AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Skrevet 4 timer siden Nei. Jeg har en fin familie som tok hensyn. Men eks- svigers var ikke spesielt hyggelige da jeg var syk. Anonymkode: bf85d...d1b 1 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har jeg anbefalt noen å skjelle ut TS? Jeg forstod ingenting av svaret ditt. Til spørsmålet ditt; Jeg hadde ikke dratt med en 5-åring som var så syk rundt på besøk, nei. Absolutt ikke. For man kan ikke detaljstyre alt mulig hos andre, men det kan man hjemme hos seg selv. Og nå går jeg i tillegg ut i fra at TS ikke er fem år, men voksen. Dette handler om realisme, ikke noe annet. At hele slekta skal tilpasse seg TS i et sånt omfang at alle må liste seg rundt, og barnebarn ikke får komme på besøk i jula, det er rett og slett ikke realistisk. Når det i tillegg ikke hjelper å legge seg på rommet, da er sensitiviteten så stor at det beste er å holde seg hjemme. Der kan TS velge hvem som kommer. Anonymkode: 094bb...26b Har man migrene f.eks så mener du at da kan ikke du eller barnet ditt besøke besteforeldrene for de nekter å bruke et annet lys som trigger anfall hos barnet ditt? Er barnet ditt altså syk hele året fordi han har fått en anfallsykdom. Samme med epilepsi eller, barnet kan ikke dra noen steder for man skal ikke kunne forvente av familie eller venner at de tar hensyn for å forebygge anfall. Sier litt om empatien din for andre mennesker. Anonymkode: 30526...ca7 3 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du høres ekstremt krevende ut. Jeg hadde ikke syntes det var greit at et menneske skulle få ødelegge julen for alle andre på denne måten. Da må du nesten heller feire for deg selv eller finne en singel venn å feire med. Å be foreldrene dine kaste ut barnabarna forsi DU vil ha fred og ro er aå hi sides selvsentrert st jeg er helt målløs. Du har ikke et dårlig forhold til familien din fordi du er syk/skadet, men fordi du er storkrevende, selvsentrert og sytete. Og spørre om helsa? Det høres jo ut som du stadig snakker om sin egen helse med forespørsler om spesialbehandling pga ditt og datt, så hvorfor skal de spørre noe mer? Det med parfymen hadde isolert sett vært greit å spørre om, men det ble vel dråpen for søsteren din. Hilsen en som også er ufør men som skjønner at verden ikke dreier seg rundt meg likevel. Anonymkode: 51344...f2d Herlighet hva er i veien med deg ??? Anonymkode: 68cec...4e1 3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #24 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har man migrene f.eks så mener du at da kan ikke du eller barnet ditt besøke besteforeldrene for de nekter å bruke et annet lys som trigger anfall hos barnet ditt? Er barnet ditt altså syk hele året fordi han har fått en anfallsykdom. Samme med epilepsi eller, barnet kan ikke dra noen steder for man skal ikke kunne forvente av familie eller venner at de tar hensyn for å forebygge anfall. Sier litt om empatien din for andre mennesker. Anonymkode: 30526...ca7 Snakk om å vranglese. Svaret mitt var til TS. TS er ikke et lite barn med epilepsi. TS er en voksen kvinne som er svært sensitiv for en rekke inntrykk, ikke bare ett. Og TS forventer nettopp omfattende tilrettelegging, men det skjer ikke. Jeg vil si naturlig nok, for når man er så lydsensitiv at det ikke hjelper å trekke seg tilbake på soverommet, så er det jammen ikke lett å tilrettelegge heller. Og TS virker som hun er veldig flink til å si i fra hva hun trenger, men det hjelper jo ikke. Da er det bare å holde seg hjemme, for der har hun full kontroll. Eventuelt kan hun dra på besøk til andre som tar dette hensynet hun trenger. Hva forslår du da? Anonymkode: 094bb...26b 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herlighet hva er i veien med deg ??? Anonymkode: 68cec...4e1 Det er vel et av familiemedlemmene til ts… Hva skal man med fiender, når man har familie som dette!!! Anonymkode: de801...b2f 3
AprilLudgate Skrevet 3 timer siden #26 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har jeg anbefalt noen å skjelle ut TS? Jeg forstod ingenting av svaret ditt. Til spørsmålet ditt; Jeg hadde ikke dratt med en 5-åring som var så syk rundt på besøk, nei. Absolutt ikke. For man kan ikke detaljstyre alt mulig hos andre, men det kan man hjemme hos seg selv. Og nå går jeg i tillegg ut i fra at TS ikke er fem år, men voksen. Dette handler om realisme, ikke noe annet. At hele slekta skal tilpasse seg TS i et sånt omfang at alle må liste seg rundt, og barnebarn ikke får komme på besøk i jula, det er rett og slett ikke realistisk. Når det i tillegg ikke hjelper å legge seg på rommet, da er sensitiviteten så stor at det beste er å holde seg hjemme. Der kan TS velge hvem som kommer. Anonymkode: 094bb...26b Poenget er at du ikke leser HI, og du forstår åoenbart ikke hva anfallssykdommer er. Om barnet ditt, du eller mormor får epilepsianfall av de blinkende julelysene på verandaen så er det jo normal høflighet å slå dem av. Det er også å forvente at TS tar med seg litt hjelpemidler som caps/, briller og ørepropper+hørselvern. Parfymen får hun ikke noe hjelpemiddel for. Men TS blir UTSKJELT av foreldre og søster. De prøver ikke si ting høflig, de skjeller ut et menneske som har mistet ALT hun har. Det er jo helt forjævlig oppførsel. Men at man kan ta en prat på forhånd og si «torsdagen kommer en skokk unger, så ta med hørselsvern og/kom senere om du vil», det er jo helt fint. 1 6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Poenget er at du ikke leser HI, og du forstår åoenbart ikke hva anfallssykdommer er. Om barnet ditt, du eller mormor får epilepsianfall av de blinkende julelysene på verandaen så er det jo normal høflighet å slå dem av. Det er også å forvente at TS tar med seg litt hjelpemidler som caps/, briller og ørepropper+hørselvern. Parfymen får hun ikke noe hjelpemiddel for. Men TS blir UTSKJELT av foreldre og søster. De prøver ikke si ting høflig, de skjeller ut et menneske som har mistet ALT hun har. Det er jo helt forjævlig oppførsel. Men at man kan ta en prat på forhånd og si «torsdagen kommer en skokk unger, så ta med hørselsvern og/kom senere om du vil», det er jo helt fint. Men det er TS som ber om råd her, ikke familien hennes. Og hvis familien er så forjævlig så er det jo bare å ikke dra dit. Igjen, hva foreslår du? Anonymkode: 094bb...26b 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det gjorde jeg, men det var akkurat som om de trodde/fremdeles tror, at det er noe jeg finner på for å være vanskelig. Hadde barna bodd på andre kanten av landet og var på juleferie hadde jeg forstått det, men de bodde 2,3 km unna mine foreldre og kunne være på besøk i dagesvis alle andre tidspunkter enn akkurat når jeg var hjemme på besøk. Fikk/får fremdeles sure kommentarer, hvis jeg spør høflig om det er mulig å spise uten å ha på 60 w lampe med hvitt lys over bordet når vi spiser sammen. Spør forsiktig om vi ikke heller kan slå på lampe ved siden av bordet eller ha 40w på, men da har jeg fått slengt til meg at jeg ikke trenger å komme hjem hvis jeg ikke tåler lys. Ts Anonymkode: 90bea...87e Jeg har en del av de samme problemene som deg. Jeg forsøker å velge mine "kamper", men jeg kan se at folk kan bli litt irritert. Jeg begrenser hvor ofte og lenge jeg besøker dem/har besøk. Dette for å verne relasjinen og ikke slite på dem. Jeg hadde nok ikke klaget på barna som bråker når vi alle er gjester samtidig, men søeget for å ikke være når barnebarna skal være der over tid. Når det kommer til hvordan familien din snakket til deg: har du vurdert å rett og slett ikke besøke dem? De virker ganske ufine i måten de svarer deg. Anonymkode: d54d1...376 3 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Skrevet 3 timer siden Først vil de ikke legge til rette for deg, så sier de "mEn Vi SeEs Jo AlDrI lEnGeR" Anonymkode: de801...b2f 3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg anbefalt noen å skjelle ut TS? Jeg forstod ingenting av svaret ditt. Til spørsmålet ditt; Jeg hadde ikke dratt med en 5-åring som var så syk rundt på besøk, nei. Absolutt ikke. For man kan ikke detaljstyre alt mulig hos andre, men det kan man hjemme hos seg selv. Og nå går jeg i tillegg ut i fra at TS ikke er fem år, men voksen. Dette handler om realisme, ikke noe annet. At hele slekta skal tilpasse seg TS i et sånt omfang at alle må liste seg rundt, og barnebarn ikke får komme på besøk i jula, det er rett og slett ikke realistisk. Når det i tillegg ikke hjelper å legge seg på rommet, da er sensitiviteten så stor at det beste er å holde seg hjemme. Der kan TS velge hvem som kommer. Anonymkode: 094bb...26b Barnebarn kunne selvfølgelig være på dagsbesøk-men ikke i dagesvis , slik som i tilfellet jeg skrev om. Ts Anonymkode: 90bea...87e 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har en del av de samme problemene som deg. Jeg forsøker å velge mine "kamper", men jeg kan se at folk kan bli litt irritert. Jeg begrenser hvor ofte og lenge jeg besøker dem/har besøk. Dette for å verne relasjinen og ikke slite på dem. Jeg hadde nok ikke klaget på barna som bråker når vi alle er gjester samtidig, men søeget for å ikke være når barnebarna skal være der over tid. Når det kommer til hvordan familien din snakket til deg: har du vurdert å rett og slett ikke besøke dem? De virker ganske ufine i måten de svarer deg. Anonymkode: d54d1...376 Jeg visste at barna kom innom, men ikke at de skulle være der i tre døgn. Ts Anonymkode: 90bea...87e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #32 Skrevet 1 time siden Jeg synes det er helt utrolig at så mange mener at det er ts som er urimelig her. Det er greit nok at man kanskje ikke klarer å tilpasse for alt, men noe bør man kunne klare å gjøre de få dagene en som er syk er på besøk. Man skjeller heller ikke ut folk som forteller om at de reagerer på et eller annet. Merkelig at folk mener at man bare skal bli hjemme enn at familien gjør helt enkle tilpasninger. Det er ikke som om noen som er syk tar opp slike ting for å være vanskelig eller for å plage andre, men fordi man faktisk er syk. Anonymkode: 81455...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #33 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakk om å vranglese. Svaret mitt var til TS. TS er ikke et lite barn med epilepsi. TS er en voksen kvinne som er svært sensitiv for en rekke inntrykk, ikke bare ett. Og TS forventer nettopp omfattende tilrettelegging, men det skjer ikke. Jeg vil si naturlig nok, for når man er så lydsensitiv at det ikke hjelper å trekke seg tilbake på soverommet, så er det jammen ikke lett å tilrettelegge heller. Og TS virker som hun er veldig flink til å si i fra hva hun trenger, men det hjelper jo ikke. Da er det bare å holde seg hjemme, for der har hun full kontroll. Eventuelt kan hun dra på besøk til andre som tar dette hensynet hun trenger. Hva forslår du da? Anonymkode: 094bb...26b Nei hvorfor tilrettelegge for et familiemedlem, mye bedre at de skal føle på ensomhet og bli utelatt fra hele familien for det blir for mye for familien å ikke spise middag i sterkt lys og moderat lydnivå. Seriøst, ikke rart vi har så mye ensomhet og psykisk sykdom når familier synes det er fryktelig tungt å tilrettelegge et par dager for et familiemedlem. Å bland barn inn i dette er for å vise deg vi hadde fint gjort dette for et barn, hvorfor ikke et syk voksen. Anonymkode: 30526...ca7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå