Gå til innhold

Ta kontakt med eksen til eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i en 3-måneders tid, men det viste seg at han hadde sterke narsissistiske trekk og jeg kom meg unna ganske kjapt. 
Det startet med «love bombing», deretter trakk han seg litt unna og kom tilbake etter hvert.  Så var det små kommentarer på måten jeg sa ting på, måten jeg sa «hei» når jeg svarte han i telefonen, litt sånn mobbete kommentarer som selvfølgelig bare var «en spøk» som jeg måtte tåle… 

Jeg har litt litt lyst til å ta kontakt med eksdama hans, som han var sammen med før meg, for å få litt klarhet i ting for meg selv - men kanskje også for hennes skyld. Det kan være godt å «bonde» over en idiot eks.

Tingen er at jeg kjenner henne bittelitt, og vi er venner på Facebook, etter å ha jobbet på et event sammen med henne i fjor mens de to fortsatt var sammen. Da hilste jeg også på han. Hun var for øvrig verdens søteste og snilleste, og jeg får helt vondt i hjertet av å tenke på alt han kan ha sagt og gjort mot henne i et helt år.
I følge han ble det slutt fordi hun var sjalu, usikker og kontrollerende på når han måtte ringe og sende meldinger imens han var på jobbreiser… Klassisk fra narsissisten der altså🙄

Jeg har også fått høre fra venner og bekjente nå i etterkant at han ikke er helt god  

Jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive. Hva ville du ha ønsket at jeg skrev i et slikt tilfelle? 

Jeg tenker noe ala:

Hei! Håper det går bra med deg. Jeg skulle gjerne ha snakket litt med deg. Jeg har hatt en «greie» med X i høst, men det ble kortvarig heldigvis… Det er forståelig hvis det kan være vondt, men det kan kanskje være fint å dele erfaringer med noen som har vært igjennom noe lignende. Stor klem❤️

Anonymkode: 57d13...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man leter etter monstre, så må man passe på at man selv ikke blir et monster.

Anonymkode: d8a1d...861

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Sorry, men dette høres helt psycho ut spør du meg.

Hvorfor i all verden skal du ta kontakt med henne? Hvorfor tror du hun skulle sette pris på det?

Du datet fyren i tre måneder, legg det bak deg og gå videre livet. Hadde jeg fått en sånn melding hadde jeg blokkert deg og sjekket en ekstra gang at ytterdøra er låst.

Anonymkode: 98510...de7

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet

I den meldingen virker det litt som om du anser deg selv som mer innsiktsfull enn henne, og at for deg tok det bare tre måneder å innse alt. 
Jeg vil ikke si det er galt i seg selv å snakke med henne om ham, men jeg ville ikke lagt det frem på den måten der. 
Helst er det noe jeg ville ha tatt opp om du møtte henne og det falt seg naturlig, ikke på den måten der. 

Anonymkode: fa0c7...122

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive. Hva ville du ha ønsket at jeg skrev i et slikt tilfelle? 

Ingenting. 

Anonymkode: 2e212...324

• Nyttig 9
Skrevet (endret)

Hvorfor skal hun ønske å snakke med deg om dette mener du? Hun vil vel ikke rippe opp i dette igjen. Hvorfor kontakter du henne? Hadde jeg vært henne så hadde jeg ikke ønsket kontakt med deg med dette som grunnlag eller jeg hadde lurt på om du kontaktet meg på oppdrag fra min psycho ex...

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så du skal evt rippe opp i sår fra fortiden? Ta deg heller en prat med psykolog hvis du absolutt må prate om det. Hun har gått videre i livet. 

Anonymkode: 69ba4...238

• Liker 5
Skrevet

Jeg tok kontakt med ei. Han var ikke min eks da. Men jeg var tett på han. Hun kommenterte hver gang jeg la ut noe på snapp story min. Ting man ikke treng å kommentere på. Så jeg tenkte. Er det noe hun egentlig vil eller hva er dette. Så jeg tok kontakt. Så sa jeg som det var. Hei. Vil bare si at jeg forstår hvordan du har hatt det. Jeg vet hvordan han er. Jeg trur deg. Hun takka for det. For hun viste at han var god til å snakke for seg. Så hun trudde alle hata henne. Jeg sa det er ikke tilfelle. De alle fleste vet hvordan han er. Lell om han har sine tilhengere. Ikke helt lik din situasjon siden hun kommentere mine snapp. Men hun var glad for at jeg sa noe. For hun trudde hun var gal. 

Anonymkode: 7318b...489

Skrevet

Dette blir litt i overkant synes jeg. Du datet han i 3 måneder, ikke lang nok tid til å bedømme hvordan de hadde det sammen. Kanskje hun ikke vet at han har datet noen andre heller, og ikke vil høre det? Jeg er sånn, vil ikke høre noe om hans liv i etterkant. 

Saken hadde stilt seg annerledes om det var snakk om et forhold i mange mange år, både hos eksen og med deg. Du er ikke engang en eks, men en som datet han kortvarig. 

Anonymkode: 4d7ac...52b

• Liker 3
Skrevet

Nei, du kan da ikke mene du skal ta opp kontakten med hans eks?

Er du bitter på noen måte og ønsker å ta han på ett eller annet vis? Det vurjer usunt det hele og hun kan ha helt annen erfaring enn deg. Mange beskriher eksene sine som enten psykopat eller med "narsisstiske trekk", noe som neppe er tulfelle, eller jeg ikke har skjønt hvor mange som er psyjologer og hvor mange som faktik har diagnosen. 

Anonymkode: 871b3...b94

Skrevet

Nei. La det være.

Du blir den neste han kaller gæærn uansett, ikke la ham få rett.

Anonymkode: 35cfb...eb1

• Nyttig 3
Skrevet

Du kan antageligvis anta at din ex forteller alt og alle at du er gal, og at det er derfor han gjorde det slutt med deg. 

dersom du sender melding til hans ex, så bekrefter du hans påstand om at du er gal. Det kan aldri ende godt for deg om du gjør det, du fremstiller deg selv som ung, dum, ustabil og sånn passe crazy. 

Anonymkode: b1795...2ea

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Let it go. Skjønner behovet veldig godt, men skal mye til for at det blir binding over en halvpsyko-drittsekk, allikevel. 

Anonymkode: a4613...0e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har datet en fyr i en 3-måneders tid, men det viste seg at han hadde sterke narsissistiske trekk og jeg kom meg unna ganske kjapt. 
Det startet med «love bombing», deretter trakk han seg litt unna og kom tilbake etter hvert.  Så var det små kommentarer på måten jeg sa ting på, måten jeg sa «hei» når jeg svarte han i telefonen, litt sånn mobbete kommentarer som selvfølgelig bare var «en spøk» som jeg måtte tåle… 

Jeg har litt litt lyst til å ta kontakt med eksdama hans, som han var sammen med før meg, for å få litt klarhet i ting for meg selv - men kanskje også for hennes skyld. Det kan være godt å «bonde» over en idiot eks.

Tingen er at jeg kjenner henne bittelitt, og vi er venner på Facebook, etter å ha jobbet på et event sammen med henne i fjor mens de to fortsatt var sammen. Da hilste jeg også på han. Hun var for øvrig verdens søteste og snilleste, og jeg får helt vondt i hjertet av å tenke på alt han kan ha sagt og gjort mot henne i et helt år.
I følge han ble det slutt fordi hun var sjalu, usikker og kontrollerende på når han måtte ringe og sende meldinger imens han var på jobbreiser… Klassisk fra narsissisten der altså🙄

Jeg har også fått høre fra venner og bekjente nå i etterkant at han ikke er helt god  

Jeg tenker noe ala:

Hei! Håper det går bra med deg. Jeg skulle gjerne ha snakket litt med deg. Jeg har hatt en «greie» med X i høst, men det ble kortvarig heldigvis… Det er forståelig hvis det kan være vondt, men det kan kanskje være fint å dele erfaringer med noen som har vært igjennom noe lignende. Stor klem❤️

Anonymkode: 57d13...7da

Jeg skjønner ikke hva du skal få ut av å ta kontakt med henne? 

Du hadde en kort periode sammen med han og gjorde det slutt. Hun er heller ikke sammen med han lenger. 

Ekser er ekser av en grunn. 

La det ligge og kom deg videre i livet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Som eks av en med slike personligetstrekk,  som også har utført ulik type vold mot meg og med barn rundt, ville jeg faktisk satt pris på å bli kontaktet. Dette uansett om person er i forhold og usikker, eller gjort det slutt. Dette for å fortelle sannheten om all løgn som har blitt servert, og få vite selv om hva som er fortalt. Hvis det er utøvd vold, ville det også vært lettere å anmelde. Sitter selv med mange ubesvarte spørsmål rundt det som foregikk bak min rygg. Måtte ha hjelp av krisesenter for å komme meg ut nå i mai. Eks hadde ny dame under en måned etter. Var grin, sjokk og bæling fordi jeg avsluttet forholdet. For ett fantastisk skuespill! Rasshølet har nok snodd den nye moren sin rundt lillefingeren før jeg dro, og ble forbannet fordi jeg kom han i forkjøpet. Det triste er at vi har barn sammen, og han lever ett fantasiliv hvor alt er perfekt, og tror slik oppførsel gjør han til en fantastisk pappa. Beklager ble masse mer!🤣 Og ja, kontakt eks av eks for din del, eks av eks sin del, og evt barn sin del ❤️

Anonymkode: 4107c...68c

Skrevet

Do it 🤪

Anonymkode: 9a242...598

Skrevet

Nei, nei- let it go og kom deg videre. Glem dem. Hun er en x, og klarer seg nok helt fint uten oppripping. Det er noe annet om du treffer på henne, og dere snakkes. Jeg ville synes det var merkelig å få en slik melding. 

Anonymkode: 48dfd...959

• Liker 2
Skrevet

Jeg var I ett forhold i tre år hvor det tredje året var voldelig og han prøvde tilslutt å ta livet av meg. Jeg var så hjernevasket at det var meg det var noe galt med at jeg ikke så galskapen før jeg kjempet for mitt eget liv og jeg gikk.

Noen år senere så ringte nye dama meg og jeg fortalte som sant var. Han var syk i huet, og hadde prøvd i perioder i årevis å få meg tilbake ved å sende meg bilder, meldinger og oppsøkt meg hvor jeg hadde avvist han hele tiden. Sa det selvsagt på en litt mer detaljerik måte.

Vel han hadde manipulert hu til å tro det var omvendt, så hun trodde ikke på meg. Hun endte opp med å skjelle meg ut for at jeg var sjalu og ville ødelegge for de, og brukte ett års tid etterpå på å svartmale meg. Selv om hun ringte meg.

To år etter telefonen så ringte advokaten hennes meg. Han hadde prøvd å ta livet av både hu og ungen hun hadde fått med han og hun ville jeg skulle vitne mot han.

Siden jeg er ett anstendig menneske så gjorde jeg det, men det var fristende å la vær.

Ikke bland deg i andres menneskers liv når det er noe så sårbart ts, det kan slå tilbake på deg.

Anonymkode: e9404...ffd

• Nyttig 1
Skrevet

God, no.

Anonymkode: cb0fe...c3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg var I ett forhold i tre år hvor det tredje året var voldelig og han prøvde tilslutt å ta livet av meg. Jeg var så hjernevasket at det var meg det var noe galt med at jeg ikke så galskapen før jeg kjempet for mitt eget liv og jeg gikk.

Noen år senere så ringte nye dama meg og jeg fortalte som sant var. Han var syk i huet, og hadde prøvd i perioder i årevis å få meg tilbake ved å sende meg bilder, meldinger og oppsøkt meg hvor jeg hadde avvist han hele tiden. Sa det selvsagt på en litt mer detaljerik måte.

Vel han hadde manipulert hu til å tro det var omvendt, så hun trodde ikke på meg. Hun endte opp med å skjelle meg ut for at jeg var sjalu og ville ødelegge for de, og brukte ett års tid etterpå på å svartmale meg. Selv om hun ringte meg.

To år etter telefonen så ringte advokaten hennes meg. Han hadde prøvd å ta livet av både hu og ungen hun hadde fått med han og hun ville jeg skulle vitne mot han.

Siden jeg er ett anstendig menneske så gjorde jeg det, men det var fristende å la vær.

Ikke bland deg i andres menneskers liv når det er noe så sårbart ts, det kan slå tilbake på deg.

Anonymkode: e9404...ffd

Tipper hu var lite høy i hatten når hun møtte deg i rettsaken 

Anonymkode: 4d7ac...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...