Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er mann og ante ikke at det fantes folk som ikke brukte såpe på kroppen under dusjing. Ok, kanskje en og annen åpenbart ustelt type som vandrer rundt i parken med en svær tøypose over skulderen mens han brøler til fugler, men ikke andre. Virkelig helt fremmed for meg. 

Jeg dusjer hyppig, i utgangspunktet en gang om dagen, og bruker alltid såpe. Ofte to ganger i underlivet for å være sikker på at ikke kona utsettes for noen rester, men uansett minst en. 

Anonymkode: 1f70e...0fe

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perfekte julegave til mannen. Kan brukes på hår/hode, bil, kropp, verksted, moped, hus og båt.

714TEOOWb9L._AC_UF10001000_QL80_.thumb.jpg.31c31072d6de1aa34323176c0c1c8e62.jpg

Anonymkode: 6b6b9...b19

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er mann og ante ikke at det fantes folk som ikke brukte såpe på kroppen under dusjing. Ok, kanskje en og annen åpenbart ustelt type som vandrer rundt i parken med en svær tøypose over skulderen mens han brøler til fugler, men ikke andre. Virkelig helt fremmed for meg. 

Jeg dusjer hyppig, i utgangspunktet en gang om dagen, og bruker alltid såpe. Ofte to ganger i underlivet for å være sikker på at ikke kona utsettes for noen rester, men uansett minst en. 

Det er en del autister som ikke vasker seg ordentlig eller ofte nok. Flere av dem er i jobb. De får en rar, søtlig lukt som er veldig spesiell. Jeg kan lukte det på bussen, og jeg har dårlig luktesans. De lukter på en måte litt som en plante.

Anonymkode: 95bc2...6ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Snskk om å ta av.

Anonymkode: 09fd7...399

Snakk om at ting kan gå over hodet på en... 😂

Men når det er sagt, ville jeg ikke tatt i en person som ikke bruker såpe. Jeg jobbet med en sånn, som oppriktig trodde at huden renset seg selv.. 

Vi holdt på å krepere, og han fikk ikke jobbe videre utover det prosjektet han var ansatt på. 

Han satt og preket så fint om hvor ren og luktfri han var, mens resten satt og holdt pusten 😂😂

Anonymkode: 91e3a...43a

• Liker 4
Skrevet

Mange menn er så ekle. Min sitter og tisser, han bruker kroppssåpe, sjampo og balsam, og selvsagt vasker hendene etter dobesøk. 
Men han har en kompis som er åpen om at han ikke vasker ræva si. Han mener såpa renner ned i sprekken. Får lyst å spy. 

Anonymkode: 35e21...13b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den perfekte julegave til mannen. Kan brukes på hår/hode, bil, kropp, verksted, moped, hus og båt.

714TEOOWb9L._AC_UF10001000_QL80_.thumb.jpg.31c31072d6de1aa34323176c0c1c8e62.jpg

Anonymkode: 6b6b9...b19

😆

Anonymkode: 62fb3...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er en del autister som ikke vasker seg ordentlig eller ofte nok. Flere av dem er i jobb. De får en rar, søtlig lukt som er veldig spesiell. Jeg kan lukte det på bussen, og jeg har dårlig luktesans. De lukter på en måte litt som en plante.

Det visste jeg ikke, men det kan jeg godt forstå.

Jeg er helt uten luktesans, faktisk. Nettopp derfor føler jeg nok også behov (eller ansvar) for å være litt ekstra nøye med hygienen. Ikke autist på noe vis, altså. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men han har en kompis som er åpen om at han ikke vasker ræva si. Han mener såpa renner ned i sprekken. Får lyst å spy. 

Anonymkode: 35e21...13b

Samme med en del kvinner som mener begge sider er helt selvrensende. Mulig det men det lukter.

Anonymkode: c97ad...3a2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eller er det bare jeg som synes min er ekkel som ikke gjør det…? Han mener jeg maser og gnåler. Men jeg synes han kan bruke såpe… 

Anonymkode: a68d2...26b

Dusjer han uten såpe eller dusjer han ikke heller? Hva med håret og rumpa og ballene? Håper han vasker seg under forhuden? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme med en del kvinner som mener begge sider er helt selvrensende. Mulig det men det lukter.

Anonymkode: c97ad...3a2

Vagina er selvrensende, men de vasker jo resten utvendig.

Anonymkode: 6d57d...5a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vagina er selvrensende, men de vasker jo resten utvendig.

Anonymkode: 6d57d...5a3

Mange blander nok vagina og vulva og vasker ikke utsiden heller.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men da trenger de jo hjelp til daglig pleie! Da er det oppfølgingen deres som ikke er bra nok. Jeg har selv en gutt på 15 med autisme som får godt stell både hjemme og på internatet der han har avlastning. De har også selvstendighetstrening. Men han vil alltid være avhengig av hjelp. Autister fortjener da også å føle seg freshe og velstelte ❤️ 

Anonymkode: 936b9...198

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eller er det bare jeg som synes min er ekkel som ikke gjør det…? Han mener jeg maser og gnåler. Men jeg synes han kan bruke såpe… 

Anonymkode: a68d2...26b

Mannen din har ikke lært basal hygiene hjemme. Du bør ta det opp med foreldrene hans. De har ikke gjort jobben sin. Og så må du vurdere selv om du orker å bo sammen med en sånn gris.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men da trenger de jo hjelp til daglig pleie! Da er det oppfølgingen deres som ikke er bra nok. Jeg har selv en gutt på 15 med autisme som får godt stell både hjemme og på internatet der han har avlastning. De har også selvstendighetstrening. Men han vil alltid være avhengig av hjelp. Autister fortjener da også å føle seg freshe og velstelte ❤️ 

Anonymkode: 936b9...198

Ja. En av dem er min bror i 30-årene. Han har fått all den hjelp han kan få, nemlig til å komme seg i fast arbeid. Han har får hjelp av familien (og banken) til å kjøpe bolig. Han er ikke noe flink til å vakker boligen heller, men har fått seg robotsrøvsuger. Og vi i familien ovetaler ham til å gjøre viste tingene jevnlig, som å klippe håret og rense ørene, og til grundig dusj og dress før store dager. Men han er ikke så interessert i å lukte godt. Han synes det er ubehagelig å dusje og vaske håret, så han utsetter det. Han fikk diagnose først som voksene fordi gang er velfungerende. Han stinker ikke. Men han lukter en del ganger ..pussig. og det er noe av det jeg tror holder ham tilbake fra å få seg dame (som han drømmer om å få). Men vi i familien jobber med at han skal ta bedre vare på hygiene og helse. Han er ryddig og målrettet på jobb og andre områder. Men vil gjerne at ei dame skal ta ham med storm og ta styring i hjemmet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Shampo på hele kroppen, den var ny. Hva er det som gjør til at dette foretrekkes fremfor dusjsåpe?

Anonymkode: 09fd7...399

Den gjør samme nytta, så slipper vi to såper i dusjen.

Anonymkode: a6d92...73e

Skrevet

Min gjør, men han er dårlig til å bruke intimsåpe eller annen såpe når han vasker bak forhuden. Han skyller bare med vann der dessverre. Kan lukte nydelig av han ellers, mens det noen ganger lukter gammel skitten pikk hvis jeg skal gå ned på han og jeg drar bak forhuden. Blir ingen bj da. Det nekter jeg.

Har sagt det sååå mange ganger at han også må vaske med intimsåpe når han drar bak forhuden, men han insisterer på at man bare trenger å bruke vann der og at såpe tørker ham ut der nede😫

Ellers er han verdens beste mann, så har bare godtatt det. 

Anonymkode: 35349...1a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min gjør, men han er dårlig til å bruke intimsåpe eller annen såpe når han vasker bak forhuden. Han skyller bare med vann der dessverre. Kan lukte nydelig av han ellers, mens det noen ganger lukter gammel skitten pikk hvis jeg skal gå ned på han og jeg drar bak forhuden. Blir ingen bj da. Det nekter jeg.

Har sagt det sååå mange ganger at han også må vaske med intimsåpe når han drar bak forhuden, men han insisterer på at man bare trenger å bruke vann der og at såpe tørker ham ut der nede😫

At noen kan godta dette er mer enn jeg kan begripe. Du må ha lavt selvbilde.

Anonymkode: 444ed...e4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lukter han vondt og framstår skitten? Er dette et faktisk hygieneproblem eller "du vil at han skal gjøre det du mener er riktig:-problem?

-Vi trenger såpe en gang i måneden.

Anonymkode: d59c9...f2e

Sånne typer mennesker må bo med likesinnede som ikke liker vaske seg.

Anonymkode: eccda...b58

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han kan vaske med olje. Det tørker ikke ut penishodet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er mann, og jeg bruker ikke dusjsåpe eller sjampo.

Jeg bruker håndsåpe på hele kroppen inkludert håret. Parfymefri flytende Lano håndsåpe som jeg kjøper billig i store kanner.

Såpens hovedoppgave er jo å løse opp fett og smuss, og det gjør billig håndsåpe like bra som en hvilken som helst kostbar spesialsåpe.

Anonymkode: 1edc3...cc2

Hehe, makan til gnitabog 

Anonymkode: 86e0a...63e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...