Gå til innhold

Sylte, julesylte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi driver å lager julesylte. Syns hjemme laget er den beste.

Men en ting jeg ser er mer og mer vanskelig å få tak i, i hvertfall fysisk butikk det er syltepresser. Alt må bestilles.  Naboen som er med å lager sa rett ut: virker jo som handelstan som Jernia, kitchen og andre som selger kjøkken og mat utstyr ikke vil ha folk fysisk I butikken når de sier de ikke tar inn det folk spør etter. 2 Jernia butikker vi var innom henviste det fikk vi i nett butikken, de tok ikke inn i butikk. Selv om det så etterspørsel var der. Er det da rart folk heler da velger billig butikker å bestille fra. Vi ser her at priser variere på samme fra 550 kr til 6500kr ut fra norsk eller utenlands nett butikk.

Ja så i år blir det igjen litt hjemme snekret løsning for pressing av sylte siden de 2 vi har blir litt små

Anonymkode: ca62b...13f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat syltepresse har jeg ikke sett behovet for å skaffe meg. Vi bruker alltid et par fjøler og litt tyngde på. Gjør akkurat samme nytten.

Anonymkode: 123e8...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men en ting jeg ser er mer og mer vanskelig å få tak i, i hvertfall fysisk butikk det er syltepresser. Alt må bestilles.  Naboen som er med å lager sa rett ut: virker jo som handelstan som Jernia, kitchen og andre som selger kjøkken og mat utstyr ikke vil ha folk fysisk I butikken når de sier de ikke tar inn det folk spør etter. 2 Jernia butikker vi var innom henviste det fikk vi i nett butikken, de tok ikke inn i butikk. Selv om det så etterspørsel var der. Er det da rart folk heler da velger billig butikker å bestille fra. Vi ser her at priser variere på samme fra 550 kr til 6500kr ut fra norsk eller utenlands nett butikk.

Ja så i år blir det igjen litt hjemme snekret løsning for pressing av sylte siden de 2 vi har blir litt små

Når de ikke tar det inn så er det jo fordi det ikke har vært etterspørsel. At du kommer lokende er jo ikke nok til å si at det er etterspørsel etter syltepresser.

Anonymkode: 86565...d50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker to trefjeler eller bordrester etter byggearbeid og noen tvinner. Aldri hatt behov for syltepresse. Kjøkkenskapene er mer enn fulle nok.

Anonymkode: f95af...c43

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt melkekartong til å lage sylte. Synes det var genialt 🙌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lager julesylte hvert år har likevel aldri hatt behov for syltepresse. Har noen planker jeg har skåret til for å passe så har jeg noe tungt oppå

Anonymkode: b6d96...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Solgte nettopp min gamle metallpresse på  Finn for 4000,-. Helt avsindig.

Anonymkode: 01a49...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...