Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du hadde avføring og urinering i sengen da?

Anonymkode: c82ec...37b

Han hjalp meg på do for å tisse, men det var ikke ofte. Måtte ikke ofte på do. Måtte ikke bæsje, da jeg ikke spiste noen ting. 

Anonymkode: efb1b...36c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hjulpet hvis mannen hadde blitt alvorlig syk men når det er snakk om influensa kan man klare og ordne mat og drikke selv 

Anonymkode: 0a350...f54

Skrevet

Vi passer veldig på hverandre, mannen min faktisk hakket mer enn meg. Han holder gjerne håret mitt hvis jeg må kaste opp, jeg holder meg unna om han gjør. Men ellers passer vi på å sjekke temp, komme med drikke og alt den syke vil ha av hva som helst. Pakker hverandre inn i Pledd eller åpner vinduer alt etter som. Er det ikke slik man gjør i et par? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi sørger for at begge har det vi trenger.

Anonymkode: 3c3b4...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er mye som går bra når man er alene, men det betyr jo ikke at man trenger å ha en «klar deg selv» attitude når man bor med noen. Jeg hadde overlevd fødsel alene, men jammen var det godt å ha samboer der for å passe på når de ansatte ikke hadde tid, og det er veldig fint å ha noen som kan stelle litt ekstra når man er slått ut av sykdom. For noen kalde forhold noen må ha 

Anonymkode: 2e592...ea3

Det har vel ikke noe med å være i et «kaldt forhold» å gjøre? Når jeg er syk, ønsker jeg å være i fred, ikke at noen konstant duller med meg som om jeg er et lite barn. Det samme gjelder mannen min.  Jeg har jo klart meg på egenhånd på dagen når mannen min er på jobb?!

Selvsagt skal man følge med på om allmenntilstanden plutselig blir veldig dårlig, men noen blir jo som et lite barn og forventer oppvartning bare termometeret viser lett feber. Det er ingen grunn til å opptre som om man ligger døden nær.

Anonymkode: 28dda...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har vel ikke noe med å være i et «kaldt forhold» å gjøre? Når jeg er syk, ønsker jeg å være i fred, ikke at noen konstant duller med meg som om jeg er et lite barn. Det samme gjelder mannen min.  Jeg har jo klart meg på egenhånd på dagen når mannen min er på jobb?!

Selvsagt skal man følge med på om allmenntilstanden plutselig blir veldig dårlig, men noen blir jo som et lite barn og forventer oppvartning bare termometeret viser lett feber. Det er ingen grunn til å opptre som om man ligger døden nær.

Så alle sykepleiere og leger som behandler og tar vare på pasienter, behandler dem som barn? Så rart å si det slik. Jeg klarer meg også på egenhånd. Jeg klarer også å bo alene. Men når jeg bor sammen med en partner, forventer jeg omsorg, og jeg gir omsorg hvis han trenger det. Det er et kaldt forhold å si at omsorg er KUN for barn og er "dulling". Ingen snakket om "konstant" heller. Når man er dehydrert, betyr det at man ikke har fått i seg væske på veldig mange timer. Man blir ikke dehydrert på tjue minutter, liksom. 

Anonymkode: b6633...b3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ikke varte opp med ulike drikker, og næring, hvis den syke ikke får dette i seg. 

Anonymkode: 038db...1dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så alle sykepleiere og leger som behandler og tar vare på pasienter, behandler dem som barn? Så rart å si det slik. Jeg klarer meg også på egenhånd. Jeg klarer også å bo alene. Men når jeg bor sammen med en partner, forventer jeg omsorg, og jeg gir omsorg hvis han trenger det. Det er et kaldt forhold å si at omsorg er KUN for barn og er "dulling". Ingen snakket om "konstant" heller. Når man er dehydrert, betyr det at man ikke har fått i seg væske på veldig mange timer. Man blir ikke dehydrert på tjue minutter, liksom. 

Nei, men det er jo heller ikke normalt at et voksent menneske ikke på ett eller annet tidspunkt før vedkommende ble dehydrert ikke har kunnet be om noe å drikke eller hente det selv. Og hva vet vi om kvinnen i HI ikke har gitt mannen drikke? Hun skal vel ikke måtte tvinge væske i en voksen mann?

Hva slags omsorg er det du behøver når du er syk? Er du alltid så syk at du ikke klarer å gjøre noe selv?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper jo ikke varte opp med ulike drikker, og næring, hvis den syke ikke får dette i seg. 

Anonymkode: 038db...1dc

Poenget er at den syke kan være så trøtt eller ha så høy feber/dårlig allmenntilstand at han/hun ikke kjenner på tørst eller husker å drikke. Kanskje ikke orker å reise seg opp og hente seg noe, og heller sover. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men det er jo heller ikke normalt at et voksent menneske ikke på ett eller annet tidspunkt før vedkommende ble dehydrert ikke har kunnet be om noe å drikke eller hente det selv. Og hva vet vi om kvinnen i HI ikke har gitt mannen drikke? Hun skal vel ikke måtte tvinge væske i en voksen mann?

Hva slags omsorg er det du behøver når du er syk? Er du alltid så syk at du ikke klarer å gjøre noe selv?

Vel, min mann bruker å komme til meg med en kopp te og et teppe i sofaen når jeg er dårlig. Minne meg om at jeg bør spise og åpne soveromsvinduet for å lufte osv. Jeg gjør det samme for ham. Bare fordi noen er kalde fisker, betyr ikke at det bør være normalen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, min mann bruker å komme til meg med en kopp te og et teppe i sofaen når jeg er dårlig. Minne meg om at jeg bør spise og åpne soveromsvinduet for å lufte osv. Jeg gjør det samme for ham. Bare fordi noen er kalde fisker, betyr ikke at det bør være normalen. 

Mens jeg ikke må påminnes om å spise eller drikke, jeg mister ikke fornuften når jeg blir syk. Vil jeg ha te, så spør jeg om det når jeg har lyst på, eller ordner det selv. Ved vanlig sykdom har jeg ikke mistet førligheten i beina.

Selv om ikke alle har samme behov som du, betyr det ikke at man er en kald person. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men altså? Selvsagt handler vi den syke vil ha og spør om det er noe han/hun trenger, henter te og vann osv.

Men vi er jo ikke hjemme fra jobb fordi partneren er syk slik det virker som om noen er her. 

Man kan alltids lure på hvordan noen har klart å bli dehydrerte (kan være diaré osv), men å gå rett til angrep på kona virker litt rart.

Anonymkode: 5fa51...f18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mens jeg ikke må påminnes om å spise eller drikke, jeg mister ikke fornuften når jeg blir syk. Vil jeg ha te, så spør jeg om det når jeg har lyst på, eller ordner det selv. Ved vanlig sykdom har jeg ikke mistet førligheten i beina.

Selv om ikke alle har samme behov som du, betyr det ikke at man er en kald person. 

Dette hørest fornuftig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer ikke på han noe mer enn jeg gjør til det daglige. Jeg spør jo hva han har lyst på. Noe jeg kan kjøpe slik at han får i seg noe. Men jeg sitter ikke på sengekanten og holder han i hånden nei. Men han klarer å ta vare på seg selv. Ringe til legen gjør han å. 

Anonymkode: e1f55...9fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så flink jente! Helt fantastisk! Vi burde alle være som deg: helt perfekt, og alltid full kontroll over alt! Bravo!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så flink jente! Helt fantastisk! Vi burde alle være som deg: helt perfekt, og alltid full kontroll over alt! Bravo!

Du behøver ikke å bli sur bare fordi andre ikke blir hjelpeløse ved vanlig sykdom. Noen av oss er også kanskje bedre til å vurdere egen og andres allmenntilstand ved sykdom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du behøver ikke å bli sur bare fordi andre ikke blir hjelpeløse ved vanlig sykdom. Noen av oss er også kanskje bedre til å vurdere egen og andres allmenntilstand ved sykdom.

Du vet at alle kropper er forskjellige, og at sykdom ikke er noe man kan kontrollere? Noen blir sykere enn andre, uten å være skyld i det selv. Ditt innlegg blir like dumt som hvis jeg sier at ingen trenger keisersnitt og de som tar keisersnitt er pyser bare fordi jeg klarte fint å føde flere barn naturlig, og de fleste av dem helt uten smertelindring. Flinke meg, og "hjelpeløse" de som måtte ta keisersnitt. Eller hvis jeg sier at de som sliter etter spontanabort eller skilsmisse er svake og hjelpeløse, for jeg hadde null sykedager etter begge deler, se hvor tøff jeg er. Hører du hvor dumt det høres ut som?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den du siterer har helt rett. Halve den enslige befolkningen hadde dødd årlig ellers.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som ikke har kjent skikkelig alvorlig influensa på kroppen. Tenker enkelte blander influensa med forkjølelse. Har hatt skikkelig influensa én gang i mitt liv. Hadde jeg vært alene så hadde jeg vært død.

Anonymkode: efb1b...36c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at alle kropper er forskjellige, og at sykdom ikke er noe man kan kontrollere? Noen blir sykere enn andre, uten å være skyld i det selv. Ditt innlegg blir like dumt som hvis jeg sier at ingen trenger keisersnitt og de som tar keisersnitt er pyser bare fordi jeg klarte fint å føde flere barn naturlig, og de fleste av dem helt uten smertelindring. Flinke meg, og "hjelpeløse" de som måtte ta keisersnitt. Eller hvis jeg sier at de som sliter etter spontanabort eller skilsmisse er svake og hjelpeløse, for jeg hadde null sykedager etter begge deler, se hvor tøff jeg er. Hører du hvor dumt det høres ut som?

Keisersnitt er en helt søkt sammenligning.

Påstår du at du blir mye sykere enn andre hver eneste gang du blir syk? Det gir mening om du er immunsupprimert, ellers vet jeg ikke hvordan du kan vite om du faktisk er sykere eller om du har lavere toleranse for ubehag/smerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...