Gå til innhold

Hun bare bestemte at vi skulle droppe julegaver til hverandre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne spurte ikke oss andre om det var greit. Hun bare bestemte det. Jeg behøver ingen julegaver. Men jeg hadde egentlig tenkt å gi julegaver, men nå kan jeg jo ikke det, og jeg gir i hvertfall ikke noe til henne. Men finner hun ut at jeg har gitt til de andre så blir det ikke populært, og hun er veldig sjefete og liker å bestemme. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men snakker hvertfall med de andre. Man trenger heller ikke å gi ting i julegave. Jeg liker å gi, men jeg behøver som sagt ikke å få noe selv. Hvordan hadde du reagert på dette?

Anonymkode: 6bb84...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde snakket med de andre venninne og funnet ut om vi andre skulle gi eller ikke. Jeg er for gammel til å la folk sjefe over meg😅

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle skulle ha en slik vettug og beslutningsdyktig venninne.

Anonymkode: 5e76d...2bf

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan si at jeg synes det er koselig å ha den tradisjonen. Men hvis ikke du vil være med, så respekterer jeg det, men gir gjerne til de andre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta det igjen på andre måter som kan være samlende. Ta initiativ til å sette en dato for å møtes.

Synes hun setter et godt eksempel, jeg. Tror det går i den retningen innad i flere gjenger enn din... :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke vil gi og få så er det greit. Men hun kan ikke bestemme over dere andre. Hvis de andre ikke er enige med henne så har hun venninnen som ikke vil gi eller få julegaver meldt seg ut av det. Det er hennes valg ikke deres velg. Men du må snakke med de andre og finne ut av det. Håper dere ikke lar henne bestemme alt fordi det er ikke slik at noen skal bestemme over alle i ei venninneflokk. Hun kan selvfølgelig ombestemme seg, men hun kan ikke bli sur for at dere ikke vil gjøre som hun vil. 

Anonymkode: b9aa0...205

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere er ikke 14 år gamle, og burde klare å ignorere kommandoer fra en «sjefete» venninne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slamret du igjen døra? 😂

Anonymkode: ec98e...206

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun sa at hun trenger ingen julegaver, ikke at du ikke kan gi henne gave. Gjør som du vil. 

Jeg gir til dem jeg ønsker å gi gaver til, som regel bare små oppmerksomheter, uavhengig av om jeg får eller ikke. 
Skjønner ikke hvorfor man skal lage så stor sak av det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En venninne spurte ikke oss andre om det var greit. Hun bare bestemte det. Jeg behøver ingen julegaver. Men jeg hadde egentlig tenkt å gi julegaver, men nå kan jeg jo ikke det, og jeg gir i hvertfall ikke noe til henne. Men finner hun ut at jeg har gitt til de andre så blir det ikke populært, og hun er veldig sjefete og liker å bestemme. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men snakker hvertfall med de andre. Man trenger heller ikke å gi ting i julegave. Jeg liker å gi, men jeg behøver som sagt ikke å få noe selv. Hvordan hadde du reagert på dette?

Helt enig med venninnen din. Man blir faktisk for gammel til å gi julegaver til venninner. Bare styr. 

Anonymkode: c6f4c...3d1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slamret du igjen døra? 😂

Anonymkode: ec98e...206

Nei 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Alle skulle ha en slik vettug og beslutningsdyktig venninne.

Anonymkode: 5e76d...2bf

Mer vettug å spørre de andre først da, ikke bare bestemme.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Helt enig med venninnen din. Man blir faktisk for gammel til å gi julegaver til venninner. Bare styr. 

Men hun kunne spurt først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan bestemme over seg selv og at hun ikke ønsker å motta gaver eller gi gaver, men hun har absolutt ingen myndighet over dere andre.

Og hvorfor skulle hun bli sur? Fordi dere andre ikke gjør som hun sier? Det er det bare å ignorere

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er aldersgrensen og hvor kan jeg lese denne «gaveforskriften» eller -direktivet?

Jeg gir kun presang til min nærmeste venninne, om andre velger å gi til hele venninnegjengen sin, plager det ikke meg på noe vis. Like lite som det plager meg at andre gjør andre ting på en annen måte en jeg eller har andre tradisjoner enn jeg har.

Anonymkode: 762ed...bb4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men hun kunne spurt først.

Spurt om hva? Hvis hun ikke ønsker gaver og synes det blir styr så synes jeg at du skal respektere henne.

Men hva du og dine andre veninner gjør er jo opp til dere.

Anonymkode: 04dd6...22c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og min reaksjon. Jeg hadde blitt glad for å slippe gavestyret. Jeg synes det er slitsomt helt ærlig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spurt om hva? Hvis hun ikke ønsker gaver og synes det blir styr så synes jeg at du skal respektere henne.

Men hva du og dine andre veninner gjør er jo opp til dere.

Ja så klart, men hun bestemte jo for oss alle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og min reaksjon. Jeg hadde blitt glad for å slippe gavestyret. Jeg synes det er slitsomt helt ærlig.

Ja, men går du rundt og bestemmer om de rundt deg kan få lov til å gi gaver til hverandre? 

Anonymkode: 762ed...bb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kan velge å ikke gi, og å si hun ikke vil motta.

Det er jo ikke gøy å få gave når du ikke gir heller. Da setter du mottaker i en dårlig posisjon.

Men hva dere andre venninner gjør dere imellom, har jo ingenting å si.

Gir heller ikke gave til venninner, og vil derfor ikke ha. Har samme med mannen, vi gidder ikke kjøpe julegave til hverandre.

Anonymkode: a2c21...d39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja så klart, men hun bestemte jo for oss alle. 

Nei. Det hun jo ikke. Bare ikke kjøp til henne og hør med de andre hva de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...