AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. Anonymkode: 7e363...ada 3 6 6
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Vi fikk kjeft i barnehagen av at ungen på 5 år visste at oldemora skulle dø. Når hun døde, var det gale det også, det ble snakket så mye om. I vår barnehage letes det etter ting å lage ett nummer av. Jeg hadde tatt det med en klype salt. Anonymkode: 5ba21...0a5 7 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Neste gang sier du med rolig stemme «jeg måtte ta en viktig samtale. Slikt skjer av og til. Og i de tilfellene stoler jeg på at dere ansatte sitter på den riktige kompetansen til å ivareta barnet og forklare på aldersriktig måte.» Er vedkommende bare en som innimellom upassende velger seg dårlig humør men ellers er normalt oppegående vil du ha irettesatt på en høflig måte. Er vedkommende bare helt normalt dum (og ikke påregnelig i stand til å forstå at oppførselen var upassende) vil irettesettelsen gå over hodet på henne og hun vil velge å føle seg *sett*. Anonymkode: a7d45...6e5 20 12
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. Anonymkode: 605d5...a1a 7
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 13 1 4
Hansehan Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 Hjelpes. 32 1 10
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 Heller en fleksibel jobb der jeg kan levere sent, hente tidlig, ta en og annen fridag, jobbe fra hytta en fredag, alltid stille opp når det er arrangement i barnehage eller skole, kan reise på flere fine turer hvert år - så lenge jeg har et lite øye på mail/telefon, ta hjemmekontor om de små er litt sliten eller småpjuske - uten å tenke på sykt-barn-dager, alltid kan ta telefonen og respondere om de trenger meg, og hive meg i bilen på minuttet. Enn en jobb der jeg er bundet til å være borte fra barna mine minst 9 timer hver dag, mandag til fredag, uke etter uke. Anonymkode: 605d5...a1a 18 9
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 Dette var spesielt. Hun hentet barnet, men barnet måtte vente litt. Noe så grusomt! Anonymkode: 55188...bbd 21 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. Anonymkode: 605d5...a1a Jeg har en jobb som har helt fastlagte arbeidstider, men har likevel evne til å sette meg inn i at andre ikke har det. Telefonen ts fikk hadde ikke engang behøvd å være jobbrelatert, det kunne ha vært en annen viktig samtale som måtte tas der og da. Anonymkode: 55188...bbd 16 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 Det er det ikke! Et barn kan nemlig forklares at mamma hadde prøvd å få tak i Trine hele dagen og når Trine ringte tilbake måtte hun bare prate med henne i et par minutter før hun kunne gå inn i barnehagen! Et par minutter ekstra betyr ikke at barnet føler at jobben kommer foran barnet! Anonymkode: 148df...2cf 20 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? Anonymkode: b3d84...772 Herregud skjerpings Anonymkode: 919e0...44b 12
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en jobb som har helt fastlagte arbeidstider, men har likevel evne til å sette meg inn i at andre ikke har det. Telefonen ts fikk hadde ikke engang behøvd å være jobbrelatert, det kunne ha vært en annen viktig samtale som måtte tas der og da. Anonymkode: 55188...bbd Det føles som om min kommentar om at denne personen mulig tolket hendelsen i perspektiv at egen jobbhverdag traff en nerve hos deg? For jeg har på ingen måte påstått at alle som har 8-16 jobb tenker slik. Anonymkode: 605d5...a1a
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette var spesielt. Hun hentet barnet, men barnet måtte vente litt. Noe så grusomt! Anonymkode: 55188...bbd Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. Anonymkode: 72284...a56 3 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. Anonymkode: 72284...a56 Da kan du ikke ha gjort store innsatsen når det gjelder å trygge, og forklare. For det er jo ganske mange ganger i løpet av en uke et barn ser forelderen, uten at den er fullt ut tilgjengelig. Anonymkode: 605d5...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er snakk om små barn. Når de ser mamma i bilen ved bhg blir de forvirret og klarer ikke tenke på annet. Anonymkode: 72284...a56 Barn har godt av å lære livet! Anonymkode: 7baa6...f12 8 1
Gliffy Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Den ansatte fikk sikkert litt ekstra mas fra barnet på grunn av dette, så ble det litt ekstra stress i hentetiden. Fikk du kjeft sånn på ordentlig? Eller var det bare sånn at den ansatte sa det til deg med vanlig stemme? 9
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden En ypperlig anledning til å snakke om at noen ganger må man bare lære seg å vente. Ja, forvirrende, ja, barnet gledet seg til å se deg - det tok lenger tid i dag. Men kanskje ikke i morgen. Så. Ingenting å ta på vei for, hun som jobber i barnehagen kan også gå videre i livet nå. Anonymkode: 8c2ba...df5 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden Unødvendig å kjefte, men barnehageansatte opplever nok en del «slepphendte» foreldre generelt. Du kunne jo sagt at det var en viktig jobbrelatert telefon som kom der og da? Barnet mitt begynte å hylgråte krakilsk da det var yngre, bare det så meg utenfor barnehagen. Føltes som hundre år med hylgråting før jeg kom inn til barnet. Kan hende det var en slik situasjon for barnet og ansatt, hvor ingen ting fungerte for å roe ned barnet imens. Anonymkode: 3543b...6bb 6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barn har godt av å lære livet! Anonymkode: 7baa6...f12 Ja, for livet skjer! Ikke alltid det er kontrollerbart . Anonymkode: 600e7...acd 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden Hadde jeg vært på på parkeringsplassen så hadde jeg droppet å ta tlf , enkelt og greit , Fikk si virkelig kjeft eller nevnte de det bare for deg? Anonymkode: b1313...1e9 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå