AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Har i alle år stripet håret, men nå har jeg snart ett år spart ut til min naturlige farge. Halve håret var derfor litt slitt og gulaktig. Kontaktet frisør og sa at jeg ønsket å farge slik at alt ble likt, for jeg jobber mot min naturlige farge. Ingen problem, det skulle hun fikse. Klippet også av ca 1,5 cm på tuppene. Betalte 2800 kr. Tenkte det var en høy sum, men kanskje verdt det hvis det holdt en stund. Vel, nå har det gått 30 dager og håret er nesten likt som før jeg gikk til frisøren. Viser seg at hun har tatt glossing og kur. Kjenner jeg er litt skuffet og nedfor. Har ikke så god råd, så hadde spart litt til den frisørtimen. Er det noe jeg kan ta i håret selv for at det skal se litt bedre ut? Går dere andre til frisør månedlig og betaler sånne summer? Anonymkode: bf759...015
AprilLudgate Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Det mest naturlige å tenke er jo det hun gjorde - med mindre du spesifiserte permanent/minicolor? Det var en høy pris om du kun fikk en skyll og klipp av tupper ja. Kjøp toning eller minicolor. Enten i butikk, eller hos ByBente. Toningene der er og kortvarige - det er meningen. Hvilken hårfarge har du naturlig?
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Det mest naturlige å tenke er jo det hun gjorde - med mindre du spesifiserte permanent/minicolor? Det var en høy pris om du kun fikk en skyll og klipp av tupper ja. Kjøp toning eller minicolor. Enten i butikk, eller hos ByBente. Toningene der er og kortvarige - det er meningen. Hvilken hårfarge har du naturlig? Jeg så for meg farge som skulle holde en stund, men det er mulig mine forventninger var feil. Ser jeg betalte 980 kr kun for klipp, og det er jo ganske høy sum på noe hun brukte under 10 minutter på. Har mørk blond naturlig. Anonymkode: bf759...015
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har i alle år stripet håret, men nå har jeg snart ett år spart ut til min naturlige farge. Halve håret var derfor litt slitt og gulaktig. Kontaktet frisør og sa at jeg ønsket å farge slik at alt ble likt, for jeg jobber mot min naturlige farge. Ingen problem, det skulle hun fikse. Klippet også av ca 1,5 cm på tuppene. Betalte 2800 kr. Tenkte det var en høy sum, men kanskje verdt det hvis det holdt en stund. Vel, nå har det gått 30 dager og håret er nesten likt som før jeg gikk til frisøren. Viser seg at hun har tatt glossing og kur. Kjenner jeg er litt skuffet og nedfor. Har ikke så god råd, så hadde spart litt til den frisørtimen. Er det noe jeg kan ta i håret selv for at det skal se litt bedre ut? Går dere andre til frisør månedlig og betaler sånne summer? Anonymkode: bf759...015 Jeg har grått hår og farger det hjemme selv. Bruker Korres. Lurt å bruke naturfarger, de som slutter på 0. Jeg bruker 6.0. Det er jo litt kjedelig å gjøre det selv men er altfor dyrt å gjøre det hos frisøren såpass ofte som jeg må. Anonymkode: c8bf3...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Kan legge til at da jeg for ca ett år siden ville gå over til min naturlige farge, så ble hele håret farget og jeg betalte 1900 kr. Ble veldig fornøyd, fargen traff min naturlige farge perfekt, så ingen ettervekst når det vokste ut. Men gradvis etter noen måneder begynte fargen litt etter litt å slippe der som det tidligere hadde vært stripet. Så egentlig for meg en slik fargebehandling igjen. Anonymkode: bf759...015
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har grått hår og farger det hjemme selv. Bruker Korres. Lurt å bruke naturfarger, de som slutter på 0. Jeg bruker 6.0. Det er jo litt kjedelig å gjøre det selv men er altfor dyrt å gjøre det hos frisøren såpass ofte som jeg må. Anonymkode: c8bf3...3ba Takk for tips Anonymkode: bf759...015
AprilLudgate Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg så for meg farge som skulle holde en stund, men det er mulig mine forventninger var feil. Ser jeg betalte 980 kr kun for klipp, og det er jo ganske høy sum på noe hun brukte under 10 minutter på. Har mørk blond naturlig. Anonymkode: bf759...015 Mørk blond = 7.1. Med striper i håret hadde jeg latt det vokse ut. Til nøds kan du legge inn lowlights i permanent farge, men det skal godt gjøres å matche naturlig hårfarge da basen til 7 er oransje. Så det blir varmere etter en stund. Tar ca 2 år å gro helt ut til skulderlengde. Inntil da - når jeg hadde samme itgangspunkt selv - bare flettet jeg ofte/hestehale osv. IKKE bruk Korres. Den er permanent og kjent for å bli mye mørkere og endel klager på grønnskjær. 7.1 der kan fort bli 6 eller 5.1 særlig på tørre blekede lengder. 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AprilLudgate skrev (22 minutter siden): Mørk blond = 7.1. Med striper i håret hadde jeg latt det vokse ut. Til nøds kan du legge inn lowlights i permanent farge, men det skal godt gjøres å matche naturlig hårfarge da basen til 7 er oransje. Så det blir varmere etter en stund. Tar ca 2 år å gro helt ut til skulderlengde. Inntil da - når jeg hadde samme itgangspunkt selv - bare flettet jeg ofte/hestehale osv. IKKE bruk Korres. Den er permanent og kjent for å bli mye mørkere og endel klager på grønnskjær. 7.1 der kan fort bli 6 eller 5.1 særlig på tørre blekede lengder. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 😊 Anonymkode: bf759...015
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Lurt å sjekke frisørpriser før man bestiller time. Det er kjent at "tillsatt" farge gradvis forsvinner ved hårvask, så håret til sist bare har den farge det er bleket til. Jeg bruker ikke penger på frisør. Har lett bølget hår ca. til skulderbladet. Mannen klipper meg og jeg farger det selv nå og da. K46 Anonymkode: a1b77...622
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Klipp 980kr er timesprisen. I den timesprisen er det vask, greing, klipping, kvalitetssikring, litt mer klipping og styling. Cutters har samme timepris, bare dårligere kvalitet på klippingen. Anonymkode: 48b84...d71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå