AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Skrevet 13 timer siden Har telefonfyller innimellom, men er jo alene slik sett, i stua... Anonymkode: dc138...4e7 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 12 timer siden #22 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikker dere alkohol når dere er alene? Jeg gjør ikke det. Skjønner ikke vitsen med det. Alkohol for meg en en sosial aktivitet 😀 Anonymkode: 5e340...e5c Har ingenting i mot å drikke alene, og dømmer ikke de som gjør det. Spørsmålet blir bare hvor mye og hvorfor. Drikker man vin til maten og så senere for kosens skyld? Eller drikker man fordi man liker rusen det gir? Jeg tror at det siste kan bli en utfordring for mange. Særlig nå som vi går inn i en tid med mye mat, alkohol og mange som skal unne seg «noe litt ekstra».
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Skrevet 6 timer siden 2-3 halvlitere, musikk og man får unna husarbeid. Syns det er så ulidelig kjedelig ellers. Anonymkode: 09313...679 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slapper godt av og koser meg gjerne med et glass vin eller to alene. Anonymkode: c1a14...eef Alkoholen som skaper effektiv du skriver 😆 Så derfor lett å bli alkoholiker. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Drikker dere alkohol når dere er alene? Jeg gjør ikke det. Skjønner ikke vitsen med det. Alkohol for meg en en sosial aktivitet 😀 Anonymkode: 5e340...e5c Kan ikke se noe sosialt i alkohol, må klare å omgås mennesker uten rus. Anonymkode: 4b0e4...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Skrevet 6 timer siden Jeg reiser mye alene og da bestiller jeg alkohol til maten hvis jeg har lyst. Til og med etter maten hvis jeg vil sitte litt lenger ved bordet og lese. Alkohol er ikke nødvendigvis en aktivitet for meg. Anonymkode: bb0a3...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Skrevet 6 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (6 timer siden): Eller drikker man fordi man liker rusen det gir? Alkohol handler kun om rusen det gir, er derfor folk drikker det. Har selv vært vinentusiast, men bestemte meg for å prøve livet uten alkohol. Som var mye bedre for meg. Anonymkode: 4b0e4...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Skrevet 6 timer siden Ja, jeg er veldig glad i et glass rødvin. Så tar et glass nå og da, uavhengig av om mannen er hjemme eller ikke. Denne uka har jeg vært på jobbreise, og da tar jeg gjerne også et glass til middag når jeg er ute og spiser alene. Anonymkode: 85454...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alkohol handler kun om rusen det gir, er derfor folk drikker det. Har selv vært vinentusiast, men bestemte meg for å prøve livet uten alkohol. Som var mye bedre for meg. Anonymkode: 4b0e4...d3d Har man et problem er det jo noe annet. Jeg drikker for smaken, og den lett beroligende effekten. Men jeg liker kun rød- og hvitvin. Drikker aldri sprit. Er aldri full. Og har hatt samme mønster i ca 20 år nå, uten at jeg merker noen forskjell på en uke der det mulig blir litt nesten hver dag (typisk på reise), mot perioder der det naturlig ikke blir noe rødvin. Anonymkode: 85454...bf1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Drikker dere alkohol når dere er alene? Jeg gjør ikke det. Skjønner ikke vitsen med det. Alkohol for meg en en sosial aktivitet 😀 Anonymkode: 5e340...e5c Du drikker for å bli full, andre drikker fordi de liker (vin)smaken sammen med god mat. Anonymkode: 28d0b...f36 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Drikker dere alkohol når dere er alene? Jeg gjør ikke det. Skjønner ikke vitsen med det. Alkohol for meg en en sosial aktivitet 😀 Anonymkode: 5e340...e5c Synes du ingen alkohol passer bra til mat? Drikker du kun for å bli full? Anonymkode: 1866a...895
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har man et problem er det jo noe annet. Jeg drikker for smaken, og den lett beroligende effekten. Men jeg liker kun rød- og hvitvin. Drikker aldri sprit. Er aldri full. Og har hatt samme mønster i ca 20 år nå, uten at jeg merker noen forskjell på en uke der det mulig blir litt nesten hver dag (typisk på reise), mot perioder der det naturlig ikke blir noe rødvin. Anonymkode: 85454...bf1 Der skrev du svaret. Anonymkode: 4b0e4...d3d
enkefru Skrevet 5 timer siden #32 Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg kan godt sprette en vin dersom jeg har laget meg god mat selv om jeg er alene... (tenker ofte etter om jeg kan få bruk for resten av vinen de nærmeste dagene først da.... kjipt å åpne en god vin og slå ut halvparten), så ja.. jeg kan fint kose meg og nyte mat og drikke. Drikker kun alene dersom det er av en positiv grunn/kos, - aldri når jeg er trist, lei eller lignende. Fordi for meg er alkohol noe jeg forbinder med kos og hygge. Endret 5 timer siden av enkefru
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der skrev du svaret. Anonymkode: 4b0e4...d3d Poenget mitt gikk rett over hodet ditt. Jeg drikker det først og fremst for smaken. Hadde ikke vin fantes, ville jeg vært avholds. Når det gjelder at man også føler noe utover å dekke et rent behov; Hvorfor tar du en kopp kaffe? Hvorfor spiser du sjokolade i stedet for et tørt knekkebrød? Eller i det hele tatt om du ikke er sulten? Anonymkode: 85454...bf1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Skrevet 5 timer siden Jeg liker ikke fulle folk så jeg drikker kun alene. Anonymkode: 2f8bb...7ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når det gjelder at man også føler noe utover å dekke et rent behov; Hvorfor tar du en kopp kaffe? Hvorfor spiser du sjokolade i stedet for et tørt knekkebrød? Eller i det hele tatt om du ikke er sulten? Anonymkode: 85454...bf1 Klarer meg uten alt du nevner. Anonymkode: 4b0e4...d3d
Maskinfører Skrevet 5 timer siden #36 Skrevet 5 timer siden Ja drikker alkohol alene før drakk jeg sammen med far men han er ikke her mer 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Skrevet 5 timer siden Drikker alltid vin til maten om jeg lager noe godt til meg selv - som regel lørdag kveld om jeg ikke gjør annet enn å være hjemme alene. Da går det som regel en flaske. Etter dette kan jeg godt ta en drink eller tre også, da alltid whisky som jeg har et godt utvalg av. Før kunne jeg drikke veldig mye i etterkant og bare sitte på nettet og chatte og skrive - høre på musikk og rett og slett drikke meg full... Nå føler jeg meg for gammal til dette - orker ikke så mye alkohol. Dessuten er jo det idiotisk å ødelegge dagen derpå og til og med mandagen.. Men absolutt kjekt å drikke moderat hjemme. Kjenner noen enslige slektninger som drikker i sosialt lag, sågar mye på byen, men aldri hjemme. Det synes jeg er litt rart. Spesielt dette med vin til god mat synes jeg er viktig - biff uten vin er meningsløst. Anonymkode: 467c6...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Skrevet 5 timer siden Jeg driver med ølbrygging på hobbybasis, så ja. Etter å ha brukt en hel dag på selve bryggingen, ventet noen uker på gjæringen, flaske ølet for så å vente (mye venting i ølbrygging) på karbonering. Den følelsen av å åpne, lukte og smake på mitt siste brygg foretrekker jeg å nyte alene. Anonymkode: 1035d...901 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg driver med ølbrygging på hobbybasis, så ja. Etter å ha brukt en hel dag på selve bryggingen, ventet noen uker på gjæringen, flaske ølet for så å vente (mye venting i ølbrygging) på karbonering. Den følelsen av å åpne, lukte og smake på mitt siste brygg foretrekker jeg å nyte alene. Anonymkode: 1035d...901 Om drikken ikke faller i smak,konsumeres den likevel? Anonymkode: 2f8bb...7ee
Rødvinsfilosofen Skrevet 2 timer siden #40 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alkohol handler kun om rusen det gir, er derfor folk drikker det. Deg om det 😅 For de fleste så er det begrenset hvor stor ruseffekt de får av å drikke 1-3 glass vin. Men hvor mye man drikker har jo litt å si. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har selv vært vinentusiast, men bestemte meg for å prøve livet uten alkohol. Som var mye bedre for meg. Anonymkode: 4b0e4...d3d Good for you! 😃 Det har blitt en veldig stor trend, også blant unge. Ser flere spisesteder nå satser stort på alkoholfrie alternativer. 👏
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå