Gå til innhold

Tilbehør til pinnekjøtt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva serverer dere til pinnekjøtt? Noen som har noe utradisjonelt tilbehør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyttebærsyltetøy, surkål, rødkål, poteter, ertestuing. 

Anonymkode: 09574...7cb

Skrevet

I tillegg til det vanlige tilbehøret, har vi hjemmelaget søt chilisaus til. Vi pleier også å grille kålrot og gulrøtter før de brukes i stuing.

Anonymkode: ca7c4...5f4

Skrevet

Jeg bruker poteter, kålerabistappe med litt gulrot og kun det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mandelpotet, kålrabistappe og rødkål

• Liker 1
Skrevet

Ordentlig kjedelig, kun stappe til pinnekjøtt! ❤️ 

Anonymkode: d7bc7...d1c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lager saus av kraften (hvit saus). Den er helt nydelig til. 

• Nyttig 2
Skrevet

Poteter, surkål og sosisser. 

Anonymkode: 79b85...43c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tyttebærsyltetøy, surkål, rødkål, poteter, ertestuing. 

Glemte kålrabistappe med poteter og gulrøtter. 

Skrevet

Vi har medisterkaker, er usikker om det er så vanlig. Men er oppvokst med det, det var noe mamma innførte fordi hun var vant med ribbe med medisterkaker, og pappa var vant med pinnekjøtt - og så har vi barna videreført det. Det er veldig praktisk også, da barna ofte tar medisterkaker istedet for pinnekjøtt.

Så tilbehør er poteter (som er kokt under pinnekjøttet), kålrotstappe, medisterkaker (noen ganger julepølser etc), sterk sennep, tyttebærsyltetøy og kraft. 

Anonymkode: 185eb...084

Skrevet

Hele poenget med pinnekjøtt middagen på julaften er at den er tradisjonell. Så nei jeg gjør lite sprell med den. 

Anonymkode: 45110...1de

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poteter, surkål og sosisser. 

Anonymkode: 79b85...43c

Hvem er pølsene til? De som ikke liker pinnekjøtt? For det er helt meningsløst å spise pølse i stedet for pinnekjøtt. Det samme gjelde for øvrig pølse og medisterkaker til ribbemiddagen.  

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Hvem er pølsene til? De som ikke liker pinnekjøtt? For det er helt meningsløst å spise pølse i stedet for pinnekjøtt. Det samme gjelde for øvrig pølse og medisterkaker til ribbemiddagen.  

Medisterkakene er jo kjempegode og blir spist. 

Anonymkode: 185eb...084

• Liker 3
Skrevet

Vi har vossakorv, raspeballer (komler) og kålrabistappe. Ellers er jeg vant til vanlige poteter.

Anonymkode: fd1a9...3b4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde blitt så skuffet hvis noen hadde insistert på å gjøre pinnekjøttet mitt «spennende». 

Spiser pinnekjøttet med potet og kålrabistappe. Så kan folk få ha så mye rare tilbehør de bare vil til, men poteter og kålrabistappe må jeg ha😅

Anonymkode: d1328...6b1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hedda-78 skrev (47 minutter siden):

Hva serverer dere til pinnekjøtt? Noen som har noe utradisjonelt tilbehør?

Her bruker vi kun mandelpotet, kålrotstappe, sjy til de som vil ha det, samt hjemmebakt flatbrød. 

Anonymkode: 44336...acb

Skrevet

Dampede mandelpoteter, kålrabistappe og smeltet smør (ikke fan av å bruke dampekraften som saus). Noen tullinger her rundt Bergen insisterer på rødkål til, men man vil jo ikke ødelegge julaften heller liksom.

Men et GODT utradisjonelt tips er å drikke blanc de noirs champagne til pinnekjøttmiddagen. Det er virkelig den perfekte match! Tuller ikke, bare prøv.

:nissevink:

Anonymkode: 859d0...431

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger potetene under pinnekjøttet når de dampes. Det synes jeg er ufattelig godt.

• Liker 2
Skrevet

Ikke sprell til pinnekjøttet, men koker ertesuppe på restene. Det blir sinnsykt godt!

(Eller jo, vi har hjemmelagde medisterkaker til. Ungene vil gjerne ha det)

• Liker 1
Skrevet

Vi har mandelpoteter, kålrabistappe og sennepssaus laget av sky, hvit jevning sennep og pepper. 😚👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

Anonymkode: 7ef44...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...