AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:35 #81 Skrevet søndag kl. 10:35 Vil tro at det er enklest for henne å opprette ett ENK. Kjøpe inn materialer og selge malerier gjennom dette. Anonymkode: 1013b...225
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:35 #82 Skrevet søndag kl. 10:35 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det ikke så mange som klarer å ta på seg skattefrie småjobber, da. Jeg har ikke sjangs, selvom jeg kan jobbe litt i en tilrettelagt stilling (kan jobbe når jeg er i form). Kan liksom ikke si "jeg kommer når jeg kommer og blir så lenge jeg klarer" om noen skal betale deg for å klippe gresset. Men det kan i tilrettelagte stillinger i bedrifter. Anonymkode: ec0dc...510 Det har lite med hva hver enkelt klarer å gjøre. Jeg skisserer her hva man med loven i hånd kan gjøre. Og da er summene korrekte. Egentlig er de høyere, siden man kun går ut fra overskuddet etter fradrag. Anonymkode: a3919...c98
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 10:35 #83 Skrevet søndag kl. 10:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trenger ikke ro. Når jeg snakket om 5 år vil alle forstå at dette gjelder bakover i tid. Du påsto det ikke fins noen 5-års regel. Ergo kan vi gå ut fra at for mindre enn 5 timer siden visste jeg mer om dette enn deg. Sannsynligvis nå også. Anonymkode: a3919...c98 Hvorfor fossror du da hvis du ikke trenger å ro?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:36 #84 Skrevet søndag kl. 10:36 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Hvorfor fossror du da hvis du ikke trenger å ro? Jeg tror vi er ferdige med dette. Les deg ytterligere opp, om du er interessert. Anonymkode: a3919...c98
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:38 #85 Skrevet søndag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har lite med hva hver enkelt klarer å gjøre. Jeg skisserer her hva man med loven i hånd kan gjøre. Og da er summene korrekte. Egentlig er de høyere, siden man kun går ut fra overskuddet etter fradrag. Anonymkode: a3919...c98 Det er greit det. Men bør spesifiseres. I teorien kan man vel tjene millioner og likevel ikke få trekk i trygd, så lenge de millionene er inntekt som ikke skal regnes med. Anonymkode: ec0dc...510
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 10:40 #86 Skrevet søndag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror vi er ferdige med dette. Les deg ytterligere opp, om du er interessert. Anonymkode: a3919...c98 Jeg skal be arbeidsgiver (skatteetaten) lage et kurs om å fremføre fradrag når jeg kommer på jobb i morgen.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:47 #87 Skrevet søndag kl. 10:47 Huldra-78 skrev (29 minutter siden): Å klare å selge bilder for over 200 000 kr, på to år. Da er hun veldig produktiv, har klart å finne seg et uuttømmelig marked og i samme slengen holdt seg unna både aviser og kunstkritikere... Vet nå ikke om jeg tror på denne historien, jeg. Trenger ikke være produktiv av den grunn. Kan være snakk om 10 bilder i året - ikke et bilde i måneden engang. Kan være 2 bilder, kan være 200. Hvem vet. Anonymkode: ec0dc...510
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:52 #88 Skrevet søndag kl. 10:52 Grønnsaksvaffel skrev (12 minutter siden): Jeg skal be arbeidsgiver (skatteetaten) lage et kurs om å fremføre fradrag når jeg kommer på jobb i morgen. Du er jo helt besatt av begrepet "fremføre", det er da virkelig ikke det som er poenget her. Anonymkode: f0101...db2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:53 #89 Skrevet søndag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er jo helt besatt av begrepet "fremføre", det er da virkelig ikke det som er poenget her. Anonymkode: f0101...db2 La det ligge. Eller blir vi aldri ferdig med det. Anonymkode: a3919...c98
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 11:01 #90 Skrevet søndag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er jo helt besatt av begrepet "fremføre", det er da virkelig ikke det som er poenget her. Anonymkode: f0101...db2 Fremføre fradrag er ditt uttrykk 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:09 #91 Skrevet søndag kl. 11:09 Grønnsaksvaffel skrev (7 minutter siden): Fremføre fradrag er ditt uttrykk 🤷♀️ Er du helt fjern? Jeg har jo allerede sagt at det ikke var jeg som skrev den setningen, jeg har ikke brukt det uttrykket i det hele tatt. Anonymkode: f0101...db2
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 11:12 #92 Skrevet søndag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du helt fjern? Jeg har jo allerede sagt at det ikke var jeg som skrev den setningen, jeg har ikke brukt det uttrykket i det hele tatt. Anonymkode: f0101...db2 Hvor har du skrevet at du ikke skrev den setningen?
Huldra-78 Skrevet søndag kl. 11:12 #93 Skrevet søndag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Trenger ikke være produktiv av den grunn. Kan være snakk om 10 bilder i året - ikke et bilde i måneden engang. Kan være 2 bilder, kan være 200. Hvem vet. Anonymkode: ec0dc...510 Vel, om denne vennen faktisk maler bilder, som selges for ca 10000 pr bilde, så er det ganske store lerret og det skal være motiv som faktisk faller i smak hos den som kjøper det. Jeg kjenner to som er habile kunstnere, har hatt små, lokale utstillinger. Tar ca 6000 for ett bilde på 50x90. De bruker gjerne både to og tre måneder på ett bilde. Så skal de finne noen som vil betale prisen. Igjen; Denne historien går ikke opp... Men det ble startet en tråd som kunne få nevne ufør og trygd, så da er vel målet oppnådd?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:15 #94 Skrevet søndag kl. 11:15 Huldra-78 skrev (1 minutt siden): Vel, om denne vennen faktisk maler bilder, som selges for ca 10000 pr bilde, så er det ganske store lerret og det skal være motiv som faktisk faller i smak hos den som kjøper det. Jeg kjenner to som er habile kunstnere, har hatt små, lokale utstillinger. Tar ca 6000 for ett bilde på 50x90. De bruker gjerne både to og tre måneder på ett bilde. Så skal de finne noen som vil betale prisen. Igjen; Denne historien går ikke opp... Men det ble startet en tråd som kunne få nevne ufør og trygd, så da er vel målet oppnådd? Mens andre bruker kortere tid og kan ta bedre betalt. Det er jo veldig individuelt. Jeg er ufør og har tjent over 100K i år, men har ikke jobbet så veldig mye for det - men jeg får bra betalt. Anonymkode: ec0dc...510
Huldra-78 Skrevet søndag kl. 11:17 #95 Skrevet søndag kl. 11:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mens andre bruker kortere tid og kan ta bedre betalt. Det er jo veldig individuelt. Jeg er ufør og har tjent over 100K i år, men har ikke jobbet så veldig mye for det - men jeg får bra betalt. Anonymkode: ec0dc...510 Med å male bilder?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:18 #96 Skrevet søndag kl. 11:18 Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden): Hvor har du skrevet at du ikke skrev den setningen? Innlegg 74. Anonymkode: f0101...db2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:19 #97 Skrevet søndag kl. 11:19 Huldra-78 skrev (Akkurat nå): Med å male bilder? Nei, jeg gjør noe digitalt. Poenget et at man vet aldri hvor mye innsats som ligger til grunn. Noen har sinnsykt talent og tjener jo lettere penger fordi folk er villig til å betale mer. Anonymkode: ec0dc...510
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 11:21 #98 Skrevet søndag kl. 11:21 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Innlegg 74. Anonymkode: f0101...db2 Beklager, jeg så ikke det innlegget. Endret søndag kl. 11:22 av Grønnsaksvaffel
Huldra-78 Skrevet søndag kl. 11:23 #99 Skrevet søndag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg gjør noe digitalt. Poenget et at man vet aldri hvor mye innsats som ligger til grunn. Noen har sinnsykt talent og tjener jo lettere penger fordi folk er villig til å betale mer. Anonymkode: ec0dc...510 Jeg peker bare på at det kan ta lang tid å ferdigstille malerier, for å vise hvorfor jeg finner hele hovedinnlegget som en liten trigger. Nå har folk fått lov til å snakke litt mer negativt om de som er ufør. Her fikk de også mulighet til å dra inn både skattesvindel OG trygdesvindel. Blir veldig feil av deg å dra inn noen helt annet som grunnlag for ekstra inntekt. Det å sammenligne med noe digitalt, med å male bilder. Det blir litt eple og pærer...
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 11:25 #100 Skrevet søndag kl. 11:25 Det skal mye til for at en "arbeidskrevende" hobby blir ansett som næring fordi man må ta hensyn til "lønn" ved beregningen av om hobbyen er egnet til å gå med overskudd. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå