AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:21 #41 Skrevet søndag kl. 22:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hvorfor bryr du deg om hva jeg har kjøpt til mine kollegaer? På deg selv kjenner du andre tenker du? Om du ikke liker bøker og ble svært skuffet over å få en bok er det andre som setter pris på det. Mine kollegaer har jeg jobbet sammen med i 20 år. Da kjenner man hverandre godt. Naboen vår kommer hver jul med noe hjemmelaget julekake fra et annet land. Tradisjon for de å gi til naboer. Vi takker høflig og spiser de til kaffen da de kommer inn. Eller burde jeg sagt æsj, liker ikke disse kakene du burde spurt først hva vi liker? 😅 sosiale ferdigheter er greit å ha Anonymkode: 92836...bfd Beklager altså, men du spurte og jeg svarte. Og du er tydeligvis veldig fornøyd med gavene du har kjøpt, så lykke til og god jul. 😊 Anonymkode: f3461...faf 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:37 #42 Skrevet søndag kl. 22:37 Bøker er en fin gave, men de må alltid ha byttelapp i. Bøker fulle av «visdomsord» og floskler er for … spesielt interesserte. Jeg ville aldri gitt gaver til noen uten at det er avtalt. Det blir pinlig for dem hvis de ikke har gave til deg. Anonymkode: 13f7c...1d0 4
godfisk Skrevet søndag kl. 22:39 #43 Skrevet søndag kl. 22:39 Vi har heldigvis ikke kultur for å gi hverandre julegaver på jobben min. Jeg blir ganske stresset npr jeg får gaver fra personer jeg ikke har på gavelisten min. I løpet av året kjører jeg imidlertid en gang iblant små stunt og legger små overraskelser på arbeidsplassen til de jeg setter ekstra pris på. I morgen tenker jeg å komme ekstra tidlig på jobb for å sette frem litt sjokolade og småting siden adventen har begynt.
AnonymBruker Skrevet i går, 01:25 #44 Skrevet i går, 01:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bøker er en fin gave, men de må alltid ha byttelapp i. Bøker fulle av «visdomsord» og floskler er for … spesielt interesserte. Jeg ville aldri gitt gaver til noen uten at det er avtalt. Det blir pinlig for dem hvis de ikke har gave til deg. Anonymkode: 13f7c...1d0 Kanskje ikke i din krets, men i min krets setter vi pris på det. Alkohol er ikke noe jeg hadde kjøpt da ingen av oss drikker. Etter jeg opprettet denne tråden snakket jeg med kollegaen min på tlf i kveld. Vi er også nære venninner. Sa jeg hadde kjøpt en liten gave til henne og resten av gjengen. Hun bare: ååååh så hyggelig, det setter jeg stor pris på. Det er ofte jeg ber alle 4 hjem til meg på ost og kjeks, så har vi møte her hjemme. Alle setter stor pris på det, og ingen får angst for at de må invitere tilbake til det samme. Vi har stilt opp for hverandre om det er flytting eller oppussing. Da jeg opplevde mitt livs krise for et år siden da uventet dødsfall, kom to av de bort til meg samme kveld. Vi har vært på utallige firmaturer sammen, hotell og fester. Vi kjenner hverandre godt. Noen tar med ekstra godt på jobb noen ganger og bestiller thai mat til hele gjengen når vi har møter. Vi er rause alle veier og jeg skjønner jeg er heldig da jeg leser kommentarene her inne. Anonymkode: 92836...bfd 2
AnonymBruker Skrevet i går, 03:58 #45 Skrevet i går, 03:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje ikke i din krets, men i min krets setter vi pris på det. Alkohol er ikke noe jeg hadde kjøpt da ingen av oss drikker. Etter jeg opprettet denne tråden snakket jeg med kollegaen min på tlf i kveld. Vi er også nære venninner. Sa jeg hadde kjøpt en liten gave til henne og resten av gjengen. Hun bare: ååååh så hyggelig, det setter jeg stor pris på. Det er ofte jeg ber alle 4 hjem til meg på ost og kjeks, så har vi møte her hjemme. Alle setter stor pris på det, og ingen får angst for at de må invitere tilbake til det samme. Vi har stilt opp for hverandre om det er flytting eller oppussing. Da jeg opplevde mitt livs krise for et år siden da uventet dødsfall, kom to av de bort til meg samme kveld. Vi har vært på utallige firmaturer sammen, hotell og fester. Vi kjenner hverandre godt. Noen tar med ekstra godt på jobb noen ganger og bestiller thai mat til hele gjengen når vi har møter. Vi er rause alle veier og jeg skjønner jeg er heldig da jeg leser kommentarene her inne. Anonymkode: 92836...bfd Så fint. Men bokhandelen legger alltid en byttelapp inn hvis du spør. Anonymkode: 13f7c...1d0 2
Hactar Skrevet i går, 06:39 #46 Skrevet i går, 06:39 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man gir ikke byttelapp på slikt. Man gir heller ikke byttelapp på en sjokoladeplate eller en te tilfelle de ikke liker. Om de ikke liker boka så kan de gi den til noen andre. Om mine kollegaer har så mange bøker at de ikke vet hvor de skal gjøre av de vet du ingenting om. Anonymkode: 92836...bfd Jeg synes det er hyggelig å gi en byttelapp i tilfelle de får flere av samme boken. Er ikke bare å få noen andre til å spise den opp, slik som med sjokolade. Kan så klart prøve å finne noen med samme smak i bøker som ikke har den fra før å gi den videre til, men det burde ikke være nødvendig når bokhandlerne er så greie med bytting. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:40 #47 Skrevet i går, 06:40 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jobber du i det private? Jeg jobber i kommunal sektor, og der er det regler mot å ikke ta i mot gaver som koster mer enn 200 kroner. Hadde jeg fått en så dyr gave av kollega hadde jeg begynt å lure på etikken til vedkommende. Vurderer selv å gi en gave til min kollega, men vi er bare to personer (vedkommende er min sjef). Men da blir det til en verdi av maks 150 kroner. Anonymkode: f2f20...3da Jeg jobber i fylkeskommunen som har samme type regel, men det gjelder da virkelig ikke gaver som utveksles mellom kollegaer. Du har åpenbart misforstått hensikten med denne regelen. Anonymkode: 59ed9...700 4 1
BobbySocks Skrevet i går, 06:43 #48 Skrevet i går, 06:43 Det høres veldig hyggelig ut! Sitatbok fra Komgen kunne jeg og tenkt meg, nå må jeg google.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #49 Skrevet i går, 06:50 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Voldsomt til muggen stemning for at jeg velger å gi kollegaene mine ei fin bok til jul.. Anonymkode: 92836...bfd Ikke bry deg, KG er full av mugne folk som alltid skal klage på de som starter en tråd. Spesielt rundt jul, når det meste av gaver er negativt uansett. Anonymkode: ed258...bfc 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:50 #50 Skrevet i går, 10:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke bry deg, KG er full av mugne folk som alltid skal klage på de som starter en tråd. Spesielt rundt jul, når det meste av gaver er negativt uansett. Anonymkode: ed258...bfc Jeg ser det. Ser for meg en viss type folk med lav sosioøkonomisk status Anonymkode: 92836...bfd
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #51 Skrevet i går, 10:59 AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 2.03): Kjøper dere julegaver til kollegaer? Vi er 5 kollegaer på min avd. Har kjøpt til alle 4. Kjøpte bok av Per Fugli med sitater til 2 av de. Gullkorn fra kong Harald til de 2 andre. Kjenner kollegaene mine svært godt gjennom mange år, og håper gaven treffer. Kjøpte ulike bøker, da jeg føler noe passet bedre til den ene enn den andre. ca 250 kr pr pers. Anonymkode: 92836...bfd Jeg synes bøker er en fin gave og gir det ofte selv, men de bøkene du nevner hadde jeg styrt unna. For meg blir det et signal om at man ikke kjenner personen godt nok til å velge en bok som passer spesifikt til vedkommende, så man velger noe veldig enkelt som passer «alle». Ingen tanke bak liksom. Anonymkode: 3cce5...b31
AnonymBruker Skrevet i går, 11:14 #52 Skrevet i går, 11:14 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ser det. Ser for meg en viss type folk med lav sosioøkonomisk status Anonymkode: 92836...bfd Eller mangel på sosiale antenner ved å gi gaver uten avtale. Anonymkode: b5aea...a2b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:54 #53 Skrevet i går, 12:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser det. Ser for meg en viss type folk med lav sosioøkonomisk status Anonymkode: 92836...bfd Veldig merkelig utsagn fra en som gir bort bøker med «gullkorn» fra kongen. Anonymkode: 13f7c...1d0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:12 #54 Skrevet i går, 14:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller mangel på sosiale antenner ved å gi gaver uten avtale. Anonymkode: b5aea...a2b Må man ha en avtale før man kan gi noen en gave? Må denne være skriftlig og undertegnet av to vitner også? Anonymkode: 59ed9...700 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #55 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eller mangel på sosiale antenner ved å gi gaver uten avtale. Anonymkode: b5aea...a2b Du er den personen som er inne i alle tråder og lager kvalme. Du har mye sinne og bitterhet i deg, og du får det ikke bedre ved å være kjip i alle kommentarfelt. Anonymkode: 92836...bfd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #56 Skrevet 12 timer siden Vi kjøper ikke julegaver. Men vi gjør/gir masse annet jula! En kollega har barn, og hver gang de har laget julekaker eller julegodis, så får alle på kontoret en liten pose. Jeg og en annen kollega pynter litt på alle sine pulter. En annen lager hjemmelaget gløgg til alle. Vi gjør ofte slikt igjennom hele året da. Hjemmelaget godis fra ungene, en liten pose sjokolade/godis etter en reise, hjemmelaget bakst, syltetøy fra hagen, ett påskeegg... Til sammens gir vi sikkert små oppmerksomheter til langt høyere pris i løpet av ett år. Jeg synes det er kjempekoselig 💕 Synes for øvrig bøker er fantastisk gave! En ting er at jeg leser mye selv, men man trenger heller ikke byttelapp! Både Ark og Norli bytter vanligvis så lenge boken ser ulest ut, og de har den i sortimentet! Anonymkode: 2fe8d...e06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå