AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #21 Skrevet 9 timer siden Flott at du velger å ringe. Jeg hadde nyrebekkenbetennelse for 50 år siden og husker fremdeles smertene. Ikke utsett barnet ditt for noe sånt. Anonymkode: 05227...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Skrevet 9 timer siden Ja den skulle hatt mer effekt ja, så ville absolutt ringt. Anonymkode: 6ba3a...a4f
veronica<3 Skrevet 6 timer siden #23 Skrevet 6 timer siden Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Skrevet 5 timer siden Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 En telefon med spørsmål om et sykt barn er ikke å belaste legevakten! Anonymkode: 4a1d9...5b0 2 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En telefon med spørsmål om et sykt barn er ikke å belaste legevakten! Anonymkode: 4a1d9...5b0 Selvsagt er det det. Anonymkode: 7e0a7...be5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 Gi deg! Barnet startet behandling onsdag kveld. Dvs at det hadde vært for tidig å kontakte lege fredag morgen. Eller mener du at hun skulle ringt lege fredag morgen? Etter 1,5 dag behandling??? skjerp deg. Hvis ikke en treåring som har manglende effekt av ab er et tilfelle man ka kontakte legevakt om, er det ikke noe feil med foreldrene. Da er det legevakta det er noe feil med! Anonymkode: 127c3...6de 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Skrevet 3 timer siden Fikk til svar om at jeg skulle se det ann til i morgen, så da gjør jeg det.. Takk for svar alle. Anonymkode: 42f69...d85 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #29 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 Man regner at det kan ta to døgn før antibiotika gir merkbar virkning på en infeksjon, noen ganger kan man til og med bli litt verre før man blir bedre. Hvis barnet begynte på kuren onsdag kveld er det virkelig for tidlig å ringe legen litt over ett døgn etterpå. Er du en av dem som ringer og maser på legen hvis ikke du får effekt av en medisin etter kort tid? Anonymkode: 9383c...312
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #30 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 Ja her får vi nå ofte høre at vi har for høy terskel å ta kontakt med legevakt. Legevakt kan en ringe for rådføring og de tar da avgjørelsen enkelt og greit. Anonymkode: cadc3...4fd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fikk til svar om at jeg skulle se det ann til i morgen, så da gjør jeg det.. Takk for svar alle. Anonymkode: 42f69...d85 Hvordan har det vært for henne å tisse i dag, og i kveld før hun la seg? Hvis det fremdeles var vondt for henne så ville jeg ha sjekket henne noen ganger i løpet av natten! For hvis hun skulle være uheldig å få nyrebekkenbetennelse, så kan det gå fort, veldig fort, og hos så små kan det gå enda raskere og raskt bli alvorligere. Så følg med på henne noen ganger i løpet av natten om hun fremdeles hadde vondt for å tisse i dag og i kveld. Anonymkode: 5f891...282 1
Regndrops Skrevet 2 timer siden #32 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Fikk til svar om at jeg skulle se det ann til i morgen, så da gjør jeg det.. Takk for svar alle. Anonymkode: 42f69...d85 Ring igjen i morgen hvis datteren din ikke blir bra. UVI er noe herk å ha og det gjør så vondt også.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man regner at det kan ta to døgn før antibiotika gir merkbar virkning på en infeksjon, noen ganger kan man til og med bli litt verre før man blir bedre. Hvis barnet begynte på kuren onsdag kveld er det virkelig for tidlig å ringe legen litt over ett døgn etterpå. Er du en av dem som ringer og maser på legen hvis ikke du får effekt av en medisin etter kort tid? Anonymkode: 9383c...312 Lengden på antibiotikakurer har gått ned, fordi man venter virkning og god nok virkning tidligere enn før. Både der jeg bodde før og her jeg bor nå sier kommunelegen at man skal forvente bedring etter maks et par døgn for uvi. Dette gjelder voksne, og med barn bruker de ikke å regne med at det tar lenger tid... Anonymkode: 5f891...282
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #34 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lengden på antibiotikakurer har gått ned, fordi man venter virkning og god nok virkning tidligere enn før. Både der jeg bodde før og her jeg bor nå sier kommunelegen at man skal forvente bedring etter maks et par døgn for uvi. Dette gjelder voksne, og med barn bruker de ikke å regne med at det tar lenger tid... Anonymkode: 5f891...282 Lengden på antibiotikakurer har vel gått ned fordi man har gått over til å forskrive høyere dose fordi man har funnet ut at høyere dose over kortere tid har bedre effekt, og sannsynligheten for god compliance øker når kuren er kortere. Anonymkode: 9383c...312
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #35 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja her får vi nå ofte høre at vi har for høy terskel å ta kontakt med legevakt. Legevakt kan en ringe for rådføring og de tar da avgjørelsen enkelt og greit. Anonymkode: cadc3...4fd Siden terskelen er for høy, hvor mange har de gått ille med? Anonymkode: 00916...322
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #36 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvsagt er det det. Anonymkode: 7e0a7...be5 Det er faktisk legevakten som skal ta avgjørelsen om telefonen er en belastning eller ikke - IKKE fremmede på internett. Anonymkode: 647ad...36c 2
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #37 Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan har det vært for henne å tisse i dag, og i kveld før hun la seg? Hvis det fremdeles var vondt for henne så ville jeg ha sjekket henne noen ganger i løpet av natten! For hvis hun skulle være uheldig å få nyrebekkenbetennelse, så kan det gå fort, veldig fort, og hos så små kan det gå enda raskere og raskt bli alvorligere. Så følg med på henne noen ganger i løpet av natten om hun fremdeles hadde vondt for å tisse i dag og i kveld. Anonymkode: 5f891...282 Ja det var vondt for henne i kveld, hun gråt når hun tisset i bleia. Så ikke så veldig mye bedring. Skal se det ann til i morgen da. Anonymkode: 42f69...d85
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #38 Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Neste gang kan det være lurt å ta kontakt med legen på fredag når du vet at det ikke har fungert til da, så du slipper å belaste legevakta. Anonymkode: 7e0a7...be5 I alle dager, hvis ikke legevakten er til for syke mennesker og spesielt barn, hvem er da legevakten til for? Anonymkode: 82baf...7cb
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden #39 Skrevet 17 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det var vondt for henne i kveld, hun gråt når hun tisset i bleia. Så ikke så veldig mye bedring. Skal se det ann til i morgen da. Anonymkode: 42f69...d85 Når hun også gråt i kveld når hun tisset, så ville jeg ha sjekket temperaturen på henne i løpet av natten noen ganger! Får hun feber eller lav temperatur, eller får andre symptomer (vanskelig å kontakte, rask pust og puls, hudutslett m.m.) , kontakt legevakten igjen i natt!! Er det vondt også i morgen tidlig, kontakt legevakten på nytt! God bedring til jenta di - klem til deg ❤️ Anonymkode: 5f891...282
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #40 Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lengden på antibiotikakurer har vel gått ned fordi man har gått over til å forskrive høyere dose fordi man har funnet ut at høyere dose over kortere tid har bedre effekt, og sannsynligheten for god compliance øker når kuren er kortere. Anonymkode: 9383c...312 Og resultatene kommer normalt også raskt, normalt før det har gått tre døgn, som ved barnet til Ts... Anonymkode: 5f891...282
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå