AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:08 #1 Skrevet søndag kl. 10:08 Hei, har en kjæreste på 27 år, vi har vært sammen i 1.5 år. Vi har det perfekt utenom når hun drikker av og til. Da blir det ofte krangler. Føler hun ofte blir sur og veldig følsom. Anklager meg for å danse og ta på andre jenter. Noe som jeg ikke har gjort. Og ender opp med å gå eller forsvinne. Gikk greit i starten dette, men etterhvert har eg blitt ganske irritert for syns hun ødelegger en gøy kveld for meg. Å så bruker vi mye tid på å ordne opp. En gang hentet eg henne på julebord, da var hun bare sur i bilen på vei hjem og sa ingenting, eg syns hun var utakknemlig, så eg kjørte først hun hjem, så kjørte eg hjem til meg selv. Endte med at hun tok taxi til meg etterpå, for da fikk hun dårlig sammvittighet etterhvert. Det ender ofte med spy når hun kommer hjem. Går greit, men er litt slitsomt, for eg mister jo et par timer søvn. Men det går greit liksom. Men for to måneder siden kom hun hjem og spydde på do og bæsjet på seg på gulvet. Det sa eg ikke var greit. Og i går kom hun hjem og spydde i senga og våknet opp i sitt eget spy. Eg begynner å bli ganske lei, men når eg snakker med henne, så få hun det til å føles som eg overreagerer og at det er ganske normalt. Jeg drikker jeg og. Endte på sofaen kl 21 etter en oktoberfest for ikke så lenge siden. Hun sier ofte at jeg kan gå ut å drikke meg så dritings så jeg vil, men at jeg får henne til å føle seg drit når hun gjør det. Jeg syns det ikke kan sammenlignes helt. For jeg syns jeg klarer meg selv. Og det går ikke ut over hun. Jeg har aldri blitt frekk eller kranglete mot henne. Jeg er alltid godt humør når eg drikker, og har aldri opplevd noen problemer iforhold til meg selv med alkohol. Kun at det kan bli for mye, at man må hjem tidlig og ting snurrer litt når man kommer hjem. Er veldig usikker på om eg overreagerer? Anonymkode: 2e4a8...812
SPOCA Skrevet søndag kl. 10:46 #2 Skrevet søndag kl. 10:46 Dette høres ikke ut som et godt forhold å være i. Det høres også ut som er ganske sjalu og kontrollerende. Samt at hun sliter med drikkingen, og legger skylden på deg fordi hun ikke klarer å kontrollere eget inntak. Det er verken normalt eller greit å drikke slik at hun kaster opp, bæsjer på seg eller generelt er ekkel i fylla. Her ville jeg satt meg ned med henne og tatt en alvorsprat. Enten må hun få hjelp med drikkingen, for dette er ikke greit eller normalt, ellers hadde jeg ikke giddet dette forholdet. Du må ikke finne deg i å bli tråkket på slik. Min eksmann drakk seg full på samme måte, og det er faktisk ikke greit. Du må ta vare på deg selv. Du fortjener bedre enn noen som behandler deg dårlig. 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:42 #3 Skrevet søndag kl. 11:42 Dette er ikke et normalt forhold til alkohol altså. Hun drikker farlig mye, farlig ofte. Anonymkode: 816e6...b17 2
Slarti Skrevet søndag kl. 11:47 #4 Skrevet søndag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eg begynner å bli ganske lei, men når eg snakker med henne, så få hun det til å føles som eg overreagerer og at det er ganske normalt. Nei det er ikke normalt, og nei du overreagerer ikke. Jeg hadde ikke orket. Og du må være obs på at man ikke endrer seg om man er full. Man bare mister kontrollen. Så er hun frekk i fylla kan hun fort bli det edru også. Kommer sannsynligvis ikke til å bli noe bedre. Kom deg ut av forholdet i tide. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:59 #5 Skrevet søndag kl. 11:59 Hun har jo tydeligvis et alkoholproblem. Jeg, personlig, hadde avsluttet. Du kan ikke "redde" henne. Hun må hjelpe seg selv. Anonymkode: 8aca9...3eb 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #6 Skrevet søndag kl. 12:44 Alkoholen fjerner jo bare grensene. Så denne sjalusien ligger der fra før, hun får bare impulsen til å konfrontere når hun er full. Har du diskutert dette med henne edru? Hvis det skjer mange ganger så ER det jo noe som plager henne. Drikker hun seg full så hun kaster opp hver gang hun drikker? Anonymkode: e5915...089 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:52 #7 Skrevet søndag kl. 12:52 Hun tåler ikke alkohol. Med mindre hun kutter ut alkohol, så ville jeg gjort det slutt. Det kommer bare til å bli verre. Anonymkode: f2bbb...9a1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:01 #8 Skrevet søndag kl. 17:01 Dama di har et alkoholproblem. Anonymkode: ab258...30c 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:07 #9 Skrevet søndag kl. 17:07 Når man er såpass voksen, så er det vanlig å ha kontroll på alkoholinntaket. Man kjenner sine egne grenser og sørger for å stoppe i tide. Å bli så full at man spyr er patetisk. Anonymkode: ac86c...291 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:16 #10 Skrevet søndag kl. 17:16 Hun er ikke den eneste på kloden, bare gå videre. Anonymkode: 37c50...cfe
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:17 #11 Skrevet søndag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, har en kjæreste på 27 år, vi har vært sammen i 1.5 år. Vi har det perfekt utenom når hun drikker av og til. Da blir det ofte krangler. Føler hun ofte blir sur og veldig følsom. Anklager meg for å danse og ta på andre jenter. Noe som jeg ikke har gjort. Og ender opp med å gå eller forsvinne. Gikk greit i starten dette, men etterhvert har eg blitt ganske irritert for syns hun ødelegger en gøy kveld for meg. Å så bruker vi mye tid på å ordne opp. En gang hentet eg henne på julebord, da var hun bare sur i bilen på vei hjem og sa ingenting, eg syns hun var utakknemlig, så eg kjørte først hun hjem, så kjørte eg hjem til meg selv. Endte med at hun tok taxi til meg etterpå, for da fikk hun dårlig sammvittighet etterhvert. Det ender ofte med spy når hun kommer hjem. Går greit, men er litt slitsomt, for eg mister jo et par timer søvn. Men det går greit liksom. Men for to måneder siden kom hun hjem og spydde på do og bæsjet på seg på gulvet. Det sa eg ikke var greit. Og i går kom hun hjem og spydde i senga og våknet opp i sitt eget spy. Eg begynner å bli ganske lei, men når eg snakker med henne, så få hun det til å føles som eg overreagerer og at det er ganske normalt. Jeg drikker jeg og. Endte på sofaen kl 21 etter en oktoberfest for ikke så lenge siden. Hun sier ofte at jeg kan gå ut å drikke meg så dritings så jeg vil, men at jeg får henne til å føle seg drit når hun gjør det. Jeg syns det ikke kan sammenlignes helt. For jeg syns jeg klarer meg selv. Og det går ikke ut over hun. Jeg har aldri blitt frekk eller kranglete mot henne. Jeg er alltid godt humør når eg drikker, og har aldri opplevd noen problemer iforhold til meg selv med alkohol. Kun at det kan bli for mye, at man må hjem tidlig og ting snurrer litt når man kommer hjem. Er veldig usikker på om eg overreagerer? Anonymkode: 2e4a8...812 Herregud menneske, kom deg bort!! Hvis man spyr og bæsjer på seg, må man oppsøke hjelp. Alle normale mennesker med et oppgående forhold til rusmidler, skjønner at man har dratt det for langt og unngår å gjøre det igjen. Hvordan takler du å være rundt noe sånt? Jeg ville heller vært alene for alltid 🤮 Anonymkode: a7ad1...933
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:29 #12 Skrevet søndag kl. 17:29 Sørg for all del at du IKKE gjør denne dama gravid!!!!!!!!!!!!! Du kan IKKE stole på at hennes prevensjon fungerer når hun drikker og spyr som hun gjør! Denne dama har et alvorlig alkoholproblem. Hun greier overhodet ikke å kontrollere hverken hvor mye hun drikker eller egen oppførsel når hun drikker. Hun vet at hun blir så syk som hun blir, hun vet at hun ødelegger forholdet til deg (og andre) - likevel fortsetter hun å drikke altfor mye. Ikke bare det, hun blir tydeligvis bare verre og verre, siden hun nå både spyr og bæsjer på seg i fylla. Denne dama trenger ikke bare terapi for å slutte å misbruke alkohol, hun trenger også terapi mtp. hvorfor hun drikker, sin sjalusi m.m. DU, Ts, du kan ikke endre henne. Du kan ikke tvinge henne til å slutte å drikke, og uten langvarig terapi, bli totalavholdskvinne og holde seg unna alkohol noen år, så er hun ikke skikket til å hverken være en god partner eller mor. Om du fortsetter med denne dama og gjør henne gravid, så vil det være stor risiko for at ditt barn vil få permanente hjerneskader pga. mors voldsomme alkoholforbruk før hun ev. oppdager at hun er gravid. Siden hennes alkoholmisbruk er så stort kan du virkelig ikke sjanse på at hun vil eller vil greie å bli totalavholds hvis hun skulle bli gravid. Kan du leve med vissheten at du frivillig fikk barn med henne, hvis barnet viser seg å ha fått en nevrologisk utviklingsskade som kan skyldes hennes alkoholmisbruk? Siden du har hjulpet henne, vasket opp etter henne, kjører henne osv. så er du dessuten i praksis også blitt medavhengig. Så hun har ingen grunn til å slutte å drikke. Om du beskytter deg selv, går ut av forholdet og er ærlig med henne om at du går pga. hennes alkoholmisbruk og at hun ikke kan være i et forhold så lenge hun ikke har gått i terapi og blitt totalavholdskvinne - da er sjansen faktisk større for at hun innser at hun er i ferd med å ødelegge livet sitt pga. alkoholen, at det å drikke alkohol for henne er en form for selvskading som også gjør at hun selv støter folk fra seg. For med den alderen dere er i så er det bare et tidsspørsmål før hennes venner også vil trekke seg unna, fordi de utvikler seg, blir modne, får sunne forhold, vil fokusere på sunnere verdier, kanskje får barn osv. Men du, Ts, du kan ikke gjøre noe. Du må nå beskytte deg selv, og det gjør du kun ved å komme deg raskt ut av dette forholdet. Ikke ha sex med henne før du avslutter forholdet, for du kan virkelig, virkelig ikke sjanse på at du gjør henne gravid før du går!!! Du virker som en fin og ansvarlig mann, så jeg tror ikke du vil ønske en slik mor til dine fremtidige barn. Du vil finne en kvinne uten så store problemer i seg selv og så store alkoholproblemer. Dette forholdet du er i nå har ingen fremtid! ❤️ Anonymkode: feeca...ec5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå