AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg finner ikke noe om regler eller rettningslinjer om hvem som kan parkere her. Jeg tenker det er kun de som har med seg små barn som sitter i barnesete kan parkere her, men det er mange som er uenig? Ser hver gang jeg drar på kjøpesentret at andre bruker denne parkeringen. Noe som jeg synes er sykt irriterende når jeg har med meg 2 små barn og barnevogn.. 🙄 Hva mener dere? Og fines det noe jeg ikke har lest? 🤔 Anonymkode: 73101...2ea
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Det finnes ikke regler for det fordi det ikke er en offisiell kategori, men en service enkelte steder. Dersom ikke stedet du parkerer tydelig formidler regler for parkeringen, kan de selvsagt heller ikke håndheve regelbrudd. Dermed kan i prinsippet alle stå der. Rent moralsk kan man jo tenke at det et for folk med små barn og behov for mer plass på grunn av vogn/bilstol. Men det vil alltid være folk som synes deres behov er stort nok. Anonymkode: 2a039...aa2 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden På ikea har de ihvertfall gått ut med at alle kan parkere der. Anonymkode: fae94...ee1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Det er jo selvfølgelig tiltenkt familier som trenger større plass. Ellers hadde det jo bare hett parkering… men det er jo en service/ tjeneste, så det er jo ikke direkte ulovlig for andre å parkere der. Jeg legger ved info til feks Kvadrat sin info angående dette https://kvadrat.no/magasin/eksperttips/med-baby-pa-kvadrat-en-praktisk-guide/ Familieparkering I noen situasjoner kan det være godt med litt ekstra plass, derfor har vi reservert ekstra romslige parkeringsplasser på strategiske steder (nær innganger) for familier som kommer med bil. Anonymkode: 350ae...128
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): så det er jo ikke direkte ulovlig for andre å parkere der. Verken direkte eller indirekte - altså fullstendig lovlig. Jeg tenker at familiers behov kan variere stort, og at også de med større barn kan fint ha nytte av en slik parkeringsplass. Man bør nok være litt forsiktig med å dømme andres behov i slike situasjoner, litt som at man ikke bør dømme folk som bruker WC-toalettet når man ikke vet detaljene. Anonymkode: c9bc5...46e 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Når handicappede med de få tilpassede parkeringsplassene som di har, takler at Hvermansen foretrekker de som er nærmest butikken, ja så må nesten de familiene som syntes at de skal stå forran i alle mulige slags rettigheter også nøye seg med at andre enn de som trenger det også parkerer der. Så mye syting av småbarnsforeldre! Anonymkode: 71e25...8da
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe som jeg synes er sykt irriterende når jeg har med meg 2 små barn og barnevogn.. Anonymkode: 73101...2ea Klarer du ikke å gå litt lengre med vogn? Anonymkode: 39590...515 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer du ikke å gå litt lengre med vogn? Anonymkode: 39590...515 Problemet er ikke det å gå, det er det å få opp dørene uten å dunke inn i nabo bilen. Kan gjerne ha familie parkeringen i enden av parkeringsplassen. Noen ganger skal jeg ta ut hele bilstolen også (sette den direkte på vogna), og da kan det være nesten umulig hvis en bil har parkert inntil. Anonymkode: 73101...2ea 2
Minime94 Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer du ikke å gå litt lengre med vogn? Anonymkode: 39590...515 Poenger er vell mer plassen rundt. Kan bli gjyslig trangt å få alt inn/ut av bilen på vanelig parkering. Jeg parkerer somregel lengst borte der det er minst biler om mulig mtp alt som skal ut og inn av bilen.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når handicappede med de få tilpassede parkeringsplassene som di har, takler at Hvermansen foretrekker de som er nærmest butikken, ja så må nesten de familiene som syntes at de skal stå forran i alle mulige slags rettigheter også nøye seg med at andre enn de som trenger det også parkerer der. Så mye syting av småbarnsforeldre! Anonymkode: 71e25...8da Dette vet du tydeligvis veldig lite om. Årsaken til at foreldre med små barn har behov for en bredere parkeringsplass er selvfølgelig fordi de må kunne få ut barnesetet av bilen. Og da må bildøra på vidt gap. Anonymkode: a6849...c44
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Verken direkte eller indirekte - altså fullstendig lovlig. Jeg tenker at familiers behov kan variere stort, og at også de med større barn kan fint ha nytte av en slik parkeringsplass. Man bør nok være litt forsiktig med å dømme andres behov i slike situasjoner, litt som at man ikke bør dømme folk som bruker WC-toalettet når man ikke vet detaljene. Anonymkode: c9bc5...46e Nå står det på linken jeg la ved, at parkering var reservert barnefamilier, da tenker jeg det er familier med barn som trenger utstyr som vogn e.l - uavhengig av barnets alder. Er det store barn / ungdommer med handicap så får man vel skilt til handicapparkering? Jeg forstår ikke helt hva du mener? Nei, det er ikke ulovlig uansett- men det er jo veldig uhøflig å benytte seg av en fordel som man ikke trenger, på bekostning av de den fordelen var tiltenkt- synes du ikke? Anonymkode: 350ae...128
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden I andre land betyr det biler med barnesete i bilen. Tror jeg har sett det på skilt i Norge og. Men det er vel som andre sier her ingen lover rundt dette så det er jo da opp for tolkning og at folk tar litt hensyn og forstår at det er tiltenkt de som skal ha småunger ut og inn av barneseter, ikke bare alle som er mer enn 2 stykker i bilen.. Men folk tar jo generelt lite hensyn og tenker mest på seg selv. Anonymkode: c4c62...d22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå