Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kosemose skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke dette, du fratar henne jo opplevelsen av forventning og spenningen ved å glede seg til jula på denne måten. Måtte gud forby at dagens småunger skal lære seg behovsutsettelse…

Og hvor ble det av advent? Eller kjører dere advent og jul samtidig? 

Syns dette «jul i november»-kjøret gjør jula fattigere og stussligere. 

Det er jo ikke 'jul i november' når man starter i morgen, men mindre man skal være så pedantisk at man regner siste dag i november som hele november da. 

Jeg pynter ikke noe særlig til advent. Har en adventskalender, stjerner i vinduene og en adventstake, men skjønner ikke helt hvorfor jeg skal kaste bort penger på mer adventssjæsj en det. 

Ellers blir det julepynting. Juletrærne kommer opp i morgen,  og så pyntes de litt og litt hver dag frem til jul, med faste filmer på TVen som vi henter opp figurer og julekuler etter. Siste kulen opp er 'tre nøtter til askepott' julekulen på juleaften.

Og helt ærlig, dersom datteren til hun som skriver elsker julen, har hun jo gledet seg 11 mnd allerede. Så hun blir jo ikke frarøvet noen ting. 

Anonymkode: 383ad...747

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke 'jul i november' når man starter i morgen, men mindre man skal være så pedantisk at man regner siste dag i november som hele november da. 

Jeg pynter ikke noe særlig til advent. Har en adventskalender, stjerner i vinduene og en adventstake, men skjønner ikke helt hvorfor jeg skal kaste bort penger på mer adventssjæsj en det. 

Ellers blir det julepynting. Juletrærne kommer opp i morgen,  og så pyntes de litt og litt hver dag frem til jul, med faste filmer på TVen som vi henter opp figurer og julekuler etter. Siste kulen opp er 'tre nøtter til askepott' julekulen på juleaften.

Hele poenget med advent er å markere at vi venter på jula. Så litt merkeleg å pynte til jul og advent samtidig men you do you

Anonymkode: e753a...f4c

• Liker 3
Skrevet
Kosemose skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke dette, du fratar henne jo opplevelsen av forventning og spenningen ved å glede seg til jula på denne måten. Måtte gud forby at dagens småunger skal lære seg behovsutsettelse…

Og hvor ble det av advent? Eller kjører dere advent og jul samtidig? 

Syns dette «jul i november»-kjøret gjør jula fattigere og stussligere. 

Ved å pynte til jul første søndag i advent, så fratar jeg henne å glede seg til jul? Det har jo vært pyntet til jul overalt utenom her hjemme i ukesvis. Det er heller barnehagen, alle butikkene og naboene som ødelegger ved å pynte fra 1 november.

Det er da helt normalt at barn får adventskalender.

Anonymkode: 23626...a0d

Skrevet

Pynter til advent denne helgen. Adventsserie med lilla lys, adventskalender og adventslys i vindu. 

Pynter til jul når det blir jul, dvs lille julaften. Treet pyntes tidlig julaften morgen før ungene står opp. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hele poenget med advent er å markere at vi venter på jula. Så litt merkeleg å pynte til jul og advent samtidig men you do you

Og jeg gidder ikke kaste bort for mye penger på det. Men you do you. Har du lyst til å bruke penger på pynt du har fremme ei mnd, for så å bytte til noe annet i to knappe uker, så er det noe du velger å gjøre. 

For meg gir det mer mening å ha pynt jeg bruker til og penger på stående fremme akkurat litt lengre. 

• Liker 1
Skrevet
Sinsiew skrev (2 timer siden):

Jeg begynner i morgen 😊

Ja, jeg òg. Selvsagt i morgen! 

Anonymkode: bfe8e...af5

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har pyntet i dag.  :nisse: :tree:

Anonymkode: cfd31...13f

Skrevet

Pyntet på torsdag😊 

Anonymkode: 9a0cb...811

Skrevet

Adventsstjerner og litt lys ute og noen rolige småting (ikke nisser!) i…kveld eller i morgen. Så litt mer etter hvert, og nisser, tre etc ikke før 23.desember. Og så har jeg det gjerne til langt ut i januar. Liker ikke trenden med alt for tidlig pynting…

Skrevet

I morgen henger jeg opp adventsstjerner, tenner adventslysestaken og setter på lysene ute. 

Resten blir gjort 23.desember. Da senker julefreden seg i huset. 

Skrevet

Jeg er på ferie så jeg henger opp adventsstjerne og slikt når jeg kommer hjem, så blir det litt og litt pynt frem mot juleaften. Treet kommer opp litt nærmere jul, der er hverken jeg eller mannen så opptatt av når men mer av at vi får pynta sammen fordi det er koselig.

Anonymkode: f8e61...519

Skrevet

Vi begynner i morgen. Og julen ryddes ned 1 januar

Skrevet (endret)

I morgen 

Dvs advent frem t.o.m 20 des så jul

Endret av Fru Uperfekt
  • Nyttig 1
Skrevet

Adventslys og lilla fra første søndag i advent og pynter til jul siste uken før jul. Treet og julesokkene kommer opp lille julaften. 

Anonymkode: f2b23...50b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begynt å pynte til advent i dag. Det er ikke mye: en adventsstake, adventsstjerne, et dekorert lilla kubbelys og et røkelseskar. 

Anonymkode: 0a86d...b37

Skrevet

Jeg begynte så smått i går, og har fortsatt idag. Jeg liker å ha julestemning hele adventen, men venter med selve juletreet til lillejulaften. Vi pleier å ha ekte juletre, så da begrenser det seg også litt selv hvor lenge vi kan ha juletre. Hadde vi hatt plastjuletre hadde jeg nok utsatt juletrepyntingen til nærmere jul uansett. Julepynt generelt fungerer perfekt som adventspynt for meg (jeg kan ikke fordra lilla adventspynt), og jeg elsker å dandere alle de fine juletingene rundt i huset og nyte dem i over en måned før det må plukkes ned. Jeg bruker også juleservise fra første adventshelg og til uti januar.
Men juletreet er 100% jul og hører ikke til i adventstida for meg, så det ønsker jeg å pynte tidligst 22. desember.

Skrevet

Er vant til å starte i dag eller i morgen, men har aldri følt meg så lite gira på det som i år. Har hatt det så koselig med novent, og vært fornøyd med førjulsstemningen hjemme. Tok riktignok opp pynten fra boden i ettermiddag, så den kommer nok opp litt og litt. Tar juletreet når vi kommer hjem fra hotell på mandag.

Anonymkode: 48485...cdb

Skrevet

Jeg tok frem adventspynten i dag; stjerner, staker og pynt i lilla, hvitt og sølv    
Slo på lysene nå i kveld før jeg landa i sofaen. 

Tyvstarter litt på julepyntinga i år, og planlegger å pynte til jul 21. desember, av praktiske hensyn. Adventspynten får fremdeles være fremme (men tar bort det lilla), og fyller på med rødt, nisser og så kommer juletreet tilslutt. Men altså 21. desember i år (vanligvis 23. desember)
Julestrømpene kommer natt til juleaften 

Anonymkode: 942c4...706

• Liker 1
Skrevet

Pyntet i dag 

Anonymkode: 0bb9e...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...