Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ikke fått noe enda så håper jeg slapp unna..

Jeg bare ble så skuffa etter som han har snakka om at ærlighet er viktig osv..

Anonymkode: 9207a...f58

Det er ikke enkelt for alle å si "Jeg har herpes". 

Så jeg synes du skal la dette gå, han fortalte det, du er ikke smittet og dere tar forholdsregler ved utbrudd. 

La i hvert fall ikke en fin fyr slippe pga dette :) 

Anonymkode: a82f1...afd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har sagt jeg trenger tid til han til og tenkt igjennom før jeg tar et valg.

Jeg har sitti her i en uke uten og vite hva jeg skal gjøre. Så derfor spør jeg om råd og hjelp her...

Du sier at du er omtenksom, forståelsesfull og skjønner at folk kan drite seg ut, og det er veldig fine egenskaper, men. Og dette er et stort men, det må være grenser. Du må noen ganger velge å snu de egenskapene mot deg selv, prioritere deg selv, velge deg selv. Dette er en av de gangene. 

Anonymkode: bf0ed...009

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk på deg selv, det mener jeg 100%, han dauer ikke om du setter en grense nå. Faktisk kan det hende det lærer ham å være oppriktig neste gang. Å drite seg ut er noe helt annet enn å lyve om seksuelt overførbare sykdommer, med hensikt. 

Ja det kan jo hende..

Jeg vil bare ikke skremme han til og ikke tørre og snakke om det. I framtiden..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke enkelt for alle å si "Jeg har herpes". 

Så jeg synes du skal la dette gå, han fortalte det, du er ikke smittet og dere tar forholdsregler ved utbrudd. 

La i hvert fall ikke en fin fyr slippe pga dette :) 

Anonymkode: a82f1...afd

Jeg skal snakke med han, men vi må i allefall sette grenser. Og klare og være ærlige med hverandre.

Ærlighet er det viktigste for meg🩷

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du er omtenksom, forståelsesfull og skjønner at folk kan drite seg ut, og det er veldig fine egenskaper, men. Og dette er et stort men, det må være grenser. Du må noen ganger velge å snu de egenskapene mot deg selv, prioritere deg selv, velge deg selv. Dette er en av de gangene. 

Jeg er ikke så flink til og prioriter meg selv alltid dessverre. Selv om jeg prøver..

Jeg skal tenke på meg selv når det gjelder dette..

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan jo hende..

Det er ikke ditt ansvar å sørge for at han ikke blir så skremt at han ikke tør å snakke om det i fremtiden.

Hvis deres forhold eller relasjon er over, vil hans følelser og reaksjoner være hans ansvar. Det er vel forøvrig også hans ansvar selv om dere er sammen. Hans problem. Ikke ditt problem.

Anonymkode: d01d5...33b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som han sa det etter at de allerede har hatt sex. 

Det hørtes også ut som dette kunne være noe nytt for han også. Og i så fall kan det, ironisk nok, ha vært ts som smittet han, for alt vi vet. For ja, risikoen er størst med utbrudd,  men man kan også smittes via små sår, feks etter barbering, eller ved mikroskopiske utbrudd man ikke legger merke til. (Mitt første utbrudd så ut som to tette kviser først, var ikke før blemme nr tre og hoven lymfe jeg catchet at det var noe annet.)

Anonymkode: 0d0e4...e58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja jeg vet. Men at han har det er virkelig ikke et problem for meg. Jeg er veldig glad han fortalte meg.

Men at han forteller det etter en stund. Etter som han snakker om at jeg må være ærlig og fortelle ting osv. Om jeg har sex med andre (som jeg ikke gjør) om jeg har sykdommer som han kan få.

Jeg bare vet ikke... følte bare et lite tillits brudd i guess.

Vil bare mest vite hvordan det funker og hva man kan gjøre. Ønsker fortsatt og se han.

Han hadde ikke trengt å fortelle i det hele tatt er vel poenget. Det er mye skam ved det viruset, ser man jo bare på denne tråden, og selvfølgelig forteller man ikke det da hvis man finner seg en partner man ikke ønsker å miste. At han forteller det nå, sier bare at han tillit til deg og at ønsker å være seriøs og ærlig med deg. Slik jeg tolker det. 

Anonymkode: 17a95...0ee

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja det kan jo hende..

Men igjen, dette er ikke ditt problem, han må ta ansvar for seg selv og sine handlinger, du kan ikke redde ham fra seg selv. Det du driver med nå er veldig usunt, du må passe på deg selv, så må han passe på seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hørtes også ut som dette kunne være noe nytt for han også. Og i så fall kan det, ironisk nok, ha vært ts som smittet han, for alt vi vet. For ja, risikoen er størst med utbrudd,  men man kan også smittes via små sår, feks etter barbering, eller ved mikroskopiske utbrudd man ikke legger merke til. (Mitt første utbrudd så ut som to tette kviser først, var ikke før blemme nr tre og hoven lymfe jeg catchet at det var noe annet.)

Han sa han hadde hatt det i mange år, ts skriver det i tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde ikke trengt å fortelle i det hele tatt er vel poenget. Det er mye skam ved det viruset, ser man jo bare på denne tråden, og selvfølgelig forteller man ikke det da hvis man finner seg en partner man ikke ønsker å miste. At han forteller det nå, sier bare at han tillit til deg og at ønsker å være seriøs og ærlig med deg. Slik jeg tolker det. 

Blir enda mere skam når folk lyver om at de har det, sånn som denne fyren. Han selv skulle sjekke ts veldig nøye om hun hadde noe, jugde selv, og så hadde sex. Virker ikke som en hyggelig fyr for meg, ikke seriøs heller, bare feig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Øm les de andre kommentarene, han har hatt det i 2 år🫠

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg likte den tanken🩷

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men vi har hatt ubeskyttet sex i og med at jeg kan ikke bli gravid..

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tester meg selv vært år etter som jeg må ta celle prøver osv.

Mulig jeg går over streken her nå, men hvis du allerede har hatt kreft så bør du være ekstra forsiktig med helsen din. Anbefaler deg å bestille time hos fastlegen og spørre om Hsv2 og få noen gode råd om hvor redd du bør være for det. Fastlegen kan gi deg råd basert på faktisk kunnskap og erfaring, og er til å stole på i motsetning til oss her inne som har et stort bias. 

Anonymkode: eee92...60e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De fleste kvinner har herpes. Og dermed de fleste menn. Godta det.

Anonymkode: 48e96...56a

Eller omvendt...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Rundt 80% av alle voksne har herpesviruset i kroppen. Jeg ser ikke helt problemet? Unngå sex og nussing når han har utbrudd. 

Anonymkode: 37530...7fa

For noe tull! Kun en liten andel har genital herpes, dvs kjønnssykdommen herpes.

Anonymkode: d5cea...4c4

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig jeg går over streken her nå, men hvis du allerede har hatt kreft så bør du være ekstra forsiktig med helsen din. Anbefaler deg å bestille time hos fastlegen og spørre om Hsv2 og få noen gode råd om hvor redd du bør være for det. Fastlegen kan gi deg råd basert på faktisk kunnskap og erfaring, og er til å stole på i motsetning til oss her inne som har et stort bias. 

Anonymkode: eee92...60e

Tusen Takk for svar🙏🏻🩷

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte den tanken🩷

Hvorfor velger du å høre det i stede for de rene fakta her? Kanskje er han seriøs, kanskje sa han det fordi han ønsker å satse, kanskje ditt kanskje datt.

Du virker mer opptatt av at dette ikke skal ta slutt enn å tenke på egen helse og sikkerhet.

Fakta her tilsier at du burde gjøre det slutt, og holde deg langt unna ham, fakta er at han løy, presset deg til å dele om du lå med andre og om du hadde sykdom, du sa nei og han sa det samme, han løy og manipulerte deg. Du risikerer å få en sykdom som kan gi deg livslang plager, men likevel velger du å ignorere alt dette, og heller høre på det som rosemaler det? Du har jo bestemt deg, men du burde velge deg selv. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor velger du å høre det i stede for de rene fakta her? Kanskje er han seriøs, kanskje sa han det fordi han ønsker å satse, kanskje ditt kanskje datt.

Du virker mer opptatt av at dette ikke skal ta slutt enn å tenke på egen helse og sikkerhet.

Fakta her tilsier at du burde gjøre det slutt, og holde deg langt unna ham, fakta er at han løy, presset deg til å dele om du lå med andre og om du hadde sykdom, du sa nei og han sa det samme, han løy og manipulerte deg. Du risikerer å få en sykdom som kan gi deg livslang plager, men likevel velger du å ignorere alt dette, og heller høre på det som rosemaler det? Du har jo bestemt deg, men du burde velge deg selv. 

Nei er ikke det, jeg likte bare tanken.

Og nei har ikke bestemt meg.

Men jeg prøver og se på begge sider, den positive og negative.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei er ikke det, jeg likte bare tanken.

Og nei har ikke bestemt meg.

Men jeg prøver og se på begge sider, den positive og negative.

Jeg vil virkelig understreke at du må tenke på deg selv. Ikke ham. Ferdig med det. Du risikerer å bli skikkelig syk, for en fyr som juger. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...