AnonymBruker Skrevet i går, 10:05 #81 Skrevet i går, 10:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og det etter å ha satt meg grundig i det medisinske. Anonymkode: 6df81...396 Er du utdannet innen medisin? Hvis ikke forstår jeg ikke hvordan du kan påstå at du kunne ha god nok oversikt over «det medisinske». Anonymkode: f8d7b...28a 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:16 #82 Skrevet i går, 10:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du blander en hel gruppe som er telt mot vaksiner med f.eks de som med rette var skeptiske til covidvaksinen. Selv kjenner jeg flere som fikk ekstremt sjeldne krefttypene etter vaksinen, og som har blitt rapportert inn. Så det går an å ha to tanker i hodet. Også litt nysgjerrig på hva du kaller konspirasjonsteorier. Jeg synes det er morsomt og interessant at, det er vel 50% av alle konspirasjonsteorier i ettertid ble bevist å være sanne. Watergate var jo og en konspirasjonsteori... Lablekkasjen i Wuhan var også det. Til de ga ut et statement om at de ikke kunne utelukke at viruset vet produsert i laben. Så greit å ta for seg "konspirasjonsteorier" og få all fakta på bordet. Men ja, enkelte konspirasjonsteoretikere er så utrolig forutsigbare. Det er eksakt de samme tingene de snakker om og tror. Anonymkode: 6df81...396 Godt skrevet! Anonymkode: b156f...fa5
Mindroot Skrevet i går, 10:16 #83 Skrevet i går, 10:16 (endret) Først og fremst så er det umulig å diskutere her inne , det er umulig å vite hvem som skrev hva fordi alle heter "anonym bruker". For det andre så er fluor anbefalt for barn også - derfor er det fullstendig uinterressant å tenke hva et voksent menneske gjør med melllombørster, tanntråd og lignende. Endret i går, 10:26 av Mindroot
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #84 Skrevet i går, 10:29 Mindroot skrev (3 minutter siden): Først og fremst så er det umulig å diskutere her inne siden alle heter "anonym bruker", for det andre så er fluor anbefalt for barn også - og det er egentlig ikke så interressant hva et voksent menneske gjør med melllombørster tanntråd og lignende, - det er også noe som heter syreskader o.l. Vanlig fluoridtannkrem har ikke spesielt god effekt mtp erosjoner. Tannkrem med tinnfluorid har vist seg å ha noe bedre effekt. Ja, fluorid er anbefalt for barn også. Min flere tiår lange erfaring er at disse som er motstandere av fluorid er umulige å diskutere med, de vil ikke høre og de forstår ikke. Da må de heller bli fortalt konsekvensene av valget sitt eller andre forebyggende tiltak de kan gjøre. Veldig ofte nekter de også for at det kan tas røntgenbilder av tennene, både av egne og av sine barns tenner. Informasjonen om tanntråd er relevant fordi enkelte tror at det kun er karies man kan bli rammet av. Også barn kan få gingivitt og tannstein. Anonymkode: f8d7b...28a 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #85 Skrevet i går, 10:31 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er du utdannet innen medisin? Hvis ikke forstår jeg ikke hvordan du kan påstå at du kunne ha god nok oversikt over «det medisinske». Anonymkode: f8d7b...28a "Satt meg grundig inn i" sagt av konspirasjonsteoretikere betyr som regel at de har sett et par-tre konspirasjosnvideoer på YouTube. Anonymkode: 27475...090 2
Mindroot Skrevet i går, 10:36 #86 Skrevet i går, 10:36 Ok. Uansett. Denne tråden er helt meningsløs for min del. Da har jeg lært til neste gang at jeg ikke gidder å kaste bort tida mi i en tråd hvor alle heter "anonym bruker". Total waste of time.
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #87 Skrevet i går, 10:49 Mindroot skrev (12 minutter siden): Ok. Uansett. Denne tråden er helt meningsløs for min del. Da har jeg lært til neste gang at jeg ikke gidder å kaste bort tida mi i en tråd hvor alle heter "anonym bruker". Total waste of time. Ja, noen kan sikkert synes det er vanskelig å lese anonymkodene på slutten av hvert innlegg. Anonymkode: f8d7b...28a
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #88 Skrevet i går, 12:15 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En viktig presisering her er at amalgamforbudet ikke kom fordi man mente det var utrygt for pasientene å gå rundt med herdede amalgamfyllinger i tennene, men hovedsakelig av miljømessige hensyn. En eventuell helserisiko var/er uansett størst for tannhelsepersonell, ikke pasienten. Anonymkode: f8d7b...28a Jada, liten risiko for pasienten bla bla. Jeg ble kronisk syk etter uansvarlig fjerning av flere amalgamfyllinger på en gang, og jeg er ikke alene om å ha opplevd det. Så det å stole hva helsemyndighetene sier for å beskytte rævva si har utgått for min del. Anonymkode: 66096...aee 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #89 Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du utdannet innen medisin? Hvis ikke forstår jeg ikke hvordan du kan påstå at du kunne ha god nok oversikt over «det medisinske». Anonymkode: f8d7b...28a Man må være utdannt for å lese listene med bivirkninger og hvor lite vaksinen var utprøvd? De gikk jo ikke god for at den var sikker heller, de sa faktisk at det var naturlig at noen eldre kom til å dø av vaksinen, for de døde jo uansett. Og så sa de at de ikke visste langtidsbivirkningene av vaksinen, og heller ikke hvor godt den virket. Så NEI TAKK! Anonymkode: 66096...aee 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #90 Skrevet i går, 12:45 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Man må være utdannt for å lese listene med bivirkninger og hvor lite vaksinen var utprøvd? De gikk jo ikke god for at den var sikker heller, de sa faktisk at det var naturlig at noen eldre kom til å dø av vaksinen, for de døde jo uansett. Og så sa de at de ikke visste langtidsbivirkningene av vaksinen, og heller ikke hvor godt den virket. Så NEI TAKK! Anonymkode: 66096...aee Lykke til med å finne legemidler eller vaksiner uten bivirkninger! Anonymkode: f8d7b...28a 1 1
Chantielle Skrevet 22 timer siden #91 Skrevet 22 timer siden Ryddet for brukerdebatt. Chantielle mod.
I Grosny Skrevet 21 timer siden #92 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Universitetsutdanning kan gi deg et ganske mye bredere syn på problemstillinger og også en evne til å ta til seg kunnskap fra flere hold. Jeg kjenner også mange høyt utdannede og godt ressurssterke folk som avventet vaksinen. Det viste bare god dømmekraft og evne til kritisk tenkning. Som jo er noe man får øvd seg på i høyere utdanning. Trekke ut viktige info fra flere kilder. Jeg hoppet også over. Og det etter å ha satt meg grundig i det medisinske. Anonymkode: 6df81...396 Jeg tror det er stor forskjell på de som tar universitetet rett etter videregående og de som er over 30. De over 30 har ballast nok til å sette spørsmål ved ganske mye, mens de unge har såpass mye mindre livserfaring at de sluker lærdommen mere rått. Når det er sagt, de tidlig utdannede plukker jo opp veldig mye når også de blir eldre. Alder gjør mye. Ei vis dame sa en gang: "den beste yrkesalderen er 40-60, ung nok til å orke mye og gammel nok til å forstå mye. Hvordan man bruker årene teller, og de utdannede får gjerne større utviklingsmuligheter enn de som på papiret har mindre kvalifikasjoner. Å hente kunnskap fra mange hold trenger man ikke utdannelse for, det holder f.eks. lenge å være idrettsutøver. Mange idrettsutøvere plukker informasjon på alle mulige steder og de finner ut hva de beste har gjort og hvordan de har lært det. En yrkesgruppe som er særlig flinke til å finne utvikling, kunnskap og læremåter er forresten kunstnerne. Endret 21 timer siden av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #93 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lykke til med å finne legemidler eller vaksiner uten bivirkninger! Anonymkode: f8d7b...28a Jeg velger å ikke oppsøke bivirkninger om jeg ikke er så syk at jeg trenger medisiner. Det å gi en medisin til "alle" før en sykdom har oppstått, må jo også være tidenes forretningside fra den medisinske industrien. Anonymkode: 66096...aee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå