Langedrag Skrevet 2 timer siden #21 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan du forklare meg forskjellen på at en person med dobbelt norsk/USA-statsborgerskap viser sitt USA-pass ved innreise til Norge og at en person permanent bosatt i Norge med kun amerikansk statsborgerskap viser sitt USA-pass ved innreise til Norge? Anonymkode: 49ac9...eac Dersom du er (kun) amerikansk statsborger vil du ha søkt om, og fått innvilget oppholdstillatelse. Denne er knyttet mot passet. Dersom du er norsk, har du ikke det, og systemet vil automatisk flagge at du har oppholdt deg for lenge Norge. Det er fort gjort å oppklare hvis du har med det norske passet også, men bedre å bare vise det norske med en gang.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Skrevet 2 timer siden Langedrag skrev (4 minutter siden): Dersom du er (kun) amerikansk statsborger vil du ha søkt om, og fått innvilget oppholdstillatelse. Denne er knyttet mot passet. Dersom du er norsk, har du ikke det, og systemet vil automatisk flagge at du har oppholdt deg for lenge Norge. Det er fort gjort å oppklare hvis du har med det norske passet også, men bedre å bare vise det norske med en gang. Det er jeg helt enig i, men noen her presenterer det jo nærmest som at man kan bli nektet innreise i Norge. Jeg kan ikke se for meg at man i passkontrollen ikke har mulighet til å sjekke om «Birte Olsen» faktisk også har norsk statsborgerskap når hun hevder det, selv om hun bare har sitt amerikanske pass med seg. Anonymkode: 49ac9...eac 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå