AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:08 #1 Skrevet søndag kl. 13:08 Jeg er utdannet vernepleier og har et barn på snart to år. Var sykmeldt i graviditeten også har jeg hatt litt ekstra permisjon før barnehagestart. Jeg sluttet i jobben jeg hadde for å prøve noe nytt, det var en 85% deltidsjobb på skole. Allikevel var det ca 100 % i løpet av en uke (ekstra fri i ferier) og jeg kjente det ble for mye med jobbing hver dag. Jeg spurte om tilrettelegging, om jeg kunne søke permisjon til mindre stillingsprosent og få en dag fri i uken, men det gikk ikke. Arbeidsgiver krevde jeg måtte jobbe HVER DAG. Jeg sa heller opp og skrev at jeg måtte det fordi at jeg blir syk av å jobbe så mye. Nå har jeg ingen fast jobb og ser etter ny jobb. Problemet er at med alle stillinger jeg finner for vernepleiere er stillingsprosenten 100. Jada, det er bra med heltidskultur og fint for de som vil jobbe så mye men jeg har ikke sjangs til å orke det nå. Det går kraftig ut over psyken og energinivået mitt å jobbe så mye, mest pga familielivet krever mye. Jeg har og lagt merke til at de fleste stillinger i helse krever turnus med langvakter, da vakter som varer 12-14 timer. Det er også uakutuelt for meg å jobbe så lange vakter så da er det automatisk mye jeg ikke kan søke på av stillinger. Ønsker heller ikke jobbe natt. Jeg syns dette er trist fordi jeg vil gjerne jobbe, men uten at jeg må stresse livet av meg med fulltidsjobb og langvakter. Norge har behov for helsepersonell men jeg skjønner ikke at det ikke er håp for meg når jeg ønsker å jobbe deltid og med vanlige vakter. Er det virkelig ingen som kan lyse ut en deltidsstilling for vernepleiere? Og med vanlige vakter? Med deltidsstilling mener jeg en stilling mellom 50-75% slik at jeg minst får en dag fri i uken. Jeg vet det går an å sykemelde seg men da må jeg holde ut i ny jobb minst en mnd fulltid, og jeg orker ikke en uke engang med fulltid. Jeg har også kontaktet arbeidsgivere og spurt om jeg kan søke jobb der deltid, men jeg får bare svar tilbake at når de lyser ut 100 % stilling så er det det de har behov og at de ikke vil ha noen der til å jobbe mindre enn 100. Jeg føler meg mer og mer håpløs og den eneste måten jeg kan se at jeg kan jobbe på er å være ringevikar. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget annet enn å lufte frustrasjonen. Er det noen andre som er i samme situasjon? Jeg syns det er trist at jeg er tvunget til enten å jobbe 100 %, eller 0 % som ringevikar. Trist at det ikke finnes noen mellomting. Anonymkode: 99fb5...05b 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:47 #2 Skrevet i går, 10:47 Jeg har nettopp fått en deltidsjobb. Var lenge like frustrert som deg fordi jeg bare kunne finne fulltidsstillinger. Tilslutt ordnet det seg for meg og jeg fikk deltid. Jeg forstår heller ikke hvorfor alle skal ha heltid, samtidig som det er masse sykefravær i disse stillingene. Anonymkode: a165b...dde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå