undermåls tråder som dette får meg til å lure på barnehageansattes mentale og kognitive kapasitet. Herregud. 

Mange er ekstremt fiendtlig innstilt overfor foreldre. Hva faen er dette her for noe? 🙄

Anonymkode: 8ab0c...707

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Undermåls tråder som dette får meg til å lure på barnehageansattes mentale og kognitive kapasitet. Herregud. 

Mange er ekstremt fiendtlig innstilt overfor foreldre. Hva faen er dette her for noe? 🙄

Basert på TS sin forklaring sa bare den ansatte ifra om noe barnet reagerte på, som er en del av deres jobb, opplyse foreldre om hvordan barna har det og hva som skjer med barnet. Å bidra til at levering og henting blir bedre, selv om det inkluderer å si til foreldre at noe kanskje bør gjøres annerledes, er en del av jobben deres. For meg høres det ikke ut som TS fikk kjeft i det hele tatt, men en beskjed. 

Dessverre kom beskjeden fra noen TS nok ser litt ned på, derav oppfatningen om at det var uberettiget kjeft? Det fremstår iallfall nedlatende. "Hvordan kan hun tillatte seg å si noe sånt til meg som er så viktig?"

En del her, inkludert deg, har en voldsomt fiendtlig innstilling til barnehageansatte synes jeg. 

Anonymkode: c75b4...508

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Basert på TS sin forklaring sa bare den ansatte ifra om noe barnet reagerte på, som er en del av deres jobb, opplyse foreldre om hvordan barna har det og hva som skjer med barnet. Å bidra til at levering og henting blir bedre, selv om det inkluderer å si til foreldre at noe kanskje bør gjøres annerledes, er en del av jobben deres. For meg høres det ikke ut som TS fikk kjeft i det hele tatt, men en beskjed. 

Dessverre kom beskjeden fra noen TS nok ser litt ned på, derav oppfatningen om at det var uberettiget kjeft? Det fremstår iallfall nedlatende. "Hvordan kan hun tillatte seg å si noe sånt til meg som er så viktig?"

En del her, inkludert deg, har en voldsomt fiendtlig innstilling til barnehageansatte synes jeg. 

Ga bare en beskjed? Hvis den ansatte sa at "det var veldig dårlig gjort" så bør hun jo i det minste klare å ordlegge seg annerledes om hun vil gi en beskjed om hvordan barnet reagerte. 

Anonymkode: 6c2a5...1a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. 

Anonymkode: 72284...a56

Og det går over i det øyeblikket mamma kommer inn døra!! Barna dør ikke av å vente 5 minutter. Og her er det ansatte i bhg sin jobb å forklare at mamme kommer straks

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ga bare en beskjed? Hvis den ansatte sa at "det var veldig dårlig gjort" så bør hun jo i det minste klare å ordlegge seg annerledes om hun vil gi en beskjed om hvordan barnet reagerte. 

Det kan godt hende hun ordla seg litt dårlig.

Men om barn under 5 år skal tåle å vente på henting selv om de ser mamma og tåle å være lei seg i 20 minutter så bør vel en voksen person i jobb tåle å få en litt direkte beskjed selv om den ikke var perfekt høflig og forsiktig formulert. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Misabelle skrev (18 minutter siden):

Og det går over i det øyeblikket mamma kommer inn døra!! Barna dør ikke av å vente 5 minutter. Og her er det ansatte i bhg sin jobb å forklare at mamme kommer straks

Hu sa selv at hun snakket i 15-20 minutter. Tror nok den ansatte trøstet og pratet med barnet, men 15 minutter er lenge når barnet ser mammaen ,mamma kommer ikke, og barnet blir veldig lei seg. Etter kl 14.00 er det ofte bare 1 ansatt igjen, så det er vanskelig å bare gå med 1 barn. Kan jo snu det litt, at mamma må faktisk tåle å få en beskjed. 

Anonymkode: c1f46...494

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Misabelle skrev (33 minutter siden):

Ikke sant? Det er som om de ansatte aldri har hatt et barn som gråter i opptil en halvtime etter at foreldrene drar på morgenen. Jeg trodde det var vanlig en periode etter at barnet starter i barnehagen?

Anonymkode: 294a3...18f

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (15 timer siden):

En ansatt kan på to sekunder tenke seg frem til årsaken til at en mor sitter i bilen lengre enn ventet. Og kan da svare «jeg tror hun snakker i telefonen, sikkert jobben hennes. La oss se hvor langt vi kommer med denne perlingen før hun kommer inn. Tror du vi rekker å ta på 20 perler? Eller kanskje 10?».

Nettopp! 🙂

Anonymkode: 600e7...acd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100% med barnehagen her. Du burde hentet barnet. 

Anonymkode: e79f0...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en fin situasjon for barnet å kunne lære at noen ganger må man vente litt og at ikke alt kan skje med en gang. Synd den ansatte ikke forstår det. Hadde blitt å sagt noe

Anonymkode: 16bb0...b39

• Liker 2
Skrevet

Det blir litt for dumt å kjefte på slikt. Om du hadde tatt telefonen og gått inn i barnehagen medan du snakka med ein kunde, hadde det i alle fall vore eit problem. Nei, eg forstår at det er kjedelig for barnet å vente. Om dei såg at du sat i bilen, såg dei kanskje også at du snakka i telefon. I alle fall burde den ansatte tenke seg til at mamma/pappa ikkje sit i bilen berre for gøy. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men om barn under 5 år skal tåle å vente på henting selv om de ser mamma og tåle å være lei seg i 20 minutter så bør vel en voksen person i jobb tåle å få en litt direkte beskjed selv om den ikke var perfekt høflig og forsiktig formulert. 

Nei, det synes jeg faktisk ikke etter en engangshendelse. Som nevnt tidligere vet ikke den ansatte engang hva den samtalen dreide seg om. 

Om ts til stadighet satt i telefonen på parkeringsplassen er det noe annet, men selv da ordlegger man seg på en annen måte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. 

Anonymkode: 605d5...a1a

Hei. Bør ikke antyde at vi ikke tar med oss jobben hjem. Enkelte har pedagogisk arbeid som skal gjøres etter jobb. Og ellers går vi ofte hjem å tenker på feks et barn som ikke trives eller utagerende og hvordan vi kan hjelpe dem.  Barnehage ansatte jobber mye mer enn bare 8t vakter, er ikke sikkert hjernen blir skrudd av når de går hjem.

Og til deg som pratet i mobilen, har erfart selv at barnehage ansatte kan glemme foreldrene sine perspektiv og ser bare barnet, da det ofte er fokuset gjennom hverdagen. Gi beskjed til den ansatte/styrer neste gang du ser dem at du opplevde episoden som ubehagelig eller stygg (evt hva du følte i etterkant). Der ansatte blir ikke bedre i samhandling med foreldre uten at de får en tilbakemelding.

Anonymkode: 8b7ed...b5c

• Liker 2
Skrevet

Kunne du ikke prate et sted barnet ditt ikke ser deg? Stoppe på en busslomme eller annet? Syns egentlig bhg har helt rett her, hvorfor skal du pine barnet ditt? 
Du står fritt til å gjøre det du vil, men så fort svinger inn på parkeringen, så skal barnet ditt være i fokus. Det er dagens viktigste møte! Gjør deg ferdig, så hent barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg droppet telefonen faktisk. Hadde heller ringt opp dagen etter. At barnet tar skade av det, nei. Men det er nok sårt alikevell. Men den ansatte høres jo fryktelig grenseoverskridende ut.. 

Anonymkode: 5fc87...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ts sin versjon, hva som faktisk ble sagt kan være noe helt annet. Ta oppfattet nok beskjeden som flaut. Tror ikke noe på at det var en kunde som ringte.. hun satt nok i tlf med noen andre. Men skriver kunde her inne for å få mindre pes her 

Anonymkode: 3388f...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ts sin versjon, hva som faktisk ble sagt kan være noe helt annet. Ta oppfattet nok beskjeden som flaut. Tror ikke noe på at det var en kunde som ringte.. hun satt nok i tlf med noen andre. Men skriver kunde her inne for å få mindre pes her 

Anonymkode: 3388f...09d

Skal dette forumet være noe poeng så må man jo ta utgangspunkt i at det ts skriver stemmer, hvis man skal spekulere i det ene og det andre er det jo ikke noe poeng. Det ser man jo bare slik du begynner å synse her om at det ikke engang var en kunde i telefonen. Hjelpes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mye rart fra enkelte barnehageansatte ja, jeg fikk kjeft fordi ungen på 1,5 år ikke ville ha på genser og hadde tøyset med maten ved matbordet.

Anonymkode: 7ae20...f44

Fikk du virkelig kjeft eller beskjed?

Anonymkode: b1313...1e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du tuller må???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

👆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...