AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Som 🇺🇸 statsborger må jeg bruke mitt 🇺🇸 pass for å reise inn i, og ut av USA. Jeg trenger ikke en ESTA (Electronic System for Travel Authorization) fordi 🇺🇸 statsborgere ikke er kvalifisert for 🇺🇸 visum eller VWP-innreise. Mitt 🇺🇸 pass er den eneste dokumentasjonen jeg trenger for innreise til USA. Siden jeg er 🇺🇸 statsborger, gjelder ikke VWP og ESTA for meg. Norge krever at jeg som 🇳🇴 statsborger, bruker mitt 🇳🇴 pass for å reise inn i og ut av Norge. Dette er i samsvar med amerikansk lov, som ikke hindrer meg i å bruke mitt utenlandske pass til å reise til eller fra andre land enn USA. Så altså, når jeg bestiller reise så bruker jeg mitt norske pass. I Oslo ved avreise, skal jeg bruke mitt norske pass for å reise ut av Norge og sjekke inn for flyreisen min med flyselskapet, da de må bekrefte at jeg er kvalifisert til å reise til USA (mitt amerikanske pass beviser denne statusen, men lokale myndigheter/flyselskaper vil kanskje også se min lokale ID/pass). Ved ankomst i New York (Innreise) brukes mitt amerikanske pass for å gå gjennom U.S. Customs and Border Protection. I Norge (Retur) brukes mitt amerikanske pass når jeg forlater USA og mitt norske pass ved ankomst for å reise inn i Norge. Er det riktig eller galt? Hjelp!? 😵💫 Anonymkode: dc8c0...fd3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, for jeg har dobbelt statsborgerskap og et pass fra et annet land enn USA. Kan du vise meg kilden til denne påstanden, for dette «kravet» kan jeg ikke finne formulert noe sted: AnonymBruker skrev (3 timer siden): Norge krever at jeg som 🇳🇴 statsborger, bruker mitt 🇳🇴 pass for å reise inn i og ut av Norge Anonymkode: 49ac9...eac 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, for jeg har dobbelt statsborgerskap og et pass fra et annet land enn USA. Kan du vise meg kilden til denne påstanden, for dette «kravet» kan jeg ikke finne formulert noe sted: Anonymkode: 49ac9...eac Hvorfor svares det på et innlegg om man ikke kan svare på det? Fant noe på Reddit og Google, men jeg vet jo ikke, derfor jeg spør. Anonymkode: dc8c0...fd3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Ja, du bruker amerikansk pass inn der og norsk inn i Norge. Anonymkode: c5bbe...072
Maggi2 Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Ta med deg begge passene, og alt burde være i skjønneste orden? 🤔 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor svares det på et innlegg om man ikke kan svare på det? Fant noe på Reddit og Google, men jeg vet jo ikke, derfor jeg spør. Anonymkode: dc8c0...fd3 Du spør jo ikke, du påstår det er et krav å bruke sitt norske pass ved inn- og utreise til Norge. Anonymkode: 49ac9...eac 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor svares det på et innlegg om man ikke kan svare på det? Fant noe på Reddit og Google, men jeg vet jo ikke, derfor jeg spør. Anonymkode: dc8c0...fd3 Vedkommende har jo et spørsmål til noe du spør om! Tåler du ikke det? Anonymkode: 9f227...f9a 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor svares det på et innlegg om man ikke kan svare på det? Fant noe på Reddit og Google, men jeg vet jo ikke, derfor jeg spør. Anonymkode: dc8c0...fd3 Og jeg svarer på innlegget siden du kom med en påstand som eventuelt er relevant for meg dersom den stemmer. Anonymkode: 49ac9...eac 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du spør jo ikke, du påstår det er et krav å bruke sitt norske pass ved inn- og utreise til Norge. Anonymkode: 49ac9...eac AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vedkommende har jo et spørsmål til noe du spør om! Tåler du ikke det? Anonymkode: 9f227...f9a AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg svarer på innlegget siden du kom med en påstand som eventuelt er relevant for meg dersom den stemmer. Anonymkode: 49ac9...eac Leste dere hva som sto under? Jeg skrev på slutten: Er det riktig eller galt? Hjelp!? 😵💫 ~Ts Anonymkode: dc8c0...fd3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Gud så slitsomt å lese noe med så jævla mye flagg over det hele!! Lær deg å skrive! Anonymkode: 7393d...05c 4 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Ta med deg begge passene, så er det ikke noe problem. Vi har en sønn som har begge statsborgerskap og vi tok ikke med det norske passet da vi reiste til USA på ferie i sommer. I prinsippet kunne de nektet ham innreise til Schengen/Norge, men det gikk fint. Anonymkode: 73d2f...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ta med deg begge passene, så er det ikke noe problem. Vi har en sønn som har begge statsborgerskap og vi tok ikke med det norske passet da vi reiste til USA på ferie i sommer. I prinsippet kunne de nektet ham innreise til Schengen/Norge, men det gikk fint. Anonymkode: 73d2f...7e6 Man kan ikke nekte en norsk statsborger innreise til Norge. Din sønn hadde jo dokumentasjon på identiteten sin. Man kan heller ikke nekte en utenlandsk statsborger med lovlig opphold i Norge innreise når vedkommende stiller i grensekontrollen med sitt lands pass. Anonymkode: 49ac9...eac 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gud så slitsomt å lese noe med så jævla mye flagg over det hele!! Lær deg å skrive! Anonymkode: 7393d...05c Så hjernen din klarer ikke å lese landet når du ser et flagg? Ok. Anonymkode: dc8c0...fd3
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #15 Skrevet 22 minutter siden dette er en grunn til at jeg ekstremt sjeldent gidder å spørre råd her på Kvinneguiden: Det kommer stort sett råd fra folk som overhodet ikke har peiling på hva dem egentlig snakker om. Pluss folk som blir sure på grunn av ett eller annet tullball som egentlig ikke var "relevant" for tråden i det hele tatt. Anonymkode: e92d8...31b 1
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #16 Skrevet 19 minutter siden Du må sjekke om du må bruke ditt amerikanske pass for å registere på flyselskapets side. Hvis du legger inn det norske, vil det komme opp at du ikke har ESTA. Utrolig slitsomt med alle disse flaggene! Får AI-vibes av dem. Anonymkode: d527d...d12
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #17 Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta med deg begge passene, så er det ikke noe problem. Vi har en sønn som har begge statsborgerskap og vi tok ikke med det norske passet da vi reiste til USA på ferie i sommer. I prinsippet kunne de nektet ham innreise til Schengen/Norge, men det gikk fint. Anonymkode: 73d2f...7e6 Hvis man har flere pass skal man alltid ta med begge/alle. Og inn i Norge skal man bruke det norske. At «det gikk fint» betyr ikke at dette var smart eller riktig. Anonymkode: d527d...d12 1
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #18 Skrevet 14 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dette er en grunn til at jeg ekstremt sjeldent gidder å spørre råd her på Kvinneguiden: Det kommer stort sett råd fra folk som overhodet ikke har peiling på hva dem egentlig snakker om. Pluss folk som blir sure på grunn av ett eller annet tullball som egentlig ikke var "relevant" for tråden i det hele tatt. Anonymkode: e92d8...31b Takk. Jeg ønsket bare å få vite ja eller nei på om det jeg skrev var sant eller ikke. Tips er greit å få, alt annet ikke. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må sjekke om du må bruke ditt amerikanske pass for å registere på flyselskapets side. Hvis du legger inn det norske, vil det komme opp at du ikke har ESTA. Utrolig slitsomt med alle disse flaggene! Får AI-vibes av dem. Anonymkode: d527d...d12 Ok. Så om man bruker smileys i tråden så tror du det også er AI? 🤨 Smileys har vært i minst 30 år 🤓 Anonymkode: dc8c0...fd3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå