AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #21 Skrevet 15 timer siden Jeg er kvinne med herpes 2 i underlivet. Da jeg møtte kjæresten min så hadde jeg store vanskeligheter med å fortelle det. Siden jeg var i en "frisk" periode i starten så hadde vi sex uten at han visste. Men senere fortalte jeg det fordi det er jo viktig han vet om det. Han tok det greit, sa det fantes da verre ting. Hos meg var utbruddene ca 4 ganger i året på den tiden og jeg kjenner alltid de er i emming, altså jeg kjenner at det er på vei til å bryte ut, og da sier jeg til ham at nå må vi ha pause fra sex til det går over. Nå har vi vært sammen i 8 år og han har ikke blitt smittet fordi jeg har sånn kontroll. Og utbruddene blir sjeldnere og sjeldnere. I fjor hadde jeg ett lite utbrudd, i år har jeg ikke hatt noen. Synes ikke han har brutt tilliten din ts fordi han fortalte det jo ganske fort. Anonymkode: ea86b...04b 3 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Skrevet 15 timer siden De fleste har da absolutt ikke herpes på kjønnsorgan? Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bagatellisere dette? Herpes i munnen er jo noe helt annet. Han har hatt ubeskyttet sex med en uvitende partner Dette viruset er smittsomt før utbrudd, og det fører til åpne sår og store smerter under utbrudd. Om jeg var deg hadde jeg ikke ønsket å ha sex med han igjen. Jeg hadde avsluttet relasjonen, dere er jo ikke kjærester engang. Anonymkode: fd02f...070 5 5
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Skrevet 15 timer siden Min nærmeste venninne ble smittet første gangen hun hadde sex. Han fortalte ikke at han hadde herpes, de brukte ikke kondom fordi hun gikk på pillen og han hadde ikke utbrudd. Likevel ble hun smittet, og hun har utbrudd mange ganger i året. Man kan da ikke gamble med andres sikkerhet på den måten, selv om man tror man har kontroll selv. Jeg hadde blitt illsint, fordi jeg selv vil avgjøre hvilken risiko jeg er interessert i å utsette meg selv for. Ingen får ta den avgjørelsen for meg. Anonymkode: fd02f...070 4 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne med herpes 2 i underlivet. Da jeg møtte kjæresten min så hadde jeg store vanskeligheter med å fortelle det. Siden jeg var i en "frisk" periode i starten så hadde vi sex uten at han visste. Men senere fortalte jeg det fordi det er jo viktig han vet om det. Han tok det greit, sa det fantes da verre ting. Hos meg var utbruddene ca 4 ganger i året på den tiden og jeg kjenner alltid de er i emming, altså jeg kjenner at det er på vei til å bryte ut, og da sier jeg til ham at nå må vi ha pause fra sex til det går over. Nå har vi vært sammen i 8 år og han har ikke blitt smittet fordi jeg har sånn kontroll. Og utbruddene blir sjeldnere og sjeldnere. I fjor hadde jeg ett lite utbrudd, i år har jeg ikke hatt noen. Synes ikke han har brutt tilliten din ts fordi han fortalte det jo ganske fort. Anonymkode: ea86b...04b Jeg har en venninne som har så hyppige utbrudd av herpes virus 2 i underlivet at hun faktisk er delvis ufør av det. Når typen din sier at det finnes verre ting, så skjønner han tydeligvis ikke hvor ille det kan bli. Og du tok en råsjans på å ha sex med ham før du fortalte det, hadde du gjort det med meg så hadde du aldri sett meg igjen. Herpes virus 1 er noe ganske mange har, ved munnen og også i underlivet de siste årene. Men herpes hsv2 er en annen variant, mer aggressiv, verre. Ikke bland de to typene og ikke bagatelliser det, du er heldig som ikke er verre påvirket. Anonymkode: bf0ed...009 4 6
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #25 Skrevet 10 timer siden Hva da tillit? Har han løyet for deg? Hver gang du har sex med en ny partner er det 80% risiko for at de har dette viruset, de aller fleste uten å vite det. Mest sannsynlig har du en variant selv også, men fordi du har hatt flaks og ikke hatt utbrudd (enda) føler du på retten til å dømme og lage drama pga en bagatell. Og hvor plaget man blir har mer med immunforsvaret og hvor utbruddet kommer å gjøre, enn hvilket virus det er. Helvetesild, som er i samme familie kan være invalidiserende hvis man får det på hodet/ansiktet, men bare intens kløe andre steder på kroppen. De fleste med hsv2 har også milde eller ingen symptomer, men det er gjerne de verste skrekkhistoriene folk snakker om. Jeg er 45 og hadde mitt første herpesutbrudd nå, selv om jeg mest sannsynlig har hatt viruset siden ungdommen. Dette er ganske vanlig, siden immunforsvaret blir dårligere med aldere, men det var noen få blemmer som svei litt, og det mest irriterende var å avstå fra sex i ti dager. Anonymkode: 0d0e4...e58 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva da tillit? Har han løyet for deg? Hver gang du har sex med en ny partner er det 80% risiko for at de har dette viruset, de aller fleste uten å vite det. Mest sannsynlig har du en variant selv også, men fordi du har hatt flaks og ikke hatt utbrudd (enda) føler du på retten til å dømme og lage drama pga en bagatell. Og hvor plaget man blir har mer med immunforsvaret og hvor utbruddet kommer å gjøre, enn hvilket virus det er. Helvetesild, som er i samme familie kan være invalidiserende hvis man får det på hodet/ansiktet, men bare intens kløe andre steder på kroppen. De fleste med hsv2 har også milde eller ingen symptomer, men det er gjerne de verste skrekkhistoriene folk snakker om. Jeg er 45 og hadde mitt første herpesutbrudd nå, selv om jeg mest sannsynlig har hatt viruset siden ungdommen. Dette er ganske vanlig, siden immunforsvaret blir dårligere med aldere, men det var noen få blemmer som svei litt, og det mest irriterende var å avstå fra sex i ti dager. Anonymkode: 0d0e4...e58 Man bør si fra før en har sex hvis en vet at en har det. Så enkelt er det, det handler om ikke å ta det valget for noen. Jeg hadde ikke hatt sex med noen som har hsv2, og det valget vil jeg ta hvis jeg kan. Anonymkode: bf0ed...009 3 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en venninne som har så hyppige utbrudd av herpes virus 2 i underlivet at hun faktisk er delvis ufør av det. Når typen din sier at det finnes verre ting, så skjønner han tydeligvis ikke hvor ille det kan bli. Og du tok en råsjans på å ha sex med ham før du fortalte det, hadde du gjort det med meg så hadde du aldri sett meg igjen. Herpes virus 1 er noe ganske mange har, ved munnen og også i underlivet de siste årene. Men herpes hsv2 er en annen variant, mer aggressiv, verre. Ikke bland de to typene og ikke bagatelliser det, du er heldig som ikke er verre påvirket. Anonymkode: bf0ed...009 Jeg har herpes 2 og går på forebyggende medisiner hele tiden. Har ikke utbrudd lengere. Anonymkode: 188b1...f77 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #28 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva da tillit? Har han løyet for deg? Hver gang du har sex med en ny partner er det 80% risiko for at de har dette viruset, de aller fleste uten å vite det. Mest sannsynlig har du en variant selv også, men fordi du har hatt flaks og ikke hatt utbrudd (enda) føler du på retten til å dømme og lage drama pga en bagatell. Og hvor plaget man blir har mer med immunforsvaret og hvor utbruddet kommer å gjøre, enn hvilket virus det er. Helvetesild, som er i samme familie kan være invalidiserende hvis man får det på hodet/ansiktet, men bare intens kløe andre steder på kroppen. De fleste med hsv2 har også milde eller ingen symptomer, men det er gjerne de verste skrekkhistoriene folk snakker om. Jeg er 45 og hadde mitt første herpesutbrudd nå, selv om jeg mest sannsynlig har hatt viruset siden ungdommen. Dette er ganske vanlig, siden immunforsvaret blir dårligere med aldere, men det var noen få blemmer som svei litt, og det mest irriterende var å avstå fra sex i ti dager. Anonymkode: 0d0e4...e58 Du forveksler hsv1 og hsv2. Hsv1 er 80%, hsv2 er 25-30%. Helvetesild kommer av herpes zoster viruset, det samme vi får vannkopper av. Anonymkode: aa66d...964 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Skrevet 10 timer siden Det er flere kvinner enn menn som har herpes 2. Anonymkode: 60786...eb0
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du forveksler hsv1 og hsv2. Hsv1 er 80%, hsv2 er 25-30%. Helvetesild kommer av herpes zoster viruset, det samme vi får vannkopper av. Anonymkode: aa66d...964 Nei, det gjør jeg ikke. Poenget er at for de fleste er dette veldig lite dramatisk. De fleste med hsv2 har også lite plager. Og alle disse er i samme familie og har mange felles trekk. Anonymkode: 0d0e4...e58 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #31 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har herpes 2 og går på forebyggende medisiner hele tiden. Har ikke utbrudd lengere. Anonymkode: 188b1...f77 Valtrex fungerte ikke for henne dessverre. Anonymkode: bf0ed...009
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #32 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. Poenget er at for de fleste er dette veldig lite dramatisk. De fleste med hsv2 har også lite plager. Og alle disse er i samme familie og har mange felles trekk. Anonymkode: 0d0e4...e58 Men dog, det valget må en få ta selv, om en vil risikere å få hsv2 og satse på at man ikke er en av de uheldige som ender opp delvis ufør. Anonymkode: bf0ed...009 4 3
Snok1 Skrevet 9 timer siden #33 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har ikke fått noe enda så håper jeg slapp unna.. Jeg bare ble så skuffa etter som han har snakka om at ærlighet er viktig osv.. Anonymkode: 9207a...f58 Han er jo ærlig og up front. 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #34 Skrevet 9 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): Han er jo ærlig og up front. Virker som han sa det etter at de allerede har hatt sex. Anonymkode: bf0ed...009 4 2
Snok1 Skrevet 9 timer siden #35 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Virker som han sa det etter at de allerede har hatt sex. Anonymkode: bf0ed...009 Ok.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #36 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Virker som han sa det etter at de allerede har hatt sex. Anonymkode: bf0ed...009 Og fikk dårlig samvittighet. Kuken gikk foran fornuften. Plusspoeng for samvittighet 😁 Anonymkode: a2057...932 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #37 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men dog, det valget må en få ta selv, om en vil risikere å få hsv2 og satse på at man ikke er en av de uheldige som ender opp delvis ufør. Anonymkode: bf0ed...009 100% ufør og sluker 3pk Valtrex i mnd mot å få 4-6dager fri fra faenskapet. Anonymkode: aa66d...964 1 5
Natriumclorid Skrevet 9 timer siden #38 Skrevet 9 timer siden Det smitter bare når det er utbrudd. Forsvarlig og bra gjort at han fortalte det. Jeg hadde tidligere en kjæreste som hadde herpes og jeg ble ikke smitte, siden vi ikke hadde sex når han hadde utbrudd. 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #39 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): De fleste kvinner har herpes. Og dermed de fleste menn. Godta det. Anonymkode: 48e96...56a Dette er bullshit. De fleste MENNESKER har herpes 1, som er en mye mildere form for herpes enn kjønnssykdommen herpes 2. Og herpes 2 kan for mange av de som blir smittet være enormt smertefullt og plagsomt. Så ikke bagatelliser herpes, det er dumhet og mangel på opplysning! Anonymkode: c27dd...d1e 3 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Skrevet 9 timer siden Jeg ønsker selv å ta et informert valg over hvem jeg vil ha sex med. Det spiller ingen rolle om de har et aktivt utbrudd eller ikke. Som noen har nevnt tidligere i tråden så kan herpes være smittsomt rett før du får symptomer/nytt utbrudd, slik at personen ikke nødvendigvis vet når de er smittsomme eller ei. Hvis noen hadde ventet med å fortelle meg at de hadde herpes type 2 til etter at vi hadde sex, hadde jeg følt meg lurt og manipulert. Det hadde fått meg til å se annerledes på vedkommende. Jeg ønsker selv å bestemme om det er en risiko jeg ønsker å ta, og det er ikke greit for andre å ta det valget for meg ved å holde tilbake informasjon kun fordi de ønsker sex (eller ønsker å få meg på gli til et forhold). Hadde jeg visst at de hadde herpes 2 hadde jeg mest sannsynlig ikke hatt sex med dem, så jeg kan forstå ts litt. Anonymkode: d01d5...33b 2 1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå