AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:04 #21 Skrevet lørdag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Helt enig med deg. Jeg begynte allerede å se litt bort fra plastprodukter for en del år siden (før det ble veldig trendy), men plastfjøler har jeg faktisk beholdt. Spesielt når det skjæres kylling eller kjøtt, så synes jeg det er vanskelig å stole på å få trefjøler helt rente. De tåler ikke varme så godt. De får også hakk og sprekker som det lett fester seg ting i. Samme som hos dere, så har vi trefjøler til å skjære brød, da brødkniven er slik at den lager hakk og ødelegger platfjølene + en stor en til pizza. Både fordi pizzaen da kan tas rett på fjøla fra ovnen uten å bli ødelagt, og evt stoffer i plasten ikke lekker ut til maten. Har merket at samboer oftere klarer å lage nye hakk i fjølene, så enig i at det har litt å gjøre med kutteteknikk. Jeg som lager mest mat, så vet at det ikke er behov for at det blir hakk. Anonymkode: b1f3c...06d Godt at noen er enige, det høres ut som vi har samme erfaring 😅 Ja og plastbrett kan være av forskjellig kvalitet også. Jeg har Eva Solo sine, de tror jeg er 15 år gamle men er fortsatt helt fine. Kanskje å kjøpe en dyrere sett med plastbrett kan være en idé, det vil også spare mikroplast (pga bedre kvalitet på plasten) men de kan fortsatt rengjøres i oppvaskmaskin. Anonymkode: 0059e...a72
Keppe Skrevet 17 timer siden #22 Skrevet 17 timer siden Bruk gjerne linolje til fjølene. Oljen er bakteriehemmende 🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå