Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

TS: du høres ikke ut som en god venninne, men heller som om du er ute etter å finne noe å ta venninna di på. Bli voksen.

Endret av mamanodrama
Tok vekk privat info
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Tror nesten jeg har mer omsorg for han da, for jeg vil at han skal ha det best mulig ❤️ Til tross for omstendighetene. 

Jeg er en person med stor omsorg for de jeg er glad i. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du blir oppgitt? 

Over denne voksne mannen som ikke klarer å ytre sine behov og isolerer seg på rommet?

Anonymkode: 50481...582

Du mener at syke folk kan passe på seg selv så lenge de er voksne? Smart, da trenger vi jo egentlig ikke sykehus 💡at ingen har tenkt på det. 

Ts.. det høres jo ut som venninner din passet på mannen sin da. Iom hun fikk med seg at han ikke var kontaktbar lengre. Er normalt å hjelpe syke husmedlemmer og gi dem mat og drikke ja. Du sier ikke om det var han som ikke drakk nok, eller hun som ikke gav ham noe. Så det vet du jo ikke. Folk kan dø, og nesten dø, selv om de blir passet på.

Anonymkode: a9ea7...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Man kan kjøpe inn drikke og ordne i stand mat, vann og annet. 

Man kan ordne med isbiter og sugerør.

En pjusk og småsyk person vil klare å ta til seg hjelpen.

Men både alvorlig lungebetennelse, ørebetennelse og annet kan gjøre en person så dårlig at vedkommende må ha umiddelbart hjelp. 
Da skulle det mer enn bare vann og litt mat til. 

Tipper at denne mannen har hatt andre underliggende sykdommer

Anonymkode: 5e4d5...8ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

En venninne sin mann ble i går hentet i ambulanse. Han hadde ligget med influensa noen dager og isolert seg på rommet. Hun fikk plutselig ikke kontakt med han og ringte 113. På sykehuset ble det konstatert influensa og alvorlig dehydrering.

Og da blir jeg litt sånn oppgitt. Passer ikke folk på hverandre? Når jeg eller min mann har vært alvorlig syk, har alltid den andre kommet inn og passet på at vedkommende får i seg væske. Kjøpt inn næringsdrikk og fylt på med iskaldt vann. 

Anonymkode: 3fbd6...b8c

Alltid? Hvor ofte er dere alvorlig syke egentlig? 

Jeg og samboeren har vært sammen i snart 15 år og ingen av oss har noen sinne vært alvorlig syke. 

Jeg og eksen var sammen i over 20 år og vi var heller aldri alvorlig syke.

Jeg har faktisk aldri vært alvorlig syk i hele mitt liv til tross for at jeg nærmer meg 60.

Anonymkode: 8c3d2...46b

• Liker 2
Skrevet

Ja vi gjorde det da jeg var i forhold 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg og samboeren har vært sammen i snart 15 år og ingen av oss har noen sinne vært alvorlig syke. 

Jeg har faktisk aldri vært alvorlig syk i hele mitt liv til tross for at jeg nærmer meg 60.

Jeg får inntrykk av at mange definerer «alvorlig syk» på en annen måte enn jeg gjør, og kanskje også du gjør.

Jeg er enig med deg, det er uvanlig å være så ofte alvorlig syk at man til og med har laget seg rutiner vedrørende innkjøp av næringsdrikk. Næringsdrikker er vel ment for mennesker som står i fare for underernæring eller som er underernærte. 

Anonymkode: 28dda...a14

• Liker 2
Skrevet

Jeg er den perfekte sykepleier 😂❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vi sjekker med hverandre og hører hvordan det går, om den ene er syk, ja. 
Og tilbyr å hente/kjøpe om det er noe de har lyst på. 

Men ingen av oss tvinger i den som er syk mat eller drikke. Vi kan bare oppfordre til å drikke, og hente/kjøpe det som ønskes. 

Dermed kan det skje at den som er syk ikke har lyst på mat eller drikke, og dermed blir dehydrert, selv om den andre er oppmerksom og forsøker å stelle og passe på så godt man kan. 

Anonymkode: 1a679...a76

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg får inntrykk av at mange definerer «alvorlig syk» på en annen måte enn jeg gjør, og kanskje også du gjør.

Jeg er enig med deg, det er uvanlig å være så ofte alvorlig syk at man til og med har laget seg rutiner vedrørende innkjøp av næringsdrikk. Næringsdrikker er vel ment for mennesker som står i fare for underernæring eller som er underernærte. 

Anonymkode: 28dda...a14

Etter 20 år sammen har vi opplevd slag, kreft, alvorlig syk av svineinfluensa, noen heftige runder (og noen vanlige runder) med omgangssyke, streptokokker som tettet igjen hals. Selv har jeg vært gjennom syv operasjoner, hvor to av de har vært ganske så omfattende og store.

Så jo, vi har vært gjennom litt.

Så noe så basic som å sørge for at partner får i seg væske sørger vi for. Skal godt gjøres å la en partner ligge og bli dehydrert. 

Anonymkode: 3fbd6...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...