Gå til innhold

Syk barn dager- sjef krever dokumentasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

…. Ooooooooog sånn sprer virus og bakterier seg helt unødvendig!

Anonymkode: a744e...5d9

Du vet at man kan være smittet av virus uten å bli syk?

Anonymkode: 8071e...7de

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke sånn at arbeidsgiver be om legeerklæring etter dag tre, men kan. Jeg har for eksempel aldri blitt bedt om dette.

Anonymkode: f3121...886

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det er ts sitt ansvar å holde seg oppdatert på rutiner ved fravær. I disse står det mest sannsynlig at dokumentasjon kan bli etterspurt, og da burde ts selv spurt lederen sin om dette var nødvendig, slik at det kunne fikses med en gang. Hvordan skal en fastlege på mandag kunne dokumentere at barnet var sykt for flere dager siden?

Anonymkode: d177e...82e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

…. Ooooooooog sånn sprer virus og bakterier seg helt unødvendig!

Du vet det ALDRI har vært et problem å gå på jobb når man er forkjølet noensinne før 12 mars 2020? Heldigvis gikk galskapen over og man kan igjen eksistere i samfunnet når man er forkjølet. 

Er man i grei nok form går man på jobb, på skole og i barnehagen. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det er ts sitt ansvar å holde seg oppdatert på rutiner ved fravær. I disse står det mest sannsynlig at dokumentasjon kan bli etterspurt, og da burde ts selv spurt lederen sin om dette var nødvendig, slik at det kunne fikses med en gang. Hvordan skal en fastlege på mandag kunne dokumentere at barnet var sykt for flere dager siden?

Anonymkode: d177e...82e

Det gjør fastleger stadig vekk ved tilbakedatering av sykemelding. De kan tilbakedatere til første dokumenterbare kontakt med legekontoret, så antar at det ikke er strengere ved en legeerklæring til arbeidsgiver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes flere sjefer burde kreve det. Det er så mange som synes det er innafor å bare å ta syk barn dager for å chille hjemme. Det er provoserende og det går utover oss som er på jobb som sliter oss ut mens andre koser seg hjemme. 

Anonymkode: fcc63...294

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må ikke vise legeerklæring etter 3 dager, men arbeidsgiver kan be om det ja. 

Vanlig forkjølelse kan innebære hoste, feber og dårlig form, det er neppe snakk om bare litt rennende nese om barnet har vært hjemme 3 dager. 

Anonymkode: 58419...5e8

Ungen er ikke vanlig forkjølet da nei, da er ungen syk.

Anonymkode: adb53...722

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (15 minutter siden):

Du vet det ALDRI har vært et problem å gå på jobb når man er forkjølet noensinne før 12 mars 2020? Heldigvis gikk galskapen over og man kan igjen eksistere i samfunnet når man er forkjølet. 

Er man i grei nok form går man på jobb, på skole og i barnehagen. 

Jo. Det var problematisk å gå syk på jobben FØR pandemien, UNDER pandemien OG ETTER pandemien. 

Er du syk - HOLD DEG HJEMME. Jeg har nedsatt immunforsvar og DITT snørr kan ødelegge meg i mange uker! 

Og når det ikke er meg, er det kollegaen din, hennes mor eller din bror! Eller så er det sjefen din sin kreftsyke datter!

Er DU smittsom så skal DU holde deg hjemme!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, syk med forkjølelse. Kanskje ts skrev “vanlig forkjølelse” for å presisere at det er forkjølelse det er snakk om, ikke influensa. (Som for øvrig spesielt voksne mennesker liker å kalle det når de har en kraftig forkjølelse med feber.)

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes flere sjefer burde kreve det. Det er så mange som synes det er innafor å bare å ta syk barn dager for å chille hjemme. Det er provoserende og det går utover oss som er på jobb som sliter oss ut mens andre koser seg hjemme. 

Anonymkode: fcc63...294

Hvor i all verden jobber du? Jeg har i hvert fall ingen tro på at mine kolleger med små barn bare “chiller” hjemme uten at barnet er syk. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja den 4 dagen må du levere legeerklæring.

Anonymkode: 56dec...1ba

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun opplevd det én gang, da var det snakk om legeerklæring.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, syk med forkjølelse. Kanskje ts skrev “vanlig forkjølelse” for å presisere at det er forkjølelse det er snakk om, ikke influensa. (Som for øvrig spesielt voksne mennesker liker å kalle det når de har en kraftig forkjølelse med feber.)

Er det snakk om feber i tre dager er det på ingen måte en vanlig forkjølelse. Selv om det hender at folk får feber ved forkjølelse (særlig barn), er det uvanlig at det varer så lenge. 

Verken TS eller du kan egentlig vite om dette er "vanlig forkjølelse" eller f.eks. RS-virus, corona eller influensa. 

Anonymkode: 2fab9...e76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må sette seg inn i lover og regler.

Hos oss er det mange som er forkjølet på jobben om vinteren. Selvfølgelig går man på jobb 😅 Og har med seg barnet på jobben om det er sykt.

Smittet kan man bli hvor som helst og alle kan ikke være borte fra jobb eller slutte å handle hele vinteren 😂

Anonymkode: e526d...901

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo. Det var problematisk å gå syk på jobben FØR pandemien, UNDER pandemien OG ETTER pandemien. 

Er du syk - HOLD DEG HJEMME. Jeg har nedsatt immunforsvar og DITT snørr kan ødelegge meg i mange uker! 

Og når det ikke er meg, er det kollegaen din, hennes mor eller din bror! Eller så er det sjefen din sin kreftsyke datter!

Er DU smittsom så skal DU holde deg hjemme!

Nei, det var det overhode ikke før pandemien. 

Anonymkode: adbc4...bdb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det snakk om feber i tre dager er det på ingen måte en vanlig forkjølelse. Selv om det hender at folk får feber ved forkjølelse (særlig barn), er det uvanlig at det varer så lenge. 

Verken TS eller du kan egentlig vite om dette er "vanlig forkjølelse" eller f.eks. RS-virus, corona eller influensa. 

Nei, men så spiller det egentlig ingen rolle hvilken av dem det er, heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mine barn har hatt feber i mer enn 2 dager utallige ganger, ved snakk om helt vanlig rhinovirus. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor i all verden jobber du? Jeg har i hvert fall ingen tro på at mine kolleger med små barn bare “chiller” hjemme uten at barnet er syk. 

Les tråden som omhandler det så ser du at det skjer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man må sette seg inn i lover og regler.

Hos oss er det mange som er forkjølet på jobben om vinteren. Selvfølgelig går man på jobb 😅 Og har med seg barnet på jobben om det er sykt.

Smittet kan man bli hvor som helst og alle kan ikke være borte fra jobb eller slutte å handle hele vinteren 😂

Anonymkode: e526d...901

Det er ikke alle arbeidsplasser det passer å dra med seg syke barn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når man er vanlig forkjølet er man ikke frisk, altså er man syk med vanlig forkjølelse..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les tråden som omhandler det så ser du at det skjer.

I den tråden svarer en overveldende majoritet at det ikke er greit. Forstår ikke hva du mener?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...