AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:42 #41 Skrevet søndag kl. 11:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig likt min eks. Så bra du kom deg unna begge! Min kjæreste slet med å tenke at jeg kunne være kronisk utro fordi jeg falt for han på slutten av et slikt forhold. Heldigvis har han forstått at dette ikke handlet om at jeg er et utro beist, men trengte hjelp til å komme meg ut. Han kom bevisst inn og hjalp meg ut. Vi bare visste ikke enda at vi begge likte hverandre fra før. Det var da det ble bonuskaos. Anonymkode: cca83...91a Ja, og takk det samme Men for min eks vil jo jeg alltid stå som eksempelet på at gresset IKKE er grønnere på andre siden. Han klarte jo ikke å forstå og mente vi hadde det bra. Det er veldig tungt å gå ifra forhold, spesielt der man har små barn. Man vil liksom ikke innse at forholdet er elendig. Jeg tror at man ikke blir hodestups forelsket i andre om man har et godt forhold. Jeg tror det er veldig få som faktisk angrer på brudd selv om det gikk dårlig med den nye. Etter litt tid kommer de frem til at det var en god grunn for at de kunne åpne for å bli forelsket i en annen. Og er glad for at de kom seg bort. Anonymkode: 7eaf5...f81 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:18 #42 Skrevet søndag kl. 22:18 Forlot min forlovede, moren til mine to barn etter nesten 20 år for å bli sammen med en venninne jeg mer eller mindre hadde et forhold med i to år bak hennes rygg - om enn ikke fysisk. Det ble et shitshow, exen tålte det dårlig forståelig nok, og jeg ble en ussel og patetisk fyr som la all skyld på nye damen min, la det fram som om hun manipulerte meg, og gjorde det slutt med henne. Ikke stolt av det k det hele tatt naturligvis, men det stabiliserte livet nok til at exen og jeg har et greit forhold i dag og fungerer uproblematisk som foreldre og venner. Sliter med samvittighet og skam, ikke minst fordi jeg kastet den andre parten under bussen, og hun ble totalt knust. Hadde aldri gjort det igjen. Med det sagt har jeg nå en kjæreste jeg har vært samme med i to år nå, og det forholdet er bedre enn jeg noensinne har hatt det med exen. Anonymkode: e15d4...420 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #43 Skrevet 21 timer siden Så bra at så mange kommer seg ut av dårlige forhold og får det bedre ❤️ Anonymkode: 976d9...ff5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Skrevet 6 timer siden Det forholdet jeg forlot var ikke bra og hadde endt uansett. Det at jeg møtte en annen var egentlig bare "sparket" jeg trengte for å forlate et dårlig forhold som var så langt på overtid at det hadde begynt å råtne. Gresset var uten tvil grønnere på andre siden, for gresset var aldri grønt med eksen. Vi er i dag gift og har barn sammen. Fant akkurat ut at jeg er gravid med nr.2 felles (jeg har en fra før). Jeg byttet ut en egoistisk fyr med massevis av narsisstiske trekk og null økonomisk sans med hans rake motsetning. Vi har det veldig bra alle sammen 🙂 Anonymkode: a2fc0...11b 2
HMK Skrevet 5 timer siden #45 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 9.38): Da må det forholdet virkelig vært dårlig og voldelig. Ikke bra å havne med en psykopat enten psykopaten er kvinne eller mann Anonymkode: 83aee...04d Det var dårlig ja. Både mitt forhold til min eks og min manns ekteskap med hans ekskone. Vi har nå vært gift i veldig mange år, og sammen i nærmere 22 år. Det er fortsatt grønt og frodig. Våre ekser var verken psykopater eller noe annet fælt. De var vanlige folk. Det var relasjonene og mangelen på kjærlighet som var problemet.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #46 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 3.04): Er denne tråden i ferd med å knekke mytene her på KG om at «Gresset er IKKE grønnere på den andre siden» og «en gang utro - alltid utro»?? 🤭 Anonymkode: 976d9...ff5 Akkurat dette jeg tenkte også. Folk skal virkelig være forsiktige med å råde folk til å bli fordi "gresset er ikke alltid grønnere". Det samme som andre forteller om har også skjedd meg. Langvarig og dårlig forhold. Jeg skjønte ikke selv hvor dårlig jeg ble behandlet, selv om kroppen min visste det og ga uttrykk for det i fysiske symptomer. Så kom det plutselig en mann inn i livet og fortalte meg hvor fantastisk og spesiell jeg er og han leste raskt mellom linjene at jeg ikke ble behandlet som jeg fortjente hjemme. Han hjalp meg med å forstå det. Allikevel klarte jeg ikke å gå uten hans hjelp, så jeg var til slutt utro. Han ville ikke at jeg skulle være det, så det gikk flere år hvor det "bare" var emosjonell utroskap om mange "nære på" situasjoner. Til slutt klarte han ikke å stå imot mer, så vi hadde en affære i 8 mnd før han til slutt fikk dratt meg helt og holdent ut av forholdet jeg egentlig var i. Anonymkode: ee188...3a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå