Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. 

jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. 

Anonymkode: 7e363...ada

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk kjeft i barnehagen av at ungen på 5 år visste at oldemora skulle dø. Når hun døde, var det gale det også, det ble snakket så mye om.

I vår barnehage letes det etter ting å lage ett nummer av. Jeg hadde tatt det med en klype salt.

Anonymkode: 5ba21...0a5

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang sier du med rolig stemme «jeg måtte ta en viktig samtale. Slikt skjer av og til. Og i de tilfellene stoler jeg på at dere ansatte sitter på den riktige kompetansen til å ivareta barnet og forklare på aldersriktig måte.»

Er vedkommende bare en som innimellom upassende velger seg dårlig humør men ellers er normalt oppegående vil du ha irettesatt på en høflig måte. Er vedkommende bare helt normalt dum (og ikke påregnelig i stand til å forstå at oppførselen var upassende) vil irettesettelsen gå over hodet på henne og hun vil velge å føle seg *sett*. 

Anonymkode: a7d45...6e5

• Liker 29
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. 

Anonymkode: 605d5...a1a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Heller en fleksibel jobb der jeg kan levere sent, hente tidlig, ta en og annen fridag, jobbe fra hytta en fredag, alltid stille opp når det er arrangement i barnehage eller skole, kan reise på flere fine turer hvert år - så lenge jeg har et lite øye på mail/telefon, ta hjemmekontor om de små er litt sliten eller småpjuske - uten å tenke på sykt-barn-dager, alltid kan ta telefonen og respondere om de trenger meg, og hive meg i bilen på minuttet. 

Enn en jobb der jeg er bundet til å være borte fra barna mine minst 9 timer hver dag, mandag til fredag, uke etter uke. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette var spesielt. 

Hun hentet barnet, men barnet måtte vente litt. Noe så grusomt!

Anonymkode: 55188...bbd

• Liker 27
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. 

Jeg har en jobb som har helt fastlagte arbeidstider, men har likevel evne til å sette meg inn i at andre ikke har det. Telefonen ts fikk hadde ikke engang behøvd å være jobbrelatert, det kunne ha vært en annen viktig samtale som måtte tas der og da.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

:murvegg:Det er det ikke! Et barn kan nemlig forklares at mamma hadde prøvd å få tak i Trine hele dagen og når Trine ringte tilbake måtte hun bare prate med henne i et par minutter før hun kunne gå inn i barnehagen! Et par minutter ekstra betyr ikke at barnet føler at jobben kommer foran barnet!

Anonymkode: 148df...2cf

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Herregud skjerpings 

Anonymkode: 919e0...44b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en jobb som har helt fastlagte arbeidstider, men har likevel evne til å sette meg inn i at andre ikke har det. Telefonen ts fikk hadde ikke engang behøvd å være jobbrelatert, det kunne ha vært en annen viktig samtale som måtte tas der og da.

Det føles som om min kommentar om at denne personen mulig tolket hendelsen i perspektiv at egen jobbhverdag traff en nerve hos deg? For jeg har på ingen måte påstått at alle som har 8-16 jobb tenker slik. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette var spesielt. 

Hun hentet barnet, men barnet måtte vente litt. Noe så grusomt!

Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. 

Anonymkode: 72284...a56

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. 

Da kan du ikke ha gjort store innsatsen når det gjelder å trygge, og forklare. 

For det er jo ganske mange ganger i løpet av en uke et barn ser forelderen, uten at den er fullt ut tilgjengelig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barn har godt av å lære livet!

Anonymkode: 7baa6...f12

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Den ansatte fikk sikkert litt ekstra mas fra barnet på grunn av dette, så ble det litt ekstra stress i hentetiden. Fikk du kjeft sånn på ordentlig? Eller var det bare sånn at den ansatte sa det til deg med vanlig stemme?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

En ypperlig anledning til å snakke om at noen ganger må man bare lære seg å vente. 

Ja, forvirrende, ja, barnet gledet seg til å se deg - det tok lenger tid i dag. Men kanskje ikke i morgen. 

Så. Ingenting å ta på vei for, hun som jobber i barnehagen kan også gå videre i livet nå.

Anonymkode: 8c2ba...df5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å kjefte, men barnehageansatte opplever nok en del «slepphendte» foreldre generelt. Du kunne jo sagt at det var en viktig jobbrelatert telefon som kom der og da? 

Barnet mitt begynte å hylgråte krakilsk da det var yngre, bare det så meg utenfor barnehagen. Føltes som hundre år med hylgråting før jeg kom inn til barnet. Kan hende det var en slik situasjon for barnet og ansatt, hvor ingen ting fungerte for å roe ned barnet imens. 

Anonymkode: 3543b...6bb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barn har godt av å lære livet!

Anonymkode: 7baa6...f12

Ja, for livet skjer! Ikke alltid det er kontrollerbart . 

Anonymkode: 600e7...acd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært på på parkeringsplassen så hadde jeg droppet å ta tlf , enkelt og greit , 

Fikk si virkelig kjeft eller nevnte de det bare for deg?

Anonymkode: b1313...1e9

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...