Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til influensere som har blitt gravide med tvillinger og også født prematurt. Har lest (om det stemmer vet jeg ikke) at disse har gått på Ozempic før og lurte på om dette faktisk kan være en bivirkning? Påfallende med flere tvillinggraviditeter og premature fødsler.

Anonymkode: 82260...d75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lagt merke til influensere som har blitt gravide med tvillinger og også født prematurt. Har lest (om det stemmer vet jeg ikke) at disse har gått på Ozempic før og lurte på om dette faktisk kan være en bivirkning? Påfallende med flere tvillinggraviditeter og premature fødsler.

Hvem? Det er mer normalt å føde prematurt med tvillinger. Man blir jo mer fruktbar også av å gå ned i vekt. Men tviler på at det er en bivirkning at man slipper flere egg. 

Anonymkode: ca613...cb2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 14.41):

Hvem? Det er mer normalt å føde prematurt med tvillinger. Man blir jo mer fruktbar også av å gå ned i vekt. Men tviler på at det er en bivirkning at man slipper flere egg. 

Trenger ikke nevne navn, men det er tre stykker det siste året, alle har jeg lest på sladresider bruker slankesprøyter og alle fødte ca samtidig rundt uke 28. Mulig bare en tilfeldighet, men.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, sikkert tilfeldig kanskje? Jeg gikk på slankesprøyte når jeg ble gravid. Men jeg ble nok gravid med tvillinger på grunn av jeg tok Letrozol. Er 33 uker i dag, so far so good. Men kan komme når som helst nå.. :) 

Anonymkode: 68b38...53b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trenger ikke nevne navn, men det er tre stykker det siste året, alle har jeg lest på sladresider bruker slankesprøyter og alle fødte ca samtidig rundt uke 28. Mulig bare en tilfeldighet, men.

Men dette er jo bare sladder:) som sagt er det mye vanligere å føde prematurt med tvillinger. Generelt. At tre som bruker slankesprøyter får tvillinger gjør det ikke til en sammenheng uansett:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Når jeg googler hvem dette er i 2025, så får jeg 2 stk. Hvem er den 3? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en liten studie, med litt for mange usikre variabler til at studien kan ses på som treffsikker. I tillegg tror jeg disse tok medisin mens de var gravide. Men her er i hvert fall resultatene, selv om dette er enling fødsler;

"There was no increased risk of major malformations among semaglutide‐exposed pregnancies compared to insulin‐exposed or unexposed pregnancies (Table 2). Semaglutide‐exposed pregnancies had a higher risk of preterm birth, large for gestational age (LGA), neonatal hypoglycemia and jaundice compared to unexposed pregnancies, but the risks were similar to those in insulin‐exposed pregnancies (Table 2)."

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11906903/

Men dette er et felt der nå forskes mer på. Det er mye som er uvisst rundt bruk av medisiner for vektnedgang, spesielt dersom det ikke foreligger indikasjon for medisinsk nødvendighet. 

Anonymkode: 21882...380

AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (38 minutter siden):

Når jeg googler hvem dette er i 2025, så får jeg 2 stk. Hvem er den 3? 

En mindre influenser, slutten av 2024.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En mindre influenser, slutten av 2024.

ts

Brukte hun sprøyta da? Er jo like feit. 

Anonymkode: 2344e...742

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Brukte hun sprøyta da? Er jo like feit. 

Anonymkode: 2344e...742

Hun la jo ut bilde av den i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...