Gå til innhold

Du som forlot samboer/kjæresten for en annen. Hvordan gikk det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig. Var det grønnere på den andre siden, eller endte du med å angre på valget du tok? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det grønnere på den andre siden. Vært sammen i 9 år nå

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk til helvete, gikk fra en kjedelig (stabil god relasjon men jeg var for skadet for det) fyr til en skikkelig psyko. Havnet på sykehus etter at han angrep meg, fikk støtte til å oppsøke hjelp og terapi og er nå på et mye bedre sted. Singel. 

Anonymkode: 818e8...241

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
Diana skrev (1 time siden):

Bare nysgjerrig. Var det grønnere på den andre siden, eller endte du med å angre på valget du tok? 

Det var ikke så enkelt som at jeg bare forlot ektemann for en annen. Forholdet var dødt og skadelig. Men kom meg ikke ut. Var tungt deprimert og ville dø.

Ble reddet ut. Av en gammel venn som gjorde absolutt alt. Eneste jeg gjorde var å signere papirer. 

Ble sammen med den vennen og livet er endelig verdt å leve. Sakte men sikkert. Så ja, gresset var ikke bare grønnere på den andre siden, men det eksisterte faktisk også.

Anonymkode: cca83...91a

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Forlot samboer til fordel for min beste venn. Gresset er fortsatt like grønt etter 10 år og vi har to herlige barn sammen ❤️

Anonymkode: 976d9...ff5

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forlot mannen for en jeg tilfeldig møtte og ikke kjente i det hele tatt. Jeg (vi) ble sykt forelsket og møttes i skjul ett par måneder før vi begge fortalte det i våre respektive familier.

I dag, over 20 år etter har vi et nært og godt ekteskap. Jeg føler meg heldig! Vi har ingen felles barn, vi valgte å ta godt vare på de vi begge hadde fra før.

Men, sant skal sies, jeg har innimellom følt sorg over at den "opprinnelige" kjernefamilien gikk i oppløsning. Jeg ser at det hadde vært det beste for barna. Det er ikke bare lett å være bonusfamilie. For meg derimot var det et veldig riktig valg. 

Anonymkode: 2465d...c19

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt grønnere her også, men som en over her skriver var forholdet særdeles dårlig fra før. Så godt mulig det hadde blitt brudd uansett. Men det ble påskyndet av at jeg traff den nye.

Sammen i 19 år nå og gift i 15. Barn, nattevåk og travle uker med kjøring hit og dit. Men vi har det veldig godt sammen og spiller på lag, noe jeg savnet sterkt i mitt første ekteskap.

Anonymkode: 6deec...58b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer. Vi møttes og jeg ble stormforelsket. Hun ba meg velge henne eller kona. Jeg valgte henne da jeg ikke ville miste henne. Hun dumpet meg 3 måneder etter at jeg hadde brutt opp familien. Dummeste valget jeg noen gang har tatt.

Anonymkode: dccd9...7c9

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Tusen ganger grønnere. For oss begge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg angrer. Vi møttes og jeg ble stormforelsket. Hun ba meg velge henne eller kona. Jeg valgte henne da jeg ikke ville miste henne. Hun dumpet meg 3 måneder etter at jeg hadde brutt opp familien. Dummeste valget jeg noen gang har tatt.

Når du kunne forlate kona di for henne så var det tydeligvis noe du savnet. 

Anonymkode: 26a34...beb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du kunne forlate kona di for henne så var det tydeligvis noe du savnet. 

Nei, egentlig var det ikke det. Det som fikk meg til å gå var den brå, plutselige situasjonen hvor jeg var i ferd med å miste henne, da hun ba meg velge mellom henne og kona. Valgte jeg kona, hadde jeg aldri sett henne igjen og det var hjerteskjærende. Jeg ville holde på henne og følelsene tok overhånd, litt panisk om du vil, da jeg måtte ta en rask beslutning.

Skrevet
Diana skrev (11 timer siden):

Overhodet ikke grønnere. Jeg forlot en fantastisk mann for en annen og det gikk ikke bra. Han var utro. 

Anonymkode: f05da...438

• Nyttig 2
Skrevet

Absolutt verdt det😍

Har vært sammen med den "nye" i snart 14 år ❤️

Anonymkode: 8f29e...992

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, egentlig var det ikke det. Det som fikk meg til å gå var den brå, plutselige situasjonen hvor jeg var i ferd med å miste henne, da hun ba meg velge mellom henne og kona. Valgte jeg kona, hadde jeg aldri sett henne igjen og det var hjerteskjærende. Jeg ville holde på henne og følelsene tok overhånd, litt panisk om du vil, da jeg måtte ta en rask beslutning.

Håper du lærer av dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Holdt du på med den andre dama bak ryggen på kona di? Hadde fortsatt med det dersom hun ikke gav det et ultimatum? 

Anonymkode: cca83...91a

Skrevet

Jeg forlot en en kjæreste for en annen en. Jeg var ikke utro da. Jeg forstod med en gang når jeg møtte mannen min at han ville jeg være med så jeg gjorde det slutt med en gang med kjæresten min. Jeg og mannen har no vært sammen i 25 år. Angrer ikke. 

Anonymkode: 16daa...e2c

Skrevet (endret)

Jeg forlot ikke ex for noen andre, men jeg skjønte at vi aldri kom til å finne tilbake til det engang hadde, Så etter enda en krangel  var det bare å bryte opp. Vi bodde i min leilighet, men jeg pakket sakene å flyttet ut for en periode. Jeg ga henne tid til å få ordnet ny bopel. Vi ble enige om å dele alt, så hun tok med seg det hun ønsket, jeg kranglet ikke på noe. Jeg tenkte bare for fredens skyld at jeg heller kjøper nytt.

Så var det ut å date. (Dette var før Tinder, men det var tilsvarende nettsider den gangen) Var på en del dater til jeg traff en som det 'klaffet' med. Og etter en del dater henne, og en særdeles fuktig øl og akevitt kveld på The Dubliner i Oslo er hun i dag  kona mi. 😉 Har ikke angret på den avgjørelsen 

Endret av test1e
Skrevet

Absolutt verdt det. Levde i et dødt ekteskap. Møtte drømmemannen, skilte meg og vi har vært sammen i 3,5 år nå. Man vet jo aldri hvordan fremtiden vil bli, men vi har det fantastisk sammen og jeg lever et liv i tråd med egne ønsker nå. Utvikler meg og stortrives. 

Anonymkode: 421a3...4b3

AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en fyr av og på i 2 års tid. Vi var veldig forskjellige. Han ville ikke ha barn eller gifte seg. Jeg ville ha barn og gifte meg. Hadde fått et godt øye til en annen den siste tiden av forholdet, så da avsluttet jeg forholdet. 
vi har nå vært kjærester i straks 14 år, og gift i 13. og har en herlig gutt på snart 8 år 🥰

så ja, for meg var det verdt det 

Anonymkode: aa356...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var sammen med en fyr av og på i 2 års tid. Vi var veldig forskjellige. Han ville ikke ha barn eller gifte seg. Jeg ville ha barn og gifte meg. Hadde fått et godt øye til en annen den siste tiden av forholdet, så da avsluttet jeg forholdet. 
vi har nå vært kjærester i straks 14 år, og gift i 13. og har en herlig gutt på snart 8 år 🥰

så ja, for meg var det verdt det 

Vi hadde 12 år bryllupsdag, ikke 13 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...