AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg ser ofte at folk sier at de vil ha sex tidlig for å sjekke om de er kompatible. Det høres logisk ut, men jeg kjenner at noe skurrer litt for meg. Hva er det man egentlig prøver å finne ut? Og hvorfor kan man ikke snakke om det først? For meg virker det som om sex blir brukt som test fordi kommunikasjonen rundt det er vanskelig. Men hvis man ikke kan snakke åpent om lyst, grenser og forventninger — da vil jo det være en utfordring i et forhold uansett. Og ja, sex er viktig for meg også. Gjerne ofte. Men for min del er kommunikasjon en større indikator på kompatibilitet enn tempoet man har sex i. Skulle gjerne hatt noen ærlige tanker og svar fra dere som kjenner dere igjen i at sex må testet ut tidlig. Anonymkode: afba3...de4 3 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Sex testes ut tidlig for dem hvor dette er viktigst. Samtidig får de som gjør det mulighet til å ligge rundt inntil de (kanskje) finner en de er interessert i noe mer med. For andre er andre kvaliteter viktigere. Hvis man da ikke ønsker å ligge rundt venter man til man kjenner de andre kvalitetene til personen man dater før man velger å gå videre til sex. Ikke tenk at du skal tilpasse deg andre. Gjør det du føler er riktig for deg. Anonymkode: a0025...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Det har litt med i forhold til det som faller seg naturlig å gjøre. Om jeg må fortelle hvordan jeg vil bli elsket så føler jeg hele poenget blir borte. Anonymkode: a4b7e...aaf 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har litt med i forhold til det som faller seg naturlig å gjøre. Om jeg må fortelle hvordan jeg vil bli elsket så føler jeg hele poenget blir borte. Anonymkode: a4b7e...aaf Ser du etter en hvor alt bare klaffer perfekt? Hvor du ikke trenger å kommunisere i det hele tatt når det kommer til det som stikker litt dypere enn overflaten? Altså det han kan se? Jeg spør fordi jeg lurer veldig. Sex er absolutt viktig for meg i et forhold. Og hvordan jeg trenger å bli elsket. Men mitt perspektiv er veldig annerledes, derfor jeg prøver å forstå. Jeg ser på et forhold som et sted hvor vi lærer å elske hverandre slik vi begge trenger. Og lærer man det ikke, da ryker forholdet. Kommunikasjon er derfor for meg den viktigste egenskapen. Anonymkode: afba3...de4 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Prøvekjører i løpet av andre eller tredje date. Er vi ikke "der" da er nok ikke kjemien den helt store. Det er begrenset hvor mye man kan snakke om seksuell kompatibilitet, også er det ganske sært å skulle holde avhør rundt det så tidlig utover å avkrefte at den andre har noen ekstreme fantasier eller en fortid som inntørker meg. Anonymkode: 9ac68...090 2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser du etter en hvor alt bare klaffer perfekt? Hvor du ikke trenger å kommunisere i det hele tatt når det kommer til det som stikker litt dypere enn overflaten? Altså det han kan se? Jeg spør fordi jeg lurer veldig. Sex er absolutt viktig for meg i et forhold. Og hvordan jeg trenger å bli elsket. Men mitt perspektiv er veldig annerledes, derfor jeg prøver å forstå. Jeg ser på et forhold som et sted hvor vi lærer å elske hverandre slik vi begge trenger. Og lærer man det ikke, da ryker forholdet. Kommunikasjon er derfor for meg den viktigste egenskapen. Anonymkode: afba3...de4 Nei det gjør jeg ikke. Jeg er bare lei av å føle at jeg er for mye...Da kan jeg heller være singel. Kommunikasjon kan være non-verbal også. Har du tenkt på det? Dybden i meg ser han med en gang om han har den selv, så det er jeg ikke redd for. Kommunikasjon er kjempeviktig. Det er jeg veldig enig i. Anonymkode: a4b7e...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøvekjører i løpet av andre eller tredje date. Er vi ikke "der" da er nok ikke kjemien den helt store. Det er begrenset hvor mye man kan snakke om seksuell kompatibilitet, også er det ganske sært å skulle holde avhør rundt det så tidlig utover å avkrefte at den andre har noen ekstreme fantasier eller en fortid som inntørker meg. Anonymkode: 9ac68...090 Dette synes jeg også er interessant. Hvorfor må det bli et avhør? Hva snakker du med daten om når det ikke oppleves som et avhør? Har man vært i lange forhold, så lærer man også at alt utvikler seg - man er ikke den samme som den gang man møttes og ti år etter. Da må man jo nødvendigvis kunne kommunisere sine behov Anonymkode: afba3...de4 1 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det gjør jeg ikke. Jeg er bare lei av å føle at jeg er for mye...Da kan jeg heller være singel. Kommunikasjon kan være non-verbal også. Har du tenkt på det? Dybden i meg ser han med en gang om han har den selv, så det er jeg ikke redd for. Kommunikasjon er kjempeviktig. Det er jeg veldig enig i. Anonymkode: a4b7e...aaf Javisst, men jeg tror vi alle har sider som vi ønsker en partner bare skal være kompatibel med slik at vi slipper å gi uttrykk, avsløre hvem vi er for en som muligens ikke er kompatibel. Også tenker jeg, hvorfor føler du at du er for mye? At andre kan føle det er jo ikke ditt problem. Du liker vel deg selv akkurat som du er? Jeg tror mange undervurderer hvor åpen andre mennesker er - der det er kjærlighet. Og at sex som en test er mer en fallgruve enn noe annet. Eller er du kanskje ikke så åpen for andre seksualiteter enn din egen? Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Javisst, men jeg tror vi alle har sider som vi ønsker en partner bare skal være kompatibel med slik at vi slipper å gi uttrykk, avsløre hvem vi er for en som muligens ikke er kompatibel. Også tenker jeg, hvorfor føler du at du er for mye? At andre kan føle det er jo ikke ditt problem. Du liker vel deg selv akkurat som du er? Jeg tror mange undervurderer hvor åpen andre mennesker er - der det er kjærlighet. Og at sex som en test er mer en fallgruve enn noe annet. Eller er du kanskje ikke så åpen for andre seksualiteter enn din egen? Anonymkode: afba3...de4 Fordi jeg får ikke det jeg trenger tilbake. Det har ikke vært slik fram til nå til tross for at jeg har vært i lange forhold. Har ikke fått det jeg har trengt og det gjør vondt. Jeg bare visste det ikke selv da. Jeg har fått høre mye om meg selv som ikke stemmer. Har ikke følt meg god nok rett og slett. Jeg trenger ikke fine ord, dyre gaver eller masse oppmerksomhet. Trenger å føle meg elsket, trygg og ivaretatt. Da blomstrer jeg. Jeg ser ikke på sex som en test. Likevel så liker jeg å finne ut av hvordan man fungerer sammen, slik at vi ikke sårer hverandre unødig. Hva mener du med ikke så åpen for andre seksualiteter? Anonymkode: a4b7e...aaf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg ser ofte at folk sier at de vil ha sex tidlig for å sjekke om de er kompatible. Det høres logisk ut, men jeg kjenner at noe skurrer litt for meg. Hva er det man egentlig prøver å finne ut? Og hvorfor kan man ikke snakke om det først? For meg virker det som om sex blir brukt som test fordi kommunikasjonen rundt det er vanskelig. Men hvis man ikke kan snakke åpent om lyst, grenser og forventninger — da vil jo det være en utfordring i et forhold uansett. Og ja, sex er viktig for meg også. Gjerne ofte. Men for min del er kommunikasjon en større indikator på kompatibilitet enn tempoet man har sex i. Skulle gjerne hatt noen ærlige tanker og svar fra dere som kjenner dere igjen i at sex må testet ut tidlig. Anonymkode: afba3...de4 Kan bare svare for meg selv: Både snakker om sex og prøver ut å ha sex tidlig i en relasjon fordi det er viktig for meg. Er ingen motsetning. Og jeg vil gjerne date noen som også ikke synes det er ei motsetning. Anonymkode: 3220b...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Må sjekke at han har stor nok kuk. Og at han klarer å finne klitoris. Anonymkode: fbb27...8a5 3 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette synes jeg også er interessant. Hvorfor må det bli et avhør? Hva snakker du med daten om når det ikke oppleves som et avhør? Har man vært i lange forhold, så lærer man også at alt utvikler seg - man er ikke den samme som den gang man møttes og ti år etter. Da må man jo nødvendigvis kunne kommunisere sine behov Anonymkode: afba3...de4 Jeg er egentlig enig med deg, men realistisk sett er det ganske få som kjenner seg selv godt nok og er komfortabel nok til å snakke åpent om sånt så tidlig, og da blir man fort sittende å grave hvis man vil vite noe. Det er ukomfortabelt for begge parter. Man kan si at det burde være enklere å snakke åpent om det enn å hoppe til sengs, men samfunnet er slik det er. Også hjelper det lite å ha full klaff i snakkefasen hvis man ikke liker det man ser når klærne fyker. Ikke at fasonger og størrelser er det viktigste, men for min del er det en del av det jeg vil finne ut om jeg liker før jeg virkelig knytter meg til en person. Kommunikasjon videre i forholdet er ofte lettere og så klart veldig viktig. Anonymkode: 9ac68...090 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Jeg er kvinne med høy sex lyst. Men jeg venter med sex. Og jeg trenger tid, for skal jeg tenne på en mann, så må jeg like personligheten hans. Og jeg faller for personligheten til en mann, ikke utseende eller penger. Anonymkode: 314ce...a97 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Det er rart at noen ikke kjenner seg komfortabel nok med å snakke om sex så tidlig.. at det blir litt for intimt og kleint for tidlig liksom... Men å faktisk ha sex er ikke for intimt for tidlig. Snakk om vås. Jeg er kvinne og det er nok helst menn som argumenterer om tidlig sex "for å sjekke om kompatible" som må svare på spm ditt her. Men jeg tror det er noe menn sier for å komme i buksa på damen. Idiotsk push-middel er det. Anonymkode: 39dfe...0bc 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi jeg får ikke det jeg trenger tilbake. Det har ikke vært slik fram til nå til tross for at jeg har vært i lange forhold. Har ikke fått det jeg har trengt og det gjør vondt. Jeg bare visste det ikke selv da. Jeg har fått høre mye om meg selv som ikke stemmer. Har ikke følt meg god nok rett og slett. Jeg trenger ikke fine ord, dyre gaver eller masse oppmerksomhet. Trenger å føle meg elsket, trygg og ivaretatt. Da blomstrer jeg. Jeg ser ikke på sex som en test. Likevel så liker jeg å finne ut av hvordan man fungerer sammen, slik at vi ikke sårer hverandre unødig. Hva mener du med ikke så åpen for andre seksualiteter? Anonymkode: a4b7e...aaf Jeg forstår deg godt, og kjenner meg igjen i mye av det du sier her. Det er vondt å elske en som ikke er i stand til å elske deg tilbake - slik du trenger - uansett hvor tydelig du er i kommunikasjonen. Så er jo også dette toveis - det er to som skal bli elsket på riktig måte, noe som ikke gjør det enklere. Derfor ser jeg på kommunikasjon fra meg og min partner som helt essensielt, den må være god, den må være grunnsteinen for at vi klarer å holde sammen. Det betyr at vi begge har et ansvar om å bryte ned murene våre og slippe hverandre helt inn. Slipper jeg ikke inn, vel da vil jeg ikke inn. Med åpenhet om andre seksualiteter mener jeg: Tråden spør hvorfor det er viktig å ha sex tidlig for å sjekke om man er kompatible. Vi liker alle mye av det samme, og mye ulikt. Så er det for å finne ut om dere liker akkurat det samme? Eller er du åpen for at han kan komme med sine egen som kan utvide horisonten din - eller vil du da avfeie ham som ikke kompatibel. Så vil jeg presisere det jeg sa om at man er mer åpen for den man elsker enn de man ikke elsker. Når kjærligheten får satt seg er man naturligvis mer mottakelig for den andres behov enn før. Tror du ikke? Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan bare svare for meg selv: Både snakker om sex og prøver ut å ha sex tidlig i en relasjon fordi det er viktig for meg. Er ingen motsetning. Og jeg vil gjerne date noen som også ikke synes det er ei motsetning. Anonymkode: 3220b...3cb Bare for å sette det på spissen. Er det viktig for deg at dere fungerer godt sammen under samme tak? At dere klarer å leve sammen? Hvor lenge må du date før du finner dette ut? At sex er viktig forstår jeg, men det er jo ikke noe bevis på at det er viktig. Sex kan være viktigere for andre som ikke trenger å teste det ut tidlig. Og at en som venter er ikke et bevis på at det er mindre viktig. Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Om noen hadde sagt det til meg, går han på hodet ut døra. Anonymkode: eff14...4af
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Må sjekke at han har stor nok kuk. Og at han klarer å finne klitoris. Anonymkode: fbb27...8a5 Hehe, hadde du vært så tøff som du gir uttrykk for her - da hadde du også turt å spørre. Hvor stor kuk har du? Og en klitoris er lett å vise, eller finner du den ikke selv? Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om noen hadde sagt det til meg, går han på hodet ut døra. Anonymkode: eff14...4af Sagt hva? Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne med høy sex lyst. Men jeg venter med sex. Og jeg trenger tid, for skal jeg tenne på en mann, så må jeg like personligheten hans. Og jeg faller for personligheten til en mann, ikke utseende eller penger. Anonymkode: 314ce...a97 Hos meg er det utseende som trekker meg inn, men det er personligheten jeg faller for. Og den må jeg bli kjent med, og få følelser for før jeg tenner. Skulle det skje… da blir umettelig 😅 Anonymkode: afba3...de4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå