Gå til innhold

Bonusbarn som lyver og ikke vil følge enkle regler i huset

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje å dele erfaringer på at ting ikke alltid er så jævla enkelt som man skal ha det til? 🙄 

Hadde vi tatt imot disse ubrukelige rådene jeg siterer, hadde det ikke endret en dritt for vårt barn, og sannsynligvis det samme gjelder for mange med samme typer diagnoser

Anonymkode: ac4d7...2f0

Men TS har ikke skrevet et ord om diagnoser.

Anonymkode: 8894e...b72

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjer over alt og er langt fra farlig. Det verste er dårlig tannpuss. 
Kvinner skriver jo ofte om at menn har så dårlig håndhygiene. Da er det ganske artig at menn ikke er syk (omgangssyke og andre smittsomme  sykdommer) oftere enn kvinner. 

Det er også helt unødvendig å presisere at det gjelder et bonusbarn. Det er ikke relevant for rådene som skal gis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er hygienen til gutten ellers? 

Dusjer han?
Skifter han klær med jevne mellomrom?
Er han ellers "normal" når det kommer til andre ting? 

Noen autismediagnoser har dette med mangel på hygiene sammen med seg, men hvis han ellers er greit fungerende (bortsett fra at han glemmer ting), så er det nok ikke noe slik. Jeg har en kompis som for få år siden, fant ut i voksen alder at han var autist. Han trodde at alle var som han: dusjet sjelden, skiftet undertøy sjelden, likte ikke å vaske seg med såpe, brukte samme T-skjorte 5 dager i strekk etc. Han fikk seg kjæreste, så det var hun som begynte å tenke på at det var noe muffens med han. 

Anonymkode: 5cd8f...e60

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere slutte å kalle stebarn for bonusbarn. 

Anonymkode: 18f71...79b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men TS har ikke skrevet et ord om diagnoser.

Men dersom barnet i HI ikke responderer på noen som helst form for oppdragelse, bør de tenke diagnose.

For det er ikke normalt at et barn er så lite responsivt på normal oppdragelse 

AnonymBruker
Skrevet

Gutten er 13 år. Vil ikke si det er unormal oppførsel. 

Du ber han komme for en prat, så sier du i fra.

Du har sneket deg så mange ganger at tillit er borte vekk.

Det er ekkelt, smittefarlig, og tennene dine blir stygge. Det blir dyrt. 

For meg, og familien:
Det er skittent og ekkelt. Det irriterer vettet av meg å bli ignorert for sånn idioti. Da viser du at du ikke har respekt for meg, og jeg blir mer og mer irritert. Du blir mer og mer forbannet på meg, og sniker unna anda mer.
Det er en ond sirkel som skal brytes.

For deg, klasse kompiser og andre kan finne ut hva du holder på med, det å ikke vaske seg, eller pusse tennene er ikke særlig kult. Det blir drit flaut om du blir kjent som han med dårlig ånde, skitne tenner, eller eklingen som ikke vasker hendene.

Fra nå av vasker du hendene med såpe, og du pusser tennene dine skikkelig.

Tydelig! 

Anonymkode: c7070...19b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men dersom barnet i HI ikke responderer på noen som helst form for oppdragelse, bør de tenke diagnose.

Tull.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (31 minutter siden):

Kvinner skriver jo ofte om at menn har så dårlig håndhygiene. Da er det ganske artig at menn ikke er syk (omgangssyke og andre smittsomme  sykdommer) oftere enn kvinner. 

Det er også helt unødvendig å presisere at det gjelder et bonusbarn. Det er ikke relevant for rådene som skal gis. 

Omsorgsarbeidet kvinner utøver (ubetalt….) gir gjerne nærkontakt = mer utsatt smitte. 

Lurer på hva som hadde hendt om alle disse mennene vasket seg på labbene etter å ha ristet tissen, græbba i peanøttskålen i baren og tatt på alle håndtakene i sin hverdag! Kanskje totalt smittetrykk hadde sunket… og totalt sykefravær kunne vært senket og :vetikke: 

Anonymkode: 34309...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så igjen, bare at her er bonusbarnet 8 år. Og spesielt det med dårlig håndhygiene er altså så ekkelt, jeg takler ikke tanken på å dele mat med han. Nå har jeg begynt å ta potetgullet mitt i egen bolle først, så får han og faren dele avførings-potetgullet til sønnen som ikke gidder å vaske hendene 🤢

Han her pusser heller ikke tenner spesielt ofte og sniker seg unna dusj. Om han endelig står i dusjen, så vasker han seg ikke med såpe eller vasker håret. Han lukter heldigvis ikke vondt enda, så jeg håper dette bare er en periode og forhåpentligvis går seg til før han blir tenåring. 

Anonymkode: 6f0e6...562

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei dette er helt normalt blant barn spesielt gutter i tidlig tenårene. Og det er også helt normalt at barn ikke responderer på alt vi foreldre ønsker de skal. Det er ikke diagnoser, det er helt normalt. 

Anonymkode: ccd1c...c10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (42 minutter siden):

Kanskje relevant for hvor ekkel TS synes bonusbarnet er. De færreste foreldre hadde laget denne tråden. 

Anonymkode: 460c8...89d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje relevant for hvor ekkel TS synes bonusbarnet er. De færreste foreldre hadde laget denne tråden. 

Anonymkode: 460c8...89d

Hadde nok ikke fått dårligere forhold til eget barn eller lagd en slik tråd da? Det hun beskriver er helt normalt. Ja ekkelt, alle barn er ekle. 
Snørr smurt ut i hele ansiktet, sikkel, pelle nesa, ta på ting, sutte. Livet med barn er ekkelt, og det er utfordrende når vi ser på de som store og de ikke skal være ekle lenger. Noe sier kanskje om oss voksne? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Omsorgsarbeidet kvinner utøver (ubetalt….) gir gjerne nærkontakt = mer utsatt smitte. 

Lurer på hva som hadde hendt om alle disse mennene vasket seg på labbene etter å ha ristet tissen, græbba i peanøttskålen i baren og tatt på alle håndtakene i sin hverdag! Kanskje totalt smittetrykk hadde sunket… og totalt sykefravær kunne vært senket og :vetikke: 

Jeg tror mange yrker menn har er minst like mye eksponert for smitte. I omsorgsyrkene er det svært høy grad av fokus på hygiene, slik at økt risiko for smitte i stor grad elimineres ved hyppig vask. Mange menn har yrker der sanitærforholdene er dårlige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei dette er helt normalt blant barn spesielt gutter i tidlig tenårene. Og det er også helt normalt at barn ikke responderer på alt vi foreldre ønsker de skal. Det er ikke diagnoser, det er helt normalt. 

Dette begynte ikke nå nylig. Ts beskriver at det har vært sånn i alle år.

Ikke kom her og si at dette er normalt 

AnonymBruker
Skrevet

Sett dere ned med han og vis nærbilder av bakterier og forklar at disse lever på hendene hans når han ikke vasker hendene sine og at han får de i munnen når han spiser eller klør seg. Spør om han virkelig har lyst til å ha sånne krabbene rundt på kroppen.

Anonymkode: ab086...ada

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette begynte ikke nå nylig. Ts beskriver at det har vært sånn i alle år.

Ikke kom her og si at dette er normalt 

Det er helt normalt jo, og trenger ikke diagnose for at barn er sløve med hygiene.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (41 minutter siden):

Jeg tror mange yrker menn har er minst like mye eksponert for smitte. I omsorgsyrkene er det svært høy grad av fokus på hygiene, slik at økt risiko for smitte i stor grad elimineres ved hyppig vask. Mange menn har yrker der sanitærforholdene er dårlige. 

Det UBETALTE omsorgsarbeidet. Sjeldent fokus på smittevern der, gitt… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...