Gå til innhold

Katteoppdrettere, inne/utekatt, har det noe å si for hvem dere selger til?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Evt hva ligger til grunn? Er nysgjerrig.

Anonymkode: c344b...7fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg selger aldri til mennesker som skal ha innekatt da jeg mener det er og blir dyreplageri!

Anonymkode: 417a2...a77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja jeg selger aldri til mennesker som skal ha innekatt da jeg mener det er og blir dyreplageri!

Hviken rase avler du på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Med utropstegn og greier 

Anonymkode: ad330...b20

• Liker 3
Skrevet

Fikk omplassert en ungkatt gjennom en venninne som jobber i dyrebeskyttelsen. Hun sa at hun aldri omplasserte en katt til et liv som innekatt og fant et godt hjem. 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring med Dyrebeskyttelsen er at de ikke vil adoptere bort katter som innekatter med mindre de er blind eller har en alvorlig sykdom. 

Min personlige mening er at å ha innekatt er dyreplageri.

Anonymkode: 414e0...60f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 18.19):

Min erfaring med Dyrebeskyttelsen er at de ikke vil adoptere bort katter som innekatter med mindre de er blind eller har en alvorlig sykdom. 

Min personlige mening er at å ha innekatt er dyreplageri.

Anonymkode: 414e0...60f

Dyrebeskyttelsen har så ufattelig mange tullekrav at det ikke er rart de ikke har plass til å ta i mot dyr som trenger hjelp.

min personlige mening er at de som mener å ha innekatt er dyreplageri ikke vet hva de snakker om

Anonymkode: 4a897...6ef

• Nyttig 4
Skrevet

Som oppdretter legger jeg meg ikke opp i om katten skal gå inne eller ute, ikke som kosekatt. Skal katten brukes i avl så krever jeg at den skal være inne mens den brukes i avl. Dette for å unngå sykdommer/smitte som er ute og evt uønsket parring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dyrebeskyttelsen har så ufattelig mange tullekrav at det ikke er rart de ikke har plass til å ta i mot dyr som trenger hjelp.

min personlige mening er at de som mener å ha innekatt er dyreplageri ikke vet hva de snakker om

Anonymkode: 4a897...6ef

Er enig i dette. Jeg vokste opp med en Hellig Birma som ikke ville ut. Skulle vi da tvinge den til å være ute? Den ble veldig knyttet til oss, og ville være der vi var. Fikk selvfølgelig gå fritt rundt i hele huset.

Anonymkode: 25203...d0c

• Nyttig 1
Skrevet
Jytte skrev (På 5.12.2025 den 18.15):

Fikk omplassert en ungkatt gjennom en venninne som jobber i dyrebeskyttelsen. Hun sa at hun aldri omplasserte en katt til et liv som innekatt og fant et godt hjem. 

Så innekatt og godt hjem er motsetninger?
Det finnes mange utekatter som ikke blir tatt godt vare på. Og med ca 50 000 løskatter i Norge, er det større sannsynlighet for at mange av disse stammer fra utekatter som er blitt hjemløse, enn innekatter.  En utekatt er mye mer utsatt for skader enn en innekatt, men en innekatt krever selvsagt mer av eier i form av aktivisering. Men å si at en innekatt ikke har et godt hjem, det blir helt feil.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...