Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De fleste har da absolutt ikke herpes på kjønnsorgan? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bagatellisere dette? Herpes i munnen er jo noe helt annet. 

Han har hatt ubeskyttet sex med en uvitende partner Dette viruset er smittsomt før utbrudd, og det fører til åpne sår og store smerter under utbrudd. Om jeg var deg hadde jeg ikke ønsket å ha sex med han igjen. Jeg hadde avsluttet relasjonen, dere er jo ikke kjærester engang. 

Anonymkode: fd02f...070

Hvorfor er herpes i munnen noe helt annet? De fleste i dag har jo oralsex. Hvorfor er det verre å ha kjønnsorganet sitt borti et kjønnsorgan med herpes enn å ha kjønnsorganet sitt borti en munn med herpes? Resultatet blir det samme.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke noe problemer med at han har det, men er mer trusten min som ble brutt..

Anonymkode: 9207a...f58

Skjønner ikke helt hvordan den ble brutt. 

Anonymkode: ee61f...ef3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke helt hvordan den ble brutt. 

Anonymkode: ee61f...ef3

De hadde samtalen om kjønnssykdommer, ham løy og sa han ikke hadde noen men var veldig opptatt av om hun hadde noen og om hun lå med andre med tanke på sykdom. Så hadde de ubeskyttet sex, og senere kom han og sa det. 

Anonymkode: bf0ed...009

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han sa han hadde hatt det i mange år, ts skriver det i tråden.

Nå kom det to sider med relevant informasjon mens jeg skrev. Dette kunne godt stått i trådstart, i stedet for å kaste vekk andres tid på denne måten.  🙄😂

Anonymkode: 0d0e4...e58

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå kom det to sider med relevant informasjon mens jeg skrev. Dette kunne godt stått i trådstart, i stedet for å kaste vekk andres tid på denne måten.  🙄😂

Anonymkode: 0d0e4...e58

Enig, svarene som kommer er jo basert på misforståelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

WHO har estimert at omtrent 2/3 av verdens befolkning under 50 år er smittet med HSV-1, og at nærmere 850 millioner i alderen 15-49 år har genital herpes forårsaket av HSV-1 og/eller HSV-2. Genital herpes har vist økning i høyinntektsland fra begynnelsen av 1970-tallet og er i dag en av de vanligste seksuelt overførbare infeksjoner i den industrialiserte del av verden.

Ved genital herpes er smittsomheten størst under utbrudd, men mange herpesutbrudd er for små til å merkes, og asymptomatisk virusutskillelse forekommer. Kondombruk reduserer smittefaren og bør alltid brukes ved samleie og oralsex under herpesutbrudd. Mellom utbrudd bør partnere diskutere om man vil bruke kondom. De fleste smittes trolig av en asymptomatisk partner som selv ikke er kjent med sin diagnose.
Det er ikke pålagt å informere nye partnere om sin herpesinfeksjon, men det kan likevel være en fordel mtp. smitteforebygging.

Smittesporing er ikke hensiktsmessig ved genital herpesinfeksjon. Personer kan ikke være blodgiver under utbrudd og minimum 2 uker etter at utslettet er borte.

(FHI)

Anonymkode: d7020...290

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

trusten

🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig, svarene som kommer er jo basert på misforståelser. 

Ja beklager for at det ikke ble mer detaljert, men hoved fokuset mitt var hvordan herpes funker og hva man kan gjøre for og ikke bli smittet.

Ønsket mer info.

Trudde ikke jeg skulle ende opp og forklare hva han har gjort osv.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så jeg har møtt denne søte fyren i en god stund nå.

Og etter 2 måneder begynte han plutselig og distansere seg fra meg. Vi snakket fortsatt men jeg skjønte det var noe som skurrete. Men etter som at vi er enige om at vi ikke er i et forhold og er ikke det vi går for. Respekterte jeg det.

Han kommer sa han skulle besøke meg på jobb og jeg tenkte det var koselig. Han oppfører seg rart og plutselig sier vi må snakke.

Jeg tenkte jo først at han ikke ønsket mer. Men så sier han at han har herpes. Jeg ble jo litt satt ut. Men ikke sur siden jeg vet hvor vanskelig det er å snakke om og skjønner man er redd. Og at det kan være tøft.

Men samt var jeg skuffa.. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere.. og har vært red for og være intim i etter kant...

Trenger litt gode råd og annet fra de som har litt mer erfaring med dette.

Så bra han kom og fortalte det til deg! Det kan ha kostet litt. Hvis han liker deg var det ikke det han ville gi deg. Ganske vanlig btw. Ta medisinene begge to og ham en sjangs til :)

Anonymkode: 7a4e2...536

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vis du leser hva jeg skrev så ser du at jeg sier at det er bra han sa det. Og skjønner det var vanskelig.

Og han har hatt det i 2 år. Så nei var ikke nettopp

Hvis han bare har hatt det i 2 år, så synes han sikkert dette er veldig ekkelt selv. Han har sikkert grudd seg veldig for å fortelle det. Jeg tenker at han liker deg og at han viser deg stor tillit ved å fortelle det. Håper dere har brukt kondom i mellomtiden…. Hvis ikke så synes jeg han har brutt tilliten… 

Anonymkode: 74a9f...458

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har en venninne som har så hyppige utbrudd av herpes virus 2 i underlivet at hun faktisk er delvis ufør av det. Når typen din sier at det finnes verre ting, så skjønner han tydeligvis ikke hvor ille det kan bli. Og du tok en råsjans på å ha sex med ham før du fortalte det, hadde du gjort det med meg så hadde du aldri sett meg igjen.

Herpes virus 1 er noe ganske mange har, ved munnen og også i underlivet de siste årene.

Men herpes hsv2 er en annen variant, mer aggressiv, verre. 

Ikke bland de to typene og ikke bagatelliser det, du er heldig som ikke er verre påvirket. 

Stakkars venninnen din. Virker ikke herpes-medisin? 

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (6 timer siden):

Hvorfor er herpes i munnen noe helt annet? De fleste i dag har jo oralsex. Hvorfor er det verre å ha kjønnsorganet sitt borti et kjønnsorgan med herpes enn å ha kjønnsorganet sitt borti en munn med herpes? Resultatet blir det samme.

Resultatet blir aldeles ikke det samme. Bare her i tråden er det nevnt flere eksempler på hvor dårlig man kan bli av genital herpes. Til og med noen som er delvis ufør pga denne dritten.

Slutt å bagatellisere kjønnsherpes! Selv om mange ikke merker så mye til det, er det noen som blir forferdelig dårlige av det og har store smerter. 

Anonymkode: c27dd...d1e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Stakkars venninnen din. Virker ikke herpes-medisin? 

Nei medisin virker desverre ikke, tenker ts bør vite hva hun risikerer ved dette forhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Resultatet blir aldeles ikke det samme. Bare her i tråden er det nevnt flere eksempler på hvor dårlig man kan bli av genital herpes. Til og med noen som er delvis ufør pga denne dritten.

Slutt å bagatellisere kjønnsherpes! Selv om mange ikke merker så mye til det, er det noen som blir forferdelig dårlige av det og har store smerter. 

Anonymkode: c27dd...d1e

Både herpes1 og herpes2 kan komme både på munn og kjønnsorganer. Mange som har fått herpes på kjønnsorganer pga oralsex. De fleste har min herpes, og de fleste har oralsex. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

WHO har estimert at omtrent 2/3 av verdens befolkning under 50 år er smittet med HSV-1, og at nærmere 850 millioner i alderen 15-49 år har genital herpes forårsaket av HSV-1 og/eller HSV-2. Genital herpes har vist økning i høyinntektsland fra begynnelsen av 1970-tallet og er i dag en av de vanligste seksuelt overførbare infeksjoner i den industrialiserte del av verden.

Ved genital herpes er smittsomheten størst under utbrudd, men mange herpesutbrudd er for små til å merkes, og asymptomatisk virusutskillelse forekommer. Kondombruk reduserer smittefaren og bør alltid brukes ved samleie og oralsex under herpesutbrudd. Mellom utbrudd bør partnere diskutere om man vil bruke kondom. De fleste smittes trolig av en asymptomatisk partner som selv ikke er kjent med sin diagnose.
Det er ikke pålagt å informere nye partnere om sin herpesinfeksjon, men det kan likevel være en fordel mtp. smitteforebygging.

Smittesporing er ikke hensiktsmessig ved genital herpesinfeksjon. Personer kan ikke være blodgivere under utbrudd og minimum 2 uker etter at utslettet er borte.

(FHI)

Anonymkode: d7020...290

Visste ikke at blodet ble påvirket av utbrudd? Antistoffer mot herpes virus vil vel alltid være tilstede i blodet hos en som er smittet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et heavy utbrudd av herpes. Da mener jeg ikke på munnen. Nesten så jeg ikke tør å si det fordi det er så få virker det som? Men ifølge legen jeg var hos var det veeldig normalt, bare mange tør ikke prate om det. Hvem jeg hsr blitt smittet av? Aner ikke! Men jeg vsr grisedårlig og det var så vondt å å tipse, det brant nedentil. Hadde feber, noe jeg aldri har. Det var rett og slett helt forferdelig.  Ikke hatt det siden (4år siden)

Anonymkode: 2ccb3...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...