AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:51 #1 Skrevet søndag kl. 14:51 Min venninne har hund. Nå er hun blitt singel og sa i går når vi var ute at hun må kanskje finne noen som kan passe hunden av og til når hun skal reise osv. Tror nok at hun kommer til å spørre meg. Men tror ikke at det går. Ikke pga meg, men pga mannen min. Han liker ikke hunder. Og han er veldig nøye på renholdet hjemme. Blir mye hår fra hunden. Og det er mannen som vasker hjemme. Og jeg jobber mye, så er han som må gå tur mest. Men er redd for å skuffe venninne. Hun stiller bestandig opp for meg. Hvordan forklare dette? Er jeg dårlig venninne? Anonymkode: 62503...3c7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:56 #2 Skrevet søndag kl. 14:56 Det er lov å si nei uten noen forklaring. Hun får ha hunden på kennel. Anonymkode: 642c8...992 4 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:56 #3 Skrevet søndag kl. 14:56 Er du sammen med en som ikke liker hunder? Alltid tenkt at de som ikke liker hunder er dårlige mennesker. Med mindre man er redd da, det er jo mange som er redd hunder. Anonymkode: d630a...5d2 7 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:57 #4 Skrevet søndag kl. 14:57 Du kan vel si det du sier her? Anonymkode: c59d1...ecf 5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:00 #5 Skrevet søndag kl. 15:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du sammen med en som ikke liker hunder? Alltid tenkt at de som ikke liker hunder er dårlige mennesker. Med mindre man er redd da, det er jo mange som er redd hunder. Anonymkode: d630a...5d2 Det er tull. Min mann er en veldig snill mann Anonymkode: 62503...3c7 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:01 #6 Skrevet søndag kl. 15:01 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan forklare dette? Er jeg dårlig venninne? Anonymkode: 62503...3c7 Du har ikke tid. Anonymkode: 633cd...a78 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:02 #7 Skrevet søndag kl. 15:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min venninne har hund. Nå er hun blitt singel og sa i går når vi var ute at hun må kanskje finne noen som kan passe hunden av og til når hun skal reise osv. Tror nok at hun kommer til å spørre meg. Men tror ikke at det går. Ikke pga meg, men pga mannen min. Han liker ikke hunder. Og han er veldig nøye på renholdet hjemme. Blir mye hår fra hunden. Og det er mannen som vasker hjemme. Og jeg jobber mye, så er han som må gå tur mest. Men er redd for å skuffe venninne. Hun stiller bestandig opp for meg. Hvordan forklare dette? Er jeg dårlig venninne? Anonymkode: 62503...3c7 Hvis hun, teoretisk sett, skulle spurt deg om du kunne passe hunden og om du, teoretisk sett, svarte ja, måtte du ha endret deg og ting du gjør. Da er det du som må gå tur med hunden, du som må aktivisere den, vaske den, plukke opp bæsj, vaske etter den hjemme, støvsuge og rense møbler, tepper osv (dersom det trengs). Det er nok like greit å si nei, for det virker ikke som at du har anledning til hundepass i din livssituasjon. Kanskje hun kan høre med eksen om hundepass? H*n har vel sikkert allerede et slags forhold til hunden? Anonymkode: 03284...ae4 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:02 #8 Skrevet søndag kl. 15:02 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min venninne har hund. Nå er hun blitt singel og sa i går når vi var ute at hun må kanskje finne noen som kan passe hunden av og til når hun skal reise osv. Tror nok at hun kommer til å spørre meg. Men tror ikke at det går. Ikke pga meg, men pga mannen min. Han liker ikke hunder. Og han er veldig nøye på renholdet hjemme. Blir mye hår fra hunden. Og det er mannen som vasker hjemme. Og jeg jobber mye, så er han som må gå tur mest. Men er redd for å skuffe venninne. Hun stiller bestandig opp for meg. Hvordan forklare dette? Er jeg dårlig venninne? Anonymkode: 62503...3c7 Er det ikke slitsomt med en slik mann? Jeg var sammen med som var litt sånn, og jeg kunne rett og slett aldri senke skuldrene rundt han. Anonymkode: d5afc...9e6 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:05 #9 Skrevet søndag kl. 15:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke slitsomt med en slik mann? Anonymkode: d5afc...9e6 Er det slitsomt med en mann som tar seg av renholdet hjemme? Kan menn aldri gjøre noe riktig? Anonymkode: 633cd...a78 6 11
Mardina Skrevet søndag kl. 15:06 #10 Skrevet søndag kl. 15:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du sammen med en som ikke liker hunder? Alltid tenkt at de som ikke liker hunder er dårlige mennesker. Med mindre man er redd da, det er jo mange som er redd hunder. Anonymkode: d630a...5d2 Jeg har heller ikke sansen for folk som ikke liker dyr. Heldigvis har jeg ikke noen sånne folk i livet mitt 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:09 #11 Skrevet søndag kl. 15:09 Hundeeiere må finne hverandre og bytte tjenester. Alternativt kennel. Forstår mannen din godt. Hvorfor skal han få en større rengjøringsjobb pga andres kjæledyr? Hvis du først begynner som hundevakt kommer hun fort til å ta det som en selvfølge, kanskje tom bli sur den dagen du setter ned foten. Den som ikke vil h hun i hus har vetorett. Anonymkode: fd8e5...f74 2 2
Snok1 Skrevet søndag kl. 15:15 #12 Skrevet søndag kl. 15:15 Jeg passer rett som det er en hund i en ukes tid av gangen. Noen ganger sier jeg nei, andre ganger ja. Det er ikke noe jeg forklarer, eieren er takknemlig. Hunden er VELDIG glad. 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:19 #13 Skrevet søndag kl. 15:19 Hvis det er sånn at hun har stilt veldig opp for deg og det for det meste bare har gått den éne veien, hadde jeg gjort en innsats for å finne løsninger. For eksempel at du passer hunden i hennes hjem. For en to ukers ferie hadde det ikke gått, men for en sen kveld eller helg innimellom hadde jeg strukket meg. Anonymkode: 5d7f3...c0f 5 1
enkefru Skrevet søndag kl. 15:44 #14 Skrevet søndag kl. 15:44 Det er vel bare å skylde på samboeren det, han vil absolutt ikke det, så dessverre…. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:54 #15 Skrevet søndag kl. 15:54 «Dessverre. Jeg har lange dager pga. jobb og har ikke anledning til å reise hjem tidlig for å ivareta en hund. Jeg har hørt mye fint om Kennel XX. Har du sjekket om de har ledig når du skal bort?» Nei betyr nei. Det er ikke slik at man kan skaffe seg et dyr, og tenke at man fortsatt skal kunne reise bort når man ønsker. Da må man skaffe pass eller kennel til hunden først. Sånn er det bare. Jeg har selv hatt hund i 26 år, og da jeg hadde hund måtte jeg tilpasse livet mitt til hundens behov. Ikke omvendt. Har selv passet andres dyr når jeg har hatt anledning, men erfarte da at vedkommende tok det for gitt at jeg passet, på kort varsel (og gjerne i ferier, hvor jeg selv ønsket å kunne reise bort på kort varsel dersom jeg fant en rimelig hopp-på-tur. Når jeg da sa det ikke passet vat reponsen: «Hvorfor ikke? Du skal jo ingenting.» Nei betyr nei. Anonymkode: a81c2...924 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:00 #16 Skrevet søndag kl. 16:00 Som en hundeeier som trenger pass noen ganger så vil jeg si at det bare er å si nei. Og for å slippe spørsmål senere kan du godt si at grunnen er at mannen ikke liker hunder. Jeg har noen venninner som passer hunden min noen ganger, og det ville ikke falt meg inn å tenke at de var dårlige venner fordi de sa nei til å passe. Det er min hund og mitt problem når jeg skal steder jeg ikke kan ta med hund. Anonymkode: 21c0f...1aa 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:06 #17 Skrevet søndag kl. 16:06 Mannen er litt allergisk. Anonymkode: e98a8...163 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:11 #18 Skrevet søndag kl. 16:11 Det er fullt lov å si nei fordi du tar hensyn til mannen. Hans hjem like mye som ditt og om en sier nei så skal det respekteres. Jeg takker aldri ja til å passe dyr før jeg har sjekkka med mannen og han både elsker dyr og har sagt ja alle gangene hittil. Anonymkode: 40e47...2ba 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:21 #19 Skrevet søndag kl. 16:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke slitsomt med en slik mann? Jeg var sammen med som var litt sånn, og jeg kunne rett og slett aldri senke skuldrene rundt han. Anonymkode: d5afc...9e6 Slitsomt med en mann som gjør nesten alt av husarbeid? Niks Anonymkode: 62503...3c7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:27 #20 Skrevet søndag kl. 16:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lov å si nei uten noen forklaring. Hun får ha hunden på kennel. Anonymkode: 642c8...992 Det er LOV, men det er jo utrolig sært til en venn. Hvorfor ikke bare gi en begrunnelse? «Mannen min orker ikke hundehår i huset». «jeg har dessverre ikke tid å passe en hund på grunn av jobb». Anonymkode: 0ac8c...f17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå