AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hei. Datra mi på 3 år fikk påvist urinveisinfeksjon onsdagskveld. Begynte på antibiotika mikstur. Legen informerer at jeg må ta kontakt om medisinen ikke har virkning. Nå lørdagsmorgen sier hun enda at det er vondt og gråter når hun skal tisse. Tisser et par dråper og sier hun har tissa mye. Hvor fort skal medisinen virke? Noen som vet? Anonymkode: 42f69...d85
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Burde hatt virkning innen nå, jeg hadde tatt kontakt med legevakta. Trenger kanskje en annen type antibiotika. Anonymkode: a0b8f...172 9 2
NoaideBiehtar Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Kjenner ikke til UVI, men ved andre infeksjoner har det virket veldig raskt, samme dag nesten. Ville nok ringt og spurt ja.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Det er aldri dumt å ringe legevakt, de er der for å hjelpe deg. Så avgjør de om de vil ta dere inn eller ikke. Men det er aldri dumt eller feil å ta kontakt. Det verste de sier er at dere kan vente. Anonymkode: 81301...51d 3 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Det er jo bare å ringe! De vet bedre enn KG. Så får du jo vite om du skal vente litt til eller komme inn.. Anonymkode: 085a4...8a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Medisinen burde virket så jeg ville ringt legevakta. Barnet er lite og blir det verre kan det gå til nyrebekkenbetennelse Anonymkode: 0140e...4ac 3
BobbySocks Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Ring legevakt, antibiotika skulle hatt effekt til nå. Det kan bli nyrebekkenbetennelse og det vil du ikke. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Burde hatt effekt nå. Jeg hadde ringt Anonymkode: 127c3...6de 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Når det er et barn hadde jeg ringt. Jeg har hatt dette selv, og det er vondt og man blir redd. Synes jeg husker jeg ble bedre allerede neste dag etter jeg fikk medisin, men dette kan nok variere litt. Anonymkode: 2561c...d06 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Datra mi på 3 år fikk påvist urinveisinfeksjon onsdagskveld. Begynte på antibiotika mikstur. Legen informerer at jeg må ta kontakt om medisinen ikke har virkning. Nå lørdagsmorgen sier hun enda at det er vondt og gråter når hun skal tisse. Tisser et par dråper og sier hun har tissa mye. Hvor fort skal medisinen virke? Noen som vet? Anonymkode: 42f69...d85 Når jeg har uvi og begynner på antibiotika virker det etter 1-2døgn max. Ring legevakten! Anonymkode: 8a0b1...98c 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Håper du tar kontakt med dem med en gang TS. Antibiotikaen skal fungere raskt på UVI. Når jeg har hatt alvorlige/sterk uvi så har antibiotikaen enten allerede virket når jeg har våknet tidlig morgen og begynte kuren tidlig ettermiddag/kveld eller så har jeg måttet bytte type. Anonymkode: 9c7a9...b4c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden Det skal virke ganske raskt..så ring Anonymkode: 3606b...53a
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Jeg ville ha ringt på mine egne vegene også, så for et lite barn - absolutt. Dette er helt vanlig, du er ikke "masete" eller "overreagerer" Anonymkode: a6372...925 1 1
SPOCA Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden Ja, ring nå. Min mor holdt på å dø av nyrebekkenbetennelse etter uvi, fordi hun ikke ble tatt på alvor. Det kan være ganske alvorlig. Ikke ta noen sjanser, er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden Ok kanskje jeg skal ringe da. Hun har ikke feber, spiser og leker, men har smerter ved vannlating. Anonymkode: 42f69...d85
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok kanskje jeg skal ringe da. Hun har ikke feber, spiser og leker, men har smerter ved vannlating. Anonymkode: 42f69...d85 Ja, da skal du ringe legevakten. Anonymkode: 5c49e...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden Antibiotika for uvi skal virke i løpet av et par dager, og burde vært bedre allerede i torsdag/fredag. Ville absolutt ringt og snakket med de (jeg tar ungene sjeldent til lege altså, men med uvi og allerede oppstartet AB som ikke fungerer, er det absolutt et tilfelle jeg ville oppsøkt lege). Anonymkode: f8879...391
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden Ok takk for svar dere. Da ringer jeg. Anonymkode: 42f69...d85 4 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok takk for svar dere. Da ringer jeg. Anonymkode: 42f69...d85 Bra 😊 God beding. Anonymkode: a6372...925 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå